وزیر علوم:کف و سوت در شأن دانشگاه نیست



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دانشجو:کف و سوت در شأن دانشگاه نیست/جزئیات اقدام سرپرست دانشگاه خوزستان

خبرگزاری فارس: وزیر علوم تاکید کرد که فضای کف و سوت در شأن هیچ دانشگاهی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گردهمایی مشترک معاونان دانشجویی و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در جمع معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها با بیان اینکه در خانواده‌ها کنترل رفت و ‌آمد نشانه عدم اعتماد نبوده بلکه به معنی توجه و علاقه خانواده است، تصریح کرد: خانواده‌ها دانشجویان را در دانشگاه‌ به ما می‌سپارند لذا ما نیز باید توجه خود به آنها را افزایش داده و ارتباط با خانواده‌ها را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه این حساسیت‌ها از علاقه و نگرانی آموزش عالی نسبت به دانشجویان ناشی می‌شود، اظهار داشت: باید حساسیت را در خانواده‌ها به وجود آوریم و خانواده‌ها را با محیط دانشگاه آشنا سازیم.

دانشجو با تأکید بر اهمیت تعهد در کنار تخصص در جذب اعضای هیئت علمی تصریح کرد: متأسفانه یک عده حتی قائل به وجود تعهد نیستند؛ زمانی در دانشگاه‌ها حتی اراده بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها نبود، در اسلامی کردن دانشگاه‌ها مهمترین مسئله پول و ... نیست بلکه بحث اصلی اراده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کاریکاتورهایی که در تمسخر اسلامی ‌کردن دانشگاه‌ها کشیده شده است، تصریح کرد: ما دینمان را از مراجع‌مان می‌گیریم نه از کاریکاتوریست‌های خارجی و در راستای دینمان حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: زمانی که دندان درد می‌گیریم، پیش دندانپزشک می‌رویم لذا زمانی که دین درد گرفتیم باید پیش متخصص که همان مراجع تقلید هستند برویم.

وی با بیان اینکه نخبگان در ایام فتنه با فتنه‌گران همراهی نکردند، اظهار داشت: در همه اقشار افرادی پیدا می‌شوند که مسیر را اشتباه بروند حتی مرجعی داریم که از خط امام و ولایت فاصله دارد، در نخبگان نیز به همین شکل است.

دانشجو افزود: به محض اینکه از خط امام و ولایت فاصله گرفتیم عاقبتمان دچار مشکل می‌شود. در 60 هزار نخبه دانشگاهی تعداد قلیلی بودند که مسیر را اشتباه رفتند. اما همین حالا نیز بعضی خواص هنوز موضع خود را در قبال فتنه اعلام نکرده‌اند آنگاه ادعای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شهید چمران نخبه است و دانشگاه باید محل خروجی چمران‌ها باشد، اظهار داشت: کسی می‌تواند نخبگانی چون چمران، مطهری، تختی و ... را پرورش دهد که حداقل قائل به منش و تفکر آنها باشد. کسانی که قائل به گفتمان امام نبوده و می‌گویند گفتمان امام به درد موزه می‌خورد، چگونه می‌توانند آن را در دانشگاه‌ها گسترش دهند.

وی حرکت در راستای خواسته مقام معظم رهبری را از علائم ولایتمداری دانست و افزود: وظیفه داریم تا شرایطی مهیا کنیم که کرسی‌ها بتوانند مأموریت خود را به خوبی انجام دهند. کرسی‌های آزاداندیشی باید به صورت علمی برگزار شود زیرا فضای کف و سوت در شأن هیچ دانشگاهی نیست.

دانشجو با تأکید بر برنامه‌محور شدن فعالیت‌ها اظهار داشت: منتظر نباشید از مرکز برای شما نسخه دهند بلکه هر دانشگاهی باید بر اساس سرفصل‌های مشخص شده، نسخه‌های بومی خود را بنویسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه اسلام ناب پای منبرها است، اظهار داشت: هر جا که از منبر و روحانیت فاصله گرفتیم کشور و ملت ضربه خورده و ضرر کرده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی منتهی به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هر سال تحصیلی که در آن انتخابات باشد یک فرصت مناسب برای دانشگاه‌ها است؛ البته طمع دشمن را برای سوء استفاده به همراه دارد لذا هر فعالیتی در دانشگاه‌ها توسط هر کسی که می‌خواهد انجام شود در ابتدا وی باید فاصله خود با دشمن را به صورت شفاف مشخص کند.

دانشجو با اشاره به وقایع رخ داده در پی نامه سرپرست دانشگاه رامین به رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: اولین حرفی که درباره این مسئله باید زد این است که مواضع افراد و گروه‌ها باید کاملا شفاف شود لذا در ابتدا خطاب به بی‌بی‌سی می‌گوییم که "تو ساکت باش"؛ ما می‌دانیم تو دلسوز اقوام نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا نیستی، تو نمی‌دانی کرامت انسانی یعنی چه. ما اجازه نمی‌دهیم نقد ما دشمن ‌شادکن شود لذا اول موضع خود را شفاف مشخص می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: حتی آنها که پای بی‌بی‌سی می‌نشینند، می‌دانند که بی‌بی‌سی دوستدار ملت ما نیست.

وی با بیان اینکه سرپرست دانشگاه رامین، نامه خود را خردادماه برای سازمان سنجش فرستاده بود، گفت: سازمان سنجش نیز جواب این نامه را بر اساس سیاست‌های کلان ابلاغ شده اوایل مرداد فرستاد؛ البته اگر نیت بی‌بی‌سی در این ماجرا پاک است چرا نامه را مردادماه منتشر نکرد و یا اصلا چرا پاسخ نامه را منتشر نکرد.

وی خطاب به معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با اشاره به هجمه‌های تبلیغاتی در فضای موجود اظهار داشت: دشمن امسال به دنبال سوء استفاده است لذا شدیدا به دنبال سوژه‌ها می‌گردد./فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------