ضوابط ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي و اخراجي



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ضوابط ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي و اخراجي

دانشجويان در طول مدت تحصيل از ديپلم تا دكتراي تخصصي، تنها يكبار مجاز به انصراف و شروع مجدد به تحصيل هستند.

سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا در اين باره گفت: دانشجويان در طول مدت تحصيل، از ديپلم تا دكتراي تخصصي، فقط يكبار مجاز به انصراف و شروع به تحصيل مجدد در دانشگاه و رشته ديگر هستند.

وي درخصوص شرايط دانشجويان انصرافي گفت: اين دسته از دانشجويان چنانچه تمايل به ادامه تحصيل داشته باشند، بايد حداكثر تا يكسال بعد از تاريخ انصراف، در دانشگاه و مقطع جديد شروع به تحصيل كنند كه در اين صورت مدت تحصيل قبلي آنان، در سنوات مقطع جديد لحاظ نخواهد شد.

طبق اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا، معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي اين سازمان اعلام كرد: قبولي اين دسته از افراد در مقطع پائين‌تر از مقطع قبلي نيز بلامانع است.

حلوايي درباره شرايط بازگشت به تحصيل دانشجويان انصرافي به دانشگاه و رشته قبلي آنان، گفت: افراد مذكور در صورتي كه در مهلت يكساله پس از انصراف، به خدمت اعزام نشده باشند با موافقت دانشگاه مربوطه مبني بر بازگشت به تحصيل، از معافيت تحصيلي برخوردار خواهند شد.

وي در ادامه افزود: وقفه ايجاد شده براي دانشجويان انصرافي كه با بازگشت به تحصيل آنان در رشته و دانشگاه قبلي موافقت شده، جزء سنوات تحصيلي آنان محاسبه نخواهد شد و ديگر اين افراد مجاز به انصراف مجدد نيستند.

معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا در خصوص شرايط دانشجويان اخراجي گفت: دانشجويان اخراجي، تنها در صورت دريافت كارت پايان‌خدمت دوره ضرورت يا معافيت از خدمت، مجاز به بازگشت به تحصيل هستند.

وي در ادامه گفت: در مواردي كه اخراج دانشجويان از تحصيل به اشتباه صورت گرفته يا بنا به دلايل موجه دانشگاه اخراج را منتفي اعلام كنند، با تائيد كميسيون موارد خاص دانشگاه و اعلام كتبي آن، در صورتي كه بيش از يكسال از اخراج دانشجو نيز سپري نشده باشد، بازگشت به تحصيل دانشجوي اخراجي بلامانع است./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------