عدم ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان کاردانش و فنی حرفه‌ای‌ در آزمون فراگیر پیام نور



عدم ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان کاردانش و فنی حرفه‌ای‌ در آزمون فراگیر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای اجازه ثبت‌نام در دوره‌های فراگیر این دانشگاه را ندارند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حسن زیاری، رئیس دانشگاه پیام‌نور در گفت‌وگو بافارس با بیان اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور در حال حاضر برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه پیام‌نور قرار دارد، گفت: در برخی از دفترچه‌های آمادگی فراگیر پیام‌نور که برای تشویش افکار عمومی آرم تایید از وزارت علوم را دارند از فارغ التحصیلان فنی حرفه‌ای و کاردانش نیز دعوت به حضور در کلاس‌های آمادگی دانشگاه پیام‌نور شده است و این بر خلاف آیین‌نامه‌های وزارت علوم است.

به گفته وی مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ثبت‌نام در دوره دانشپذیری دانشگاه پیام‌نور طبق آیین‌نامه وزارت علوم دارابون مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم، پیش دانشگاهی نظام جدید، کاردانی مورد تایید از آموزش و پرورش یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

زیاری با بیان اینکه علی رغم برخی تبلیغات،دانشگاه پیام‌نور هیچ نوع ورودی بدون کنکور و آزمون ندارد، گفت: برخی از موسسات غیر مجاز با بیان اینکه داوطلبان صرف حضور در این کلاس‌ها و کسب نمره قبولی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور می‌شوند با دریافت مبالغ بالا موجب تشویش افکار داوطلبان شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور با تأکید بر اینکه سوالات آزمون دوره‌های فراگیر این دانشگاه از کتب درسی معرفی شده است، گفت: حضور در کلاس‌ها برای داوطلبان دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور اجباری نیست و اگر داوطلبی کل کتاب‌های معرفی شده در دفترچه رابه دقت مطالعه کند در آزمون موفق خواهند شد./فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------