کمیسیون آموزش حذف کنکور را بررسی کرد/طرح سازمان سنجش برای حذف کنکور



کمیسیون آموزش حذف کنکور را بررسی کرد/طرح سازمان سنجش برای حذف کنکور

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی موضوعات مطرح در خصوص کنکور، حذف کنکور را با حضور مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جواد هروی، نایب‌رییس کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: بررسی حذف کنکور در کمیته آموزش عالی این کمیسیون انجام شد که مسوولان سازمان سنجش، دانشگاه آزاد، وزارت علوم، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی‌کاربردی و وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: دکتر خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور طرحی را ارائه کرد که براساس آن نمرات نهایی مقطع متوسطه مدنظر قرار گیرد که این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

نایب‌رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: براساس قانون مصوب مجلس کنکور می‌بایست تا سال 92 حذف می‌شد اما با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم این کار عملیاتی نشده و شرایط مهیا نیست لذا ضرورت دارد که بازنگری در مورد ساختارها و سازوکارهای لازم فراهم شود.

هروی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش نیز جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه این کمیسیون حضور داشت که ابتدا سوالی در مورد نیروهای آموزشیاران و پیش‌دبستانی‌ها مطرح شد که چرا تاکنون مطالباتشان پاسخ داده نشده است و با توجه به توضیحاتی که وزیر در این زمینه ارائه کرد سوال‌کنندگان از سوال خود قانع شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در مورد به‌کارگیری معلولان در آموزش و پرورش از حاجی‌بابایی سوال شد اما علی‌رغم توضیحاتی که وزیر ارائه داد سوال‌کنندگان از پاسخ وی متقاعد نشدند./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------