زمان و ظرفیت آزمون بورس بلندمدت/ اعزام دانشجویان بورسیه به 3 کشور





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سیاست‌های بورس 92 وزارت بهداشت اعلام شد

زمان و ظرفیت آزمون بورس بلندمدت/ اعزام دانشجویان بورسیه به 3 کشور

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام جزییات آزمون بورس دانشگاه‌های علوم پزشکی، از برگزاری آزمون بورس بلندمدت تا قبل از پایان سال جاری خبر داد.

دکتر محمود قاضی خوانساری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سیاست‌های بورس بلند مدت وزارت بهداشت، گفت: آزمون بورس برای حدود 20 رشته که در دانشگاه‌های ایران وجود ندارد و در شورای برنامه‌ریزی تایید شده است، پس از تصویب برگزار می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت بورس بلند مدت برای رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: حدود 29 ظرفیت پذیرش برای این دوره از آزمون بورس در نظر گرفته شده است که باید تصویب شود.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت در حال حاضر دارای 44 دانشجوی بورسیه بلند مدت است، تصریح کرد: این دانشجویان در کشورهای استرالیا، هلند و سوئد مشغول به تحصیل هستند.

وی با تاکید بر تقویت بورسیه کوتاه مدت، گفت: در حال حاضر 30 دانشجو از بورسیه کوتاه مدت در کشورهای آلمان، استرالیا و هلند تحصیل می‌کنند.

خوانساری در خاتمه با بیان اینکه برای بورسیه کوتاه مدت به شش دانشگاه مجوز داده شده است که مستقیما و با توجه به ظرفیت‌های موجود نسبت به بورس دانشجویان اقدام کنند، اظهارکرد: بر این اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد می‌توانند به صورت مستقیم برای این امر اقدام کنند و دیگر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید درخواست دانشجویان خود را در شورای بورس مرکزی بررسی شود./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------