شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد



لیست دانشگاه‌های مجاز برای ثبت‌نام دانش‌آموختگان

شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد/مهلت ثبت‌نام تا 24 آبان

شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی 93-92 در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایسنا، بر اساس آیین‌نامه تسهیلات آموزشی برای دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه و نیز پیرو مصوبات وزارت علوم، دانشگاه صنعتی شریف از میان دانشجویان ورودی 88 و دو رشته‌ای‌های ورودی 87 این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های منتخب، تعداد محدودی را بدون آزمون ورودی جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

بر این اساس متقاضیان باید فرم درخواست خود را تا 24 آبان ماه به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، دارا بودن حداقل معدل 17 و گذراندن حداقل 100 واحد درسی در مقطع کارشناسی، اتمام تحصیلات کارشناسی تا 31 شهریور 92، داشتن رتبه‌های یک تا سه برای داوطلبان سایر دانشگاه‌ها(پرونده داوطلبان سایر دانشگاه‌ها که رتبه یک تا سه را ندارند اما معدل آنان 18 و بالاتر است نیز قابل بررسی است)، برخی از شرایط لازم برای ارایه درخواست است.

گفتنی است، صرفا در مورد داوطلبان رشته‌های شیمی و مهندسی مواد پرونده داوطلبانی که معدل بالای 16.5 داشته و جزء 10 درصد نخست متقاضیان باشند، قابل بررسی است.

بر اساس آیین‌نامه، درخواست متقاضی فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد و دانشجویان دو رشته‌ای ضمن اینکه فقط در یک رشته می‌توانند فرم درخواست پر کنند، باید فرم تطبیق واحد خود را به مدارک مورد نیاز ضمیمه کنند.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند برای ورود به دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد، مهندسی انرژی و گروه‌های زبان و فلسفه علم فرم درخواست پر کنند که در این صورت درخواست نامبردگان فقط برای دانشکده یا گروه مزبور منظور خواهد شد. همچنین دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا می‌توانند برای کارشناسی ارشد مهندسی دریا داوطلب شوند.

به گزارش ایسنا، آخرین کارنامه تحصیلی، گواهی کسب رتبه‌های 1 تا 3 در دانشگاه مبدا (برای متقاضیان خارج از دانشگاه)، زبان‌شناسی رایانشی برخی از مدارک ازم برای ثبت‌نام است.

کارشناسی ارشد مهندسی انرژی فقط از میان دانش‌آموختگان کارشناسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فیزیک دانشجو می‌پذیرد.

بر اساس آیین نامه، پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به جهت تشویق و حمایت از دانشجویان با وضعیت تحصیلی ممتاز صورت گرفته و اساسا موازی آزمون عادی کارشناسی ارشد انجام می‌پذیرد. لذا تاکید می‌شود که ارائه تقاضا از این طریق هیچ گونه حقی در رابطه با برخورد خاص با متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ایجاد نمی‌نماید و به کلیه متقاضیان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقا رعایت نمایند.

بر اساس این گزارش، پذیرش از میان دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی صورت می‌گیرد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------