وزیر علوم: آزمون دکتری امسال تخصصی‌تر برگزار می‌شود



اعطای دکترای افتخاری به شهید تهرانی مقدم

وزیر علوم: آزمون دکتری امسال تخصصی‌تر برگزار می‌شود/ مشکل بودجه دانشگاه‌ها مدیریت می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکتری 92، گفت: وزن مرحله کتبی آزمون دکتری احتمالا امسال افزایش می‌یابد و همچنین آزمون تخصصی‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکتر کامران دانشجو امروز در حاشیه مراسم اعطای دکترای افتخاری به شهید حسن تهرانی مقدم که در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بیان اینکه آزمون دکتری دو سال است که به شیوه نیمه متمرکز برگزار می‌شود، افزود: در این دو سال ابتدا یک غربالگری توسط آزمون سازمان سنجش انجام می‌شود و پس از آن افراد جهت مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند که در سال اول، آزمون سنجش به صورت عمومی و در سال دوم به صورت تخصصی برگزار شد.

وزیر علوم تاکید کرد: آزمون دکتری امسال تخصصی‌تر برگزار می‌شود.

وی در خصوص سهم وزن مرحله کتبی و مصاحبه در آزمون امسال، گفت: اساتید معتقدند که باید خودشان دانشجوی دکتری را انتخاب کنند و از طرفی دیگر اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان نیز طی نظرسنجی، خواستارند سهم مصاحبه نسبت به آزمون، یک به چهار باشد و حتی تعدادی از دانشجویان خواستار حذف مصاحبه هستند که در این راستا ما قائل به یک حد تعادلی هستیم.

مدیریت مشکلات بودجه دانشگاه‌ها

وزیر علوم همچنین در خصوص وضعیت بودجه دانشگاه‌ها و کسری‌های موجود، گفت: در این زمینه مشکل خاصی نخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم که این موضوع را مدیریت کنیم.

دانشجو با بیان اینکه دانشگاهیان در حل مشکلات باید بیشترین سهم را داشته باشند و در این زمینه باید با مدیریت موضوع را پرچم‌داری کنند، افزود: طی جلساتی با معاون اول رییس‌جمهور و همچنین معاونت راهبردی، مشکلات بودجه دانشگاه‌ها در حال مدیریت است.

تعیین تکلیف بورسیه‌ها

وزیر علوم همچنین در خصوص وضعیت بورسیه و اعزام دانشجویان با بیان اینکه در این راستا مشکلی نداریم، گفت: اعزام‌ها تنها در رشته‌ها و اولویت‌های خاص صورت می‌گیرد و آنهایی که اعزام نمی‌کنیم نیز تبدیل به بورس داخل می‌شوند.

دانشگاه سکوی تبلیغاتی فرد و حزبی نیست

وزیر علوم در رابطه با انتخابات و وضعیت دانشگاه‌ها در این راستا، خاطرنشان کرد: درب دانشگاه‌ها همیشه بر روی افرادی که بخواهند حرف منطقی بزنند و برنامه‌های خود را ارائه دهند، باز است.

دانشجو در خاتمه با تاکید بر اینکه دانشگاه محل کف، سوت و هیجان کاذب نیست، گفت: ما جلوی تحریکات دشمن علیه نظام در درون دانشگاه‌ها را می‌گیریم، در واقع درهای دانشگاه به روی افرادی باز است که حرف علمی و منطقی بزنند و سکوی تبلیغاتی فرد و حزبی نخواهد بود./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------