ممنوعیت‌های ثبت‌نام در آزمون دکتری 92 اعلام شد



با آغاز ثبت‌نام سومین آزمون نیمه متمرکز دکتری

ممنوعیت‌های ثبت‌نام در آزمون دکتری 92 اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری، موارد مجاز و غیر مجاز برای ثبت‌نام در این آزمون را اعلام کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا با اعلام این خبر، گفت:‌ دارندگان مدارک‌ کارشناسی‌ ارشد یا دکترای‌ حرفه‌ای‌ یا اشتغال‌ به‌ تحصیل‌ در سال‌ آخر مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد یا دکترای حرفه‌ای که‌ مدرک‌ آن‌ها مورد تأیید شورای ‌عالی ‌انقلاب‌ فرهنگی‌ یا وزارت‌خانه‌های علوم‌ و بهداشت‌ باشد، مجاز به ثبت‌نام در آزمون دکتری هستند.

وی ادامه داد:‌ براساس‌ مصوبات‌ شورای‌ عالی‌ برنامه‌ریزی‌، فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاه‌های‌ معتبر خارجی‌ که‌ به‌ دلیل‌ کیفیت‌ به‌ مدرک‌ فارغ‌التحصیلی‌ ارزشیابی‌ شده‌ آنان‌ عنوان‌ معادل‌ تعلق‌ گرفته‌ است‌، اجازه شرکت در آزمون مذکور را ندارند، مگر اینکه در آزمون‌های معادل دوره کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش برگزار شده، قبول شده باشند.

وی با بیان اینکه دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد مورد تأیید که در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل شرکت کرده و قبول شده‌اند، می‌توانند در آزمون رشته‌های تحصیلی دوره دکتری (Ph.D) گروه امتحانی مربوط، ثبت‌نام و شرکت کنند، گفت: دارندگان مدرک معادل کارشناسی به شرط اینکه دوره تحصیلی آنان با مجوز شورای گسترش وزارت علوم برگزار شده باشد و مدرک آنان مورد تأیید وزارت علوم باشد، می‌توانند با همان مدرک معادل در این آزمون شرکت و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند.

توکلی در ادامه با اشاره به برخی شرایط دیگر برای ثبت‌نام در آزمون دکتری، گفت:‌ بر اساس‌ مصوبه‌ شورای عالی‌ انقلاب فرهنگی‌ در مورد مدارک‌ تحصیلی‌ صادر شده‌ توسط مدیریت‌ یکی از حوزه‌های‌ علمیه‌ قم و خراسان، فضلا و طلاب ‌حوزه‌های علمیه که بر اساس‌ مدرک‌ صادر شده‌ توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم‌ و خراسان دوره ‌سطح 3 را گذرانده‌اند و یا تا 31 شهریور 92 فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند،‌ منحصراً می‌توانند در یکی‌ از کدرشته‌های ‌امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت‌نام‌ کنند.

توکلی با بیان اینکه هیچیک از پذیرفته‌شدگان ‌نهایی ‌آزمون‌ دکتری (Ph.D) سال‌ 1391 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت‌نام و شرکت در این ‌آزمون ‌را ندارند، تاکید کرد: دانشجویان سال‌ آخر و‌ یا فارغ‌التحصیلان مقطع‌ کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای (به جز فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای دامپزشکی و دکترای پزشکی)، که ‌معدل آنان کمتر از 14 ‌باشد، حق ‌ثبت‌نام ‌و شرکت‌ در این‌ آزمون ‌را ندارند.

وی ادامه داد:‌ داوطلبانی که مدت تحصیل آنان در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از سقف مجاز سنوات تحصیل به طول انجامیده، مجاز به تحصیل در مقطع بالاتر نیستند.

مشاور سازمان سنجش با بیان اینکه دانشجویان اخراجی، انصرافی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت مجاز به شرکت در آزمون و تحصیل در دانشگاه نیستند، گفت:‌ دانشجویان شاغل به تحصیل مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند و در صورت انصراف از تحصیل در دانشگاه، چهار ماه فرصت دارند برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت، خود را به وظیفه عمومی معرفی کنند.

وی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از ممنوعیت‌ها، تصریح کرد:‌ مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها نیز مجاز به ثبت‌نام از آنها نیستند.

دکتر توکلی با اشاره به ثبت‌نام اتباع خارجی نیز، تصریح کرد:‌ فقط اتباع غیرایرانی مقیم ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1392 می‌باشند. ثبت‌نام اتباع مذکور در این آزمون، منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبراست.

به گفته وی، پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس اکیداً ممنوع است.

گفتنی است ثبت‌نام آزمون دکتری از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org آغاز شده و تا روز یکشنبه 12 آذرماه ادامه دارد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------