ثبت‌نام کنکور 92 از فردا آغاز می‌شود/ شرایط و شیوه‌های ثبت‌نام کنکوری‌ها



«مجازین» و «غیرمجازین» برای ثبت‌نام در کنکور

ثبت‌نام کنکور 92 از فردا آغاز می‌شود/ شرایط و شیوه‌های ثبت‌نام کنکوری‌ها

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری 92 از روز پنجشنبه 16 آذر، از شرایط ثبت‌نام و آغاز مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان در 30 بهمن ماه خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام کنکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری تا روز شنبه 25 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت‌نام با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و ثبت‌نام خود را در اولین روزها انجام دهند و از موکول کردن آن به روزهای آخر، خودداری کنند.

وی با اشاره به آغاز مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان از 30 بهمن ماه، گفت: اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان تا سوم اسفند ماه برای ویرایش و اصلاح بر روی سایت سازمان سنجش مستقر است.

3 روش ثبت‌نام در کنکور

توکلی با اشاره به پیش‌بینی روش‌های مختلف برای ثبت‌نام داوطلبان کنکور، گفت: ثبت‌نام کنکور، به یکی از روش‌های زیر و منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org امکان‌پذیر است، بنابراین داوطلبان باید به یکی از سه روش پرداخت اینترنتی، مراجعه به دفاتر پستی و مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM)‌بانک صادرات ایران اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی در توضیح روش اول یعنی پرداخت اینترنتی، گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 106 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره پرونده و رمز ورود) اقدام کنند. چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی باشد، باید به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 106 هزار ریال دیگر پرداخت کند.

مشاور سازمان سنجش با تشریح روش دوم ثبت‌نام یعنی مراجعه به دفاتر پستی، تصریح کرد: مراجعه به دفاتر پستی برای تهیه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز اقدام اولیه است، بر این اساس متقاضی باید برای دریافت یک کارت اعتباری ثبت نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مبلغ 106 هزار ریال پرداخت کند. مبلغ 10 هزار ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت نام نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.

وی ادامه داد:‌ برای توزیع هر کارت اعتباری (کارت اعتباری گروه‌های آزمایشی دوم و یا سوم و یا کارت اعتباری علاقمندی به گزینش رشته‌های دانشگاه پیام نور و موسسات غیر انتفاعی)، مبلغ 3 هزار ریال دیگر نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.

توکلی مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک صادرات ایران را روش سوم ثبت‌نام اعلام کرد و گفت:‌ دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق سایت اینترنتی سازمان، مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک صادرات و خرید کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز، پرداخت الکترونیکی وجه ثبت‌نام با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز و دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره پرونده و رمز ورود) از مراحل این روش است.

وی ادامه داد:‌چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی باشد، باید مبلغ 58 هزار ریال از طریق روش فوق پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری علاقمندی اقدام کند.

شرایط ثبت‌نام در کنکور 92

وی با اشاره به شرایط شرکت‌کنندگان در کنکور 92، اظهارکرد: دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا 31 شهریور ماه 92 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی برای کلیه داوطلبان الزامی است.

توکلی با تاکید بر اینکه دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش‌ دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت‌نام و شرکت در کنکور 92 را ندارند، خاطرنشان کرد: این دسته از افراد در صورت شرکت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیانی که از سال تحصیلی 64-1363 به بعد، دو نوبت در آزمون‌های ورودی (دوره‌های روزانه) رشته‌های تحصیلی متمرکز و یا نیمه متمرکز پذیرفته شده باشند، حق ثبت‌نام و شرکت در کنکور 92 را ندارند، اظهارکرد: پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه آزمون سراسری سال 1391 اعم از رشته‌های متمرکز و یا نیمه متمرکز حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1392 ندارند.

وی افزود: دانشجویان دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین‌المللی دانشگاه‌ها، پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در کنکور 92 ثبت‌نام کنند، بنابراین این دسته از داوطلبان در صورت قبولی در رشته جدید قبل از ثبت‌نام باید از رشته قبولی خود انصراف قطعی دهند و گواهی مربوطه را به موسسه ذیربط ارائه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه این دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی خود را ندارند، تصریح کرد: دانشجویان دوره‌های فوق که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، به منظور ثبت‌نام و شرکت مجدد در آزمون سراسری باید پس از انصراف قطعی از تحصیل، خود را به بخش‌های وظیفه عمومی معرفی و به خدمت اعزام شوند، بنابراین این دسته از داوطلبان پس از اتمام دوران خدمت نظام وظیفه حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری را دارند.

توکلی در خاتمه با تاکید بر اینکه پذیرش آن دسته از داوطلبانی که قبلا با استفاده از امکانات دولتی (آموزش رایگان) تحصیلات خود را در رشته‌ای به اتمام رسانده‌اند، در همان مقطع قبولی و در همان دوره (روزانه) امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: این قبیل از داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند برای دوره نوبت دوم (شبانه) در همان مقطع متقاضی شوند و یا در صورت قبولی در دوره روزانه، می‌توانند با پرداخت شهریه همانند دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، در رشته مربوطه ادامه تحصیل دهند./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------