آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد از فردا/امکان انتخاب «رشته محل» برای اولین بار



دلایل تستی شدن آزمون دکتری

آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد از فردا/امکان انتخاب «رشته محل» برای اولین بار

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی از فردا یکشنبه 26 آذر ماه خبر داد و گفت: آزمون امسال به صورت تستی برگزار می‌شود و دیگر هیچ آزمون تشریحی در این مقطع برگزار نخواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دکتر ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با  ایسنا، در خصوص ثبت‌نام آزمون دکتری و تستی شدن سوالات این آزمون گفت: با توجه به افزایش تقاضا در دوره دکتری که پیش بینی می‌شود امسال نیز به 50 هزار نفر افزایش یابد، برگزاری آزمون به صورت تشریحی مقدور نبود و در نتیجه با برگزاری آزمون دکتری به صورت تستی موافقت شد.

وی افزود:‌ متقاضیان باید با مراجعه به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با اشاره به امکان انتخاب رشته محل در آزمون دکتری برای اولین بار، گفت:‌ از آنجاکه در سال‌های گذشته این امکان نبود، در سال گذشته حدود 2000 نفر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی جابجایی و انتقال به نزدیک‌ترین نقطه به محل زندگی داشتیم.

نحوه گزینش دانشجوی دکتری

وی درباره تغییرات ثبت‌نام آزمون دکتری، گفت: در آزمون دکتری امسال برای اولین بار هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر پنج واحد دانشگاهی است و پذیرش دانشجو بر اساس نمره کل از آزمون کتبی با سهم 75 درصد و مصاحبه علمی با سهم 25 درصد و با توجه به اولویت واحد دانشگاهی انتخابی خواهد بود.

جزییات پذیرش دانشجوی بدون آزمون دکتری

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به ثبت‌نام دوره بدون آزمون دکتری تخصصی سال 92، اظهار کرد: ثبت‌نام این دسته از داوطلبان به صورت همزمان با ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره بدون آزمون داوطلب حداکثر مجاز به پنج واحد دانشگاهی است، اظهار کرد: شرایط ثبت‌نام دوره بدون آزمون به طور کامل در دفترچه راهنما تشریح شده است ولی داشتن حداقل معدل 17 برای رشته‌های گروه غیر علوم انسانی، حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و حداقل معدل 18 برای رشته‌های گروه علوم انسانی به جز حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی الزامی است.

اعلام نتایج آزمون دکتری متمرکز شد

اقبالی افزود: داشتن حداقل نمره پایان‌نامه 18.50 و حداکثر 30 سال سن و فارغ‌التحصیل در یکی از سال‌های 89، 90 و 91 از دیگر شرایط دوره بدون آزمون است که باید داوطلبان به آن توجه داشته باشند.

رییس مرکز آزمون در خصوص اعلام نتایج آزمون دکتری، گفت: از این پس نتایج آزمون دکتری با توجه به تستی شدن سوالات به صورت متمرکز اعلام خواهد شد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------