جزییات آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد: برگزاری آزمون با رقابت 900 هزار تن از 18 بهمن»



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کاهش شمار داوطلبان و تاریخ اعلام نتایج

جزییات آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد: برگزاری آزمون با رقابت 900 هزار تن از 18 بهمن»

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به جزییات و زمان برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 از کاهش تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده در این آزمون نسبت به سال گذشته خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آزمون ورودی این دوره‌ها برای پذیرش دانشجو در 139 کدرشته امتحانی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان 133 کد رشته امتحانی به طور متمرکز و از طریق شبکه اینترنت سازمان سنجش انجام گرفته و ثبت‌نام از داوطلبان شش کد رشته امتحانی دیگر با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش و توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام گرفته است.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده در 133 کد رشته امتحانی متمرکز، تصریح کرد: در این تعداد کد رشته جمعا تعداد 896 هزار و 46 داوطلب فرم تقاضانامه الکترونیکی را تکمیل کرده‌اند که این آمار نسبت به آمار داوطلبان کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 91 تعداد 34 هزار و 169 نفر کاهش داشته است.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره تعداد داوطلبان متقاضی شرکت در کد رشته امتحانی دوم، گفت: بر اساس ضوابط، تعداد 89 هزار و 933 داوطلب علاوه بر شرکت در کد رشته امتحانی اول، علاقمندی خود را به شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم از میان 64 کد رشته امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنما اعلام نموده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس برای برگزاری آزمون، تعداد 985 هزار و 979 کارت شرکت در آزمون صادر خواهد شد.

توکلی درباره زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، کارت شرکت در جلسه آزمون به همراه برگه راهنمای مربوطه از روز یکشنبه (15 بهمن ماه) تا سه‌شنبه‌ (17 بهمن ماه) بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و در روزهای نهم و شانزدهم بهمن ماه نیز اطلاعیه این سازمان در نشریه پیک سنجش منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: همچنین این اطلاعیه از روز نهم بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترسی خواهد بود.

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92، اظهار کرد: این آزمون در دو نوبت صبح و عصر چهارشنبه (18 بهمن ماه)، پنجشنبه (19 بهمن ماه) و جمعه (20 بهمن ماه) در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار خواهد شد.

توکلی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون گفت: نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 به صورت کارنامه تنظیم و بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده تا 15 اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت.

وی درباره نحوه انتخاب رشته داوطلبان مجاز، تصریح کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شوند، می‌توانند پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته، از 15 اردیبهشت تا 19 اردیبهشت ماه نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی مجاز اقدام و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم الکترونیکی انتخاب رشته ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان افزود: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون در هفته اول شهریور ماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------