وزارت آموزش و پرورش برای حذف کنکور آمادگی کامل دارد/اعمال سوابق تحصیلی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزارت آموزش و پرورش برای حذف کنکور آمادگی کامل دارد/اعمال سوابق تحصیلی

وزیر آموزش و پرورش آمادگی کامل این وزارتخانه را برای اعمال سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی 93 اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، به زودی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان بررسی خواهد شد.

پیش از این، رئیس و اعضای کمیسیون آموزش همچنین کمیته آموزش عالی مجلس تاکید بر حضور بیشتر وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعمال بیشتر سوابق تحصیلی و ساماندهی این موضوع مهم در پذیرش دانشجو داشتند.

به تازگی نیز، مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش از ارائه فرصتی 5 سال به وزارت آموزش و پرورش خبر داد تا سوابق تحصیلی خروجیهای این وزارتخانه یعنی دانش آموزانی که قصد ورود به مقاطع آموزش عالی را دارند، سر و سامان دهد.

حمید رضا حاجی بابایی - وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر، در این باره از آمادگی کامل این وزارتخانه برای اعمال صد در صدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش آمادگی کامل خود را برای اعمال سوابق تحصیلی و عمل کردن به خواسته قوانین موجود اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، پاسخ این سوال را منوط به نوع خواسته مجلسیها و سایر تصمیم گیرندگان حذف کنکور سال 93 دانست.

وزیر آموزش و پرورش، تا آنجا تابعیت این وزارتخانه از قوانین موجود و قوانین بعدی حذف کنکور را نشان داد که گفت " ما بر اساس قانون فعلی عمل می کنیم" وقتی خبرنگار مهر از وی سوال کرد که قانون قدیمی حذف کنکور، حذف خواهد شد، باز هم تاکید کرد که " ما نیز بر اساس قانون جایگزین عمل می کنیم اما بستگی دارد از ما چه تمهیداتی خواسته شود"./مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------