رقابت 65 هزار نفر در کنکور دکتری آزاد/ قبولی 2 هزار نفر



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد خبر داد:

رقابت 65 هزار نفر در کنکور دکتری آزاد/ قبولی 2 هزار نفر

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به ظرفیت پذیرش کنکور دکترای 92 این دانشگاه به پذیرش 2 هزار نفری داوطلبان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اقبالی صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمون دکترای 92 دانشگاه آزاد در واحد علوم تحقیقات و در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی جزئیات کنکور دکترای 92 دانشگاه آزاد که امسال برای نخستین بار به صورت تستی برگزار شد، گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان در این آزمون با افزایش 62 درصدی به 65 هزار نفر افزایش یافت که از این تعداد بیشترین شرکت کننده را در رشته علوم انسانی با 65 درصد و کمترین شرکت کننده در گروه پزشکی با 0.6 درصد داشتیم.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد همچنین درباره افزایش رشته محلها اظهار داشت: تعداد رشته‌ها در مقطع دکتری 176 است که از این تعداد 369 محل مجری پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد هستند که رشد 22 درصدی را نشان می‌دهد.

اقبالی، در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه یادآور شد: نتایج آزمون کتبی تا اردیبهشت ماه سال 92 اعلام و تمام پذیرفته شدگان مرحله نخست به صورت متمرکز دعوت به مصاحبه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه نتایج نهایی پذیرفته شدگان نیز شهریور ماه 92 به اطلاع داوطلبان خواهد رسید، خاطر نشان کرد: 62 درصد داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد را مرد و 38 درصد را زن تشکیل می‌دهد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خصوص وزن پذیرش دکترای 92 دانشگاه آزاد تاکید کرد: وزن آزمون 75 درصد ، وزن مصاحبه نیز 25 درصد در نظر گرفته شده است. در سال‌های گذشته وزن مصاحبه 30 درصد بود که با درخواست داوطلبان این وزن برای امسال کاهش یافت. به این دلیل که شرکت کنندگان تمایل بیشتری داشتند که وزن پذیرش در آزمون بیشتر از مصاحبه باشد.

اقبالی در ادامه گفت: آزمون دکترای 92 دانشگاه آزاد تا عصر فردا جمعه 4 اسفندماه ادامه دارد./مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------