تقویم آزمون های علوم پزشکی در سال 92 منتشر شد



آزمون های علوم پزشکی,>تقویم آزمون های علوم پزشکی در سال 92, آزﻣﻮنﻫﺎی ﻋﻠﻮمﭘﺰﺷﻜی92

تقویم آزمون های علوم پزشکی در سال 92 منتشر شد

مرکز سنجش آموزش پزشکی تقویم آزﻣﻮنﻫﺎی ﻋﻠﻮمﭘﺰﺷﻜی را منتشر کرد و بر اساس آن اولین آزمون، کنکور دستیاری تخصصی پزشکی در اردیبهشت ماه و آخرین آن آزمون پیش کارورزی و جامع علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در اسفندماه است.

آزﻣﻮن ﭘﺬیﺮش دﺳﺘیﺎر ﺗﺨﺼصی ﭘﺰﺷﻜی 5 اردیﺒﻬﺸﺖ ماه 92 برگزار می شود. آزﻣﻮن ﻛﺘبی پذیرش دوره های تکمیلی ﺗﺨﺼﺼی (ﻓﻠﻮﺷیﭗ) ﺗﻮﺳﻂ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ در 26 اردیﺒﻬﺸﺖ ماه و هفدهمین دوره آزمون MHLE یا آزﻣﻮن زﺑﺎن اﻧﮕﻠیﺴی ﻋﻤﻮﻣی وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ نیز 26 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

در 9 خردادماه 92 آزﻣﻮن ﺑﻬﺪاﺷت کاران دﻫﺎن و دندان و در روزهای 9 و 10 خردادماه نیز آزﻣﻮن ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳی ارﺷﺪ برگزار خواهد شد. 

آزﻣﻮن ﻛﺘﺒی دﻛﺘﺮای ﺗﺨﺼﺼی داروﺳﺎزی و آزﻣﻮن ارزﺷیﺎﺑی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن داروﺳﺎزی ﺧﺎرج ﻛﺸﻮر در 6  تیر، آزﻣﻮن ﭘﺬیﺮش دﺳﺘیﺎری دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜی و آزﻣﻮن ﺟﺎیﺎﺑی داﻧﺶ آﻣﻮﺧﺘﮕﺎن دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜی ﺧﺎرج ﻛﺸﻮر در 13 تیرماه برگزار می شود.

آزﻣﻮن ارﺗﻘﺎء و ﮔﻮاﻫیﻨﺎﻣﻪ ﺗﺨﺼﺼی ﭘﺰﺷﻜی ﺑﺎﻟیﻨی (ﺗﻮﺳﻂ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی ﻣﺠﺮی) در روز ﭘﻨﺞﺷﻨﺒﻪ 13 تیرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. آزﻣﻮن ارﺗﻘﺎی دﺳﺘیﺎران دﻧﺪاﻧﭙﺰشکی نیز در 16 تیرماه برگزار خواهد شد.

در مردادماه نیز یک آزمون علوم پزشکی برگزار می شود که از آن جمله می توان به برگزاری هجدهمین دوره آزمون زبان اﻧﮕﻠیﺴی ﻋﻤﻮﻣی وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ در 31 مرداد اشاره کرد.

همچنین در شهریورماه سه آزمون بزرگ علوم پزشکی برگزار خواهد شد. 4 شهریور آزﻣﻮن ﻛﺘﺒی داﻧﺸﻨﺎﻣﻪ (ﺑﻮرد) ﺗﺨﺼﺼی دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜی، 14 شهریور نیز آزﻣﻮن ﻛﺘﺒی داﻧﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﺨﺼﺼی و ﻓﻮقﺗﺨﺼﺼی ﺑﺎﻟیﻨی ﭘﺰﺷﻜی و همزمان آزﻣﻮن ﭘیﺶ ﻛﺎرورزی و ﻋﻠﻮم ﭘﺎیﻪ (ﭘﺰﺷﻜی، دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜی و داروﺳﺎزی) برگزار خواهد شد.

آزﻣﻮن ﻛﺘﺒی دﻛﺘﺮی ﺗﺨﺼﺼی (Ph.D) رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻋﻠﻮم ﭘﺎیﻪ ﭘﺰﺷﻜی و ﺑﻬﺪاﺷﺖ، ﻃﺐ ﺳﻨﺘی، ﺳﻼﻣﺖ دﻫﺎن، دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜی اﺟﺘﻤﺎﻋی و ﻣﻮاد دﻧﺪاﻧی نیز 16 آﺑﺎن ماه 92 برگزار خواهد شد.

نوزدهمین دوره آزمون زبان اﻧﮕﻠیﺴی ﻋﻤﻮﻣی وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ در 30 آبان برگزار می شود و آزﻣﻮن ﺟﺎیﺎﺑی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜی ﺧﺎرج ﻛﺸﻮر و آزﻣﻮن ارزﺷیﺎﺑی داﻧﺶ آﻣﻮﺧﺘﮕﺎن داروﺳﺎزی ﺧﺎرج ﻛﺸﻮر در 7 آذر برگزار می شود.

در بهمن ماه نیز دو آزمون بیستمین دوره آزمون زبان اﻧﮕﻠیﺴی ﻋﻤﻮﻣی وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ در 3 بهمن و آزﻣﻮن ﻛﺘﺒی ﭘﺬیﺮش دﺳﺘیﺎر ﻓﻮق ﺗﺨﺼﺼی ﺑﺎﻟیﻨی ﭘﺰﺷﻜی در 17 ﺑﻬﻤﻦ برگزار می شود.

آخرین آزمون سال 92، آزﻣﻮن ﭘیﺶ ﻛﺎرورزی و ﻋﻠﻮم ﭘﺎیﻪ (ﭘﺰﺷﻜی، دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜی و داروﺳﺎزی) است که در 15 اﺳﻔﻨﺪماه برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ﺗﺎریﺦ اﺣﺘﻤﺎﻟی ﺑﺮﮔﺰاری آزﻣﻮن "ﭘﺬیﺮش دﺳﺘیﺎر ﺗﺨﺼﺼی ﭘﺰﺷﻜی" در ﺳﺎل 93 روز ﭘﻨجشنبه 4 اردیبهشت 93 تعیین شده است که به صورت احتمالی خواهد بود./مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------