نتايج اوليه آزمون دکتري92 امروز اعلام مي‌شود؛



نتايج اوليه آزمون دکتري92

نتايج اوليه آزمون دکتري92 امروز اعلام مي‌شود؛

جزئيات دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌ها 

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون دوره دکتري(نيمه متمرکز) 92 از امروزگفت: دفترچه راهنماي انتخاب رشته منتشر شده است.

حسين توکلي در گفت‌و‌گو با ايسنا، با اشاره به منتشر شدن دفترچه راهنماي انتخاب رشته تحصيلي آزمون دوره دکتري(نيمه متمرکز) 92، گفت: داوطلبان مي توانند از طريق سايت سازمان سنجش دفترچه را دريافت کنند.

وي با بيان اينکه نتايج اين آزمون امروز اعلام مي‌شود، اظهار کرد: همچنين داوطلبان مجاز مي توانند از روز پنج‌شنبه (29 فروردين) تا اول ارديبهشت نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌هاي انتخابي خود (حداکثر 50 کد) در سايت اين سازمان اقدام نمايند.

توکلي تاکيد کرد که معدل هاي مندرج در اين کارنامه، بر اساس معدل هاي اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اينترنتي و يا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت نام، به شرح ذيل در اين کارنامه درج شده است و لازم است داوطلبان به هنگام شرکت در مصاحبه و همچنين در صورت قبولي اصل مدرکي که نشانگر اين معدل باشد را به همراه ساير مدارک ثبت نامي، به مؤسسه محل قبولي خود ارائه کنند.

وي اضافه کرد: همچنين مجدداً يادآوري مي‌کند که به هنگام قبولي در اين آزمون، لازم است پذيرفته شدگان عينا اصل مدرکي را که در آن معدل مندرج در اين کارنامه را تأييد نمايد به همراه ساير مدارک ثبت نامي به مؤسسه محل قبولي خود ارائه نمايند (در صورتي که داوطلب معدل خود را به دليل اشتباه بودن، بعد از دريافت کارنامه نتايج اوليه اصلاح نکرده باشد).

بديهي است در غير اينصورت به عنوان داوطلب داراي مغايرت معدل شناخته شده و مطابق ضوابط و مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

وي يادآور شد: با توجه به تنوع دوره تحصيلي و به منظور افزايش دقت در انتخاب رشته، در زمان نمايش عناوين رشته هاي انتخابي پس از درج کدرشته محل‌ها در سايت اينترنتي، کليه رشته هاي انتخاب شده دوره هاي روزانه به رنگ « مشکي » دوره هاي نوبت دوم به رنگ «قرمز»، دوره‌هاي پيام نور به رنگ «آبي»، دوره‌هاي غيرانتفاعي به رنگ «سبز» و رشته‌هاي مربوط به پرديس خودگردان دانشگاه ها به رنگ نارنجي نمايش داده خواهد شد.

توکلي خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبان به هر دليل موفق به دريافت کد پيگيري 16 رقمي نشده باشند، انتخاب رشته آنان در سايت سازمان ثبت نشده و به عبارت ديگر فرآيند انتخاب رشته براي اين دسته از داوطلبان انجام نشده است. همچنين داوطلبان توجه داشته باشند که مدت زمان پيش بيني شده براي تکميل فرم انتخاب رشته 30 دقيقه مي باشد. لذا به داوطلبان توصيه مي شود در تکميل اين فرم نهايت دقت را به عمل آورند.

مشاور عالي سازمان سنجش تاکيد کرد: نظر به اينکه تغيير رشته، تغيير گرايش و انتقال دانشجويان در مقطع دکتري امکان پذير نبوده و ضمناً در حيطه وظايف سازمان سنجش آموزش کشور نمي باشد، هيچگونه اقدامي نيز از سوي اين سازمان ميسر نخواهد بود، لذا به داوطلبان تأکيد مي‌شود به هنگام انتخاب رشته خود دقت لازم را بعمل آورند.

توکلي افزود: دانشجويان اخراجي، انصرافي، ترک تحصيل تا پايان خدمت دوره ضرورت مجاز به شرکت در آزمون و تحصيل در دانشگاه نمي‌باشند. همچنين سقف سنوات تحصيلي دوره دکتري، حداکثر 5 سال مي باشد و دانشجوياني که طي اين مدت موفق به اتمام تحصيل نشوند، شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد.

وي يادآور شد: با توجه به تأثير 20 درصدي معدل دوره هاي کارشناسي و کارشناسي ارشد (معدلهاي تراز شده) اکيداً توصيه مي‌گردد که داوطلبان، معدل دوره کارشناسي و کارشناسي ارشد خود را در زمان انتخاب رشته محل ها، در فرم انتخاب رشته بررسي و در صورت لزوم اصلاح کنند./ایسنا

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------