زمان برگزاری و ظرفیت آزمون دستیاری دندانپزشکی



آزمون دستیاری دندانپزشکی,جدول آزمونی دستیاری دندانپزشکی92

جدول آزمونی دستیاری دندانپزشکی92

زمان برگزاری و ظرفیت آزمون دستیاری دندانپزشکی

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری بیست‌وهفتمین دوره پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در 13 تیر ماه، تعداد سوالات و ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون را تشریح کرد.

غلامرضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 13 تیر ماه، گفت: در این دوره از آزمون حدود 2000 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون، گفت: در بیست‌وهفتمین دوره آزمون دستیار دندانپزشکی 400 نفر پذیرفته می‌شوند.

جدول آزمونی دستیاری دندانپزشکی

حسن‌زاده با اشاره به جدول آزمونی دستیاری دندانپزشکی، اظهارکرد: کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری دندانپزشکی از 10 تا 12 تیر ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir توزیع می‌شود.

وی از انتشار نتیجه بررسی مدارک داوطلبان در 11 خرداد ماه خبر داد و افزود: کلید اولیه سوالات 15 تیر ماه و کلید نهایی سوالات 22 تیر ماه منتشر می‌شود.

تعداد و نحوه نمره‌دهی به سوالات آزمون دستیاری دندانپزشکی

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تعداد و نحوه نمره‌دهی به سوالات آزمون دستیاری دندانپزشکی، گفت: تعداد سوالات آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی 240 سوال است که برای هر سوال باید تنها یک گزینه که در میان گزینه‌های ارائه شده بهترین پاسخ ممکن است انتخاب شود.

وی افزود: در این دوره از آزمون، ضریب کلیه دروس احتمالی یک و ضریب درس زبان دو است و به هر پاسخ درست سه نمره مثبت و هر پاسخ نادرست یک نمره منفی تعلق می‌گیرد و روش آزمون و نمره دهی تابع مقررات کلی آزمون‌هاست.

امکان انتخاب 100 رشته محل

حسن‌زاده با بیان اینکه کارنامه حاوی نمره و رتبه کلیه داوطلبان صرف نظر از اینکه داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته است از طریق اینترنت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، اظهارکرد: تنها داوطبانی که با در نظر گرفتن سه برابر ظرفیت پذیرش مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند حداکثر 100 رشته محل مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می‌شود، انتخاب کنند.

وی افزود: هر داوطلب می‌تواند یک رشته را در تمامی دانشگاه ‌ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه حداکثر تا 100 رشته محل انتخاب کند و نمره کسب شده و اولویت رشته محل انتخابی داوطلب معیار پذیرش داوطلبان است.

نحوه پذیرش نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی

حسن زاده گفت: نحوه پذیرش در آزمون با سهمیه آزاد 80 درصد از ظرفیت اصلی، سهمیه رزمندگان 20 درصد از ظرفیت اصلی و سهمیه مازاد 10 درصد شامل پذیرش‌های بومی و نیروهای مسلح است./ایسنا

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------