سرانجام حذف کنکور از زبان زاهدی و خدایی/حذف کامل کنکور در 5 سال آینده



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

سرانجام حذف کنکور از زبان زاهدی و خدایی/حذف کامل کنکور در 5 سال آینده

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس در حذف کنکور کاملا مصمم است، اما اجرای کامل این قانون به 5 سال زمان و صرف بودجه متناسب نیاز دارد. به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، محمد مهدی زاهدی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، افزود: حذف کنکور به بسترسازی مناسب و عزم جدی و همکاری تمام نهادهای مرتبط نیاز دارد و مجلس نهم با درک این اولویت تمام قدرت نظارتی خود را برای رسیدن به این هدف بکار خواهد بست.

رییس سازمان سنجش: ضرورت استانداردسازی آزمون‌های سال‌های اول و دوم متوسطه ابراهیم خدایی سرپرست سازمان سنجش نیز که بصورت تلفنی در این برنامه حضور داشت گفت: آنچه حائز اهمیت است سنجش دقیق 10 درصد بالای داوطلبان است که بیشترین رقابت در آن بخش مشاهده می‌شود و انتظار داریم با شیب ملایم تا پایان سال هدف، شاهد اجرای مناسب حذف کنکور باشیم.

وی تاکید کرد: وقت چندانی نداریم و باید استانداردسازی آزمون‌های سال‌های اول و دوم متوسطه هر چه سریعتر آغاز شود. معاون وزارت آموزش و پرورش: می‌توانیم قول دهیم در 5 سال آینده قانون حذف کنکور اجرا خواهد شد در این برنامه همچنین ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: بهترین بستری که باید فراهم شود استانداردسازی بخش سه سال آخر متوسطه است و گامهای خوبی در این خصوص برداشته شده است .

وی افزود: درحال حاضر فقط سال سوم متوسطه سنجش استانداردی دارد که در سالهای بعد با ایجاد مرکز سنجش در آموزش و پرورش سالهای اول و دوم نیز آزمون‌های استانداردی خواهند داشت.

معاون آ‌موزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در سالهای گذشته کارگروهی که برای اجرای قانون حذف کنکور تشکیل شده بود عزم چندانی برای ثمر نشاندن قانون نداشت اما امروز در شرایطی هستیم که می توانیم قول دهیم در پنج سال آینده قطعا جامعه شاهد اجرای توام با عدالت قانون حذف کنکور خواهد بود. سحرخیر گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است سند تحول را در درون خود اجرا کند و اجرای قانون حذف کنکور بخشی از اجرای این سند محسوب می‌شود./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------