تخصیص سهمیه کنکور برای داوطلبان مناطق زلزله‌زده و جذب بدون آزمون جانبازان قطع نخاعی




اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:

تخصیص سهمیه کنکور برای داوطلبان مناطق زلزله‌زده و جذب بدون آزمون جانبازان قطع نخاعی

در جلسه 730 شورای عالی انقلاب فرهنگی تخصیص سهمیه مناطق محروم برای داوطلبان کنکور مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان تصویب شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره برای داوطلبان کنکور مناطق محروم کشور تسهیلاتی را در نظر می‌گرفت و برای داوطلبان منطقه‌های کشور که با بلایای طبیعی نظیر زلزله و... مواجه می‌شدند تسهیلاتی را در نظر می‌گرفت.

وی افزود: با توجه به حادثه اخیر زلزله آذربایجان شرقی و مشکلات پیش روی هموطنان این بخش از کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرد برای داوطلبان کنکور منطقه زلزله‌زده؛ اهر، هریس و ورزقان سهمیه مناطق محروم در نظر گرفته شود.

وی افزود: این سهمیه تا جبران خسارات وارده به این مناطق و زمانیکه شرایط تحصیل داوطلبان این مناطق به وضعیت عادی برگردد در نظر گرفته خواهد شد و از آزمون سراسری سال آینده اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ادامه این جلسه مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن جانبازان قطع نخاعی می‌توانند یک مقطع تحصیلی بالاتر در بخش تحصیلات تکمیلی را بدون آزمون در چارچوب مقررات آموزش عالی کشور ادامه دهند./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------