آزمون بدون کاغذ برای اولین بار در سه دانشگاه پیام نور شهرکرد، فارسان و بروجن اجرا شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آزمون بدون کاغذ برای اولین بار در سه دانشگاه پیام نور شهرکرد، فارسان و بروجن اجرا شد

رییس دانشگاه‌های پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: آزمون بدون کاغذ برای اولین بار در سه دانشگاه پیام نور شهرکرد، فارسان و بروجن اجرا شد.

به گزارش خبرنگارایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلام در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این سوالات امتحانی از بانک سوال به صورت سی دی از مرکز به استان ارسال و سوالات بعد از تکثیر به نمایندگان واحدها تحویل داده می شد، اما اکنون سوالات 3 ساعت قبل از آزمون از سیستم دریافت شده و ده دقیقه قبل از آزمون در حوزه امتحانی در اختیار دانشجو قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان به صورت حضوری، نیمه حضوری یا خودخوان در مراکز و واحدهای پیام نور تحصیل می کنند، اظهارداشت: دانشجویان کارشناسی در شرایط خاص و کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور 10 روز قبل از برگزاری آزمون می توانند محل آزمون خود را تغییر دهند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: آزمون بدون کاغذ در 70 دانشگاه پیام نور کشور در حال برگزاری است که در استان در سه شهر شهرکرد، فارسان و بروجن اجرا می شود البته این آزمون به علت کمبود سیستم برای گروه‌های 20 نفره، روزانه در سه نوبت بر گزار شد.

به گفته وی، این سوالات ده دقیقه قبل از آزمون به سیستم ارسال می شود، این سوالات به صورت تستی است و دانشجو با خواندن سوالات در سیستم پاسخ صحیح را در سیستم وارد می‌کند که پس از نیم ساعت پاسخ ها به مرکز ارسال می شوند.

وی با بیان اینکه مصرف سالانه کاغذ در دانشگاه پیام نور10 میلیارد تومان است، بهترین مزیت آزمون بدون کاغذ را صرفه جویی در مصرف کاغذ عنوان کرد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------