راههای آسان برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن



تناسب اندام, راههای افزایش متابولیسم بدن, کم کردن وزن

برخی افراد به دلیل مسائل ژنتیکی از متابولیسم بالاتری برخوردار هستند

 

راههای آسان برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن
هنگامی که فردی قصد دارد سوخت‌وساز بدن خود را افزایش دهد، در واقع هدفش این است که کالری بیشتری بسوزاند تا وزنش کاهش پیدا کند. اما باید گفت متابولیسم کاری بیش از افزایش سوخت کالری در بدن شما انجام می‌دهد. در حقیقت سوخت‌وساز تمامی فعل‌ و انفعالات درون‌سلولی که باعث تولید انرژی می‌شود را دربرمی گیرد.

 

متابولیسم بدن شما به بسیاری از عوامل، از نوع غذایی که می‌خورید تا میزان خواب، بستگی دارد. برخی از افراد به دلیل مسائل ژنتیکی از متابولیسم بالاتری برخوردار هستند، البته برخی راهکارهای علمی نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. مداومت در انجام این موارد در روز سبب خواهد شد تا سوخت‌وساز بدن شما در طول روز بالا مانده و تا شب به‌خوبی کالری بسوزانید. در زیر برخی از این موارد را با هم می‌خوانیم.

 

کاهش وزن, راههای افزایش متابولیسم بدن, کم کردن وزن

نوشیدن آب در صبح میتواند متابولیسم را افزایش داده و سبب کاهش وزن شود

 

  صبح ها آب بنوشید
دانشمندان آلمانی دریافته‌اند که نوشیدن 480 گرم آب در صبح می‌تواند متابولیسم بدن را بیش از30 درصد افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کند. اگرچه این افزایش تنها سبب می‌شود چند کالری بیشتر در طول روز بسوزانید، باز هم ایده خوبی است که روز خود را با نوشیدن آب آغاز کنید تا مایعات کافی به بدنتان برسد. این کار سبب افزایش سلامت عمومی نیز می‌شود.

-----------------------------------------------

 

کاهش وزن,کم کردن وزن,راههای افزایش متابولیسم بدن

نخوردن صبحانه شانس ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می دهد

 

هرگزصبحانه را حذف نکنید
اصلاً تصور نکنید که با حذف صبحانه می‌توانید کالری کمتری مصرف کنید. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که خوب صبحانه خوردن یکی از ملزومات حفظ سلامتی است. نخوردن صبحانه حتی یک بار درهفته می‌تواند شانس ابتلا به دیابت نوع دو را تا 20 درصد افزایش دهد. دلیلش آن است که نخوردن صبحانه سبب می‌شود که سطح انسولین خون فرد تغییری نکند و در نتیجه احتمال اینکه در طول روز افت کرده و بعد از خوردن غذا یکباره بالا برود زیاد است. به همین دلیل بهتر است متابولیسم بدن خود را با صرف یک صبحانه مغذی بیدار کنید.

-----------------------------------------------

 

کاهش وزن,ورزش, کم کردن وزن

مواد غذایی سرشار از فیبر و پروتئین انسولین خون را تنظیم می‌کنند

 

  از صبحانه‌ای سرشار از فیبر و پروتئین استفاده کنید
مصرف خوراکی‌هایی که از آزاد شدن انسولین در خون که سبب ذخیره چربی می‌شود، جلوگیری به عمل می‌آورد، یکی از راهکارهای مفیدی است که سبب می‌شود متابولیسم بدنتان افزایش یافته و سبب کاهش وزن شود.

 

به این منظور بهتر است از خوردن خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند آرد سفید، و نوشیدنی‌های قندی خودداری کرده و خوراکی‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از فیبر و پروتئین هستند. این نوع خوراکی‌ها نه تنها انسولین خونتان را تنظیم می‌کند بلکه سبب می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

 -----------------------------------------------

 

کاهش وزن, راههای افزایش سوخت وساز بدن, کم کردن وزن

هر چه شدت ورزش صبحگاهی بیشتر باشد ،کالری بیشتری خواهید سوزاند

 

 ورزش صبحگاهی داشته باشید
یک ساعت زودتر از خواب بیدار شدن و ورزش کردن شاید زیاد ایده جالبی به نظر نرسد اما به اعتقاد متخصصان 45 دقیقه ورزش هوازی در صبح، تا 14 ساعت در بدن تأثیرگذار خواهد بود. هر چه قدر شدت ورزش شما بیشتر باشد، به همان میزان نیز در طول روز کالری بیشتری خواهید سوزاند و همین امر به کاهش وزن شما کمک می کند. همچنین ورزش می‌تواند حساسیت بدن شما را به انسولین افزایش دهد و اگر سلول‌های بدنی شما به ترشحات پانکراس واکنش نشان ندهد، به مرور زمان ممکن است به دیابت و افزایش وزن مبتلا شوید.

-----------------------------------------------

 

کاهش وزن, راههای افزایش متابولیسم بدن, کم کردن وزن

تمرینات قدرتی سبب افزایش ضربان قلب و افرایش متابولیسم می شوند

 

 تمرینات قدرتی انجام دهید
یک ورزش بدنی خوب باید چند تمرین قدرتی خوب را نیز در بر بگیرد. عضلات از جمله ترجمان‌های بدن هستند که سوخت‌وساز فعالی دارند. به‌ بیان‌دیگر ماهیچه‌ها برای فعالیت به انرژی نیاز دارند. هر اندازه ماهیچه‌های بدنی شما بیشتر باشد به همان اندازه حتی در حالت استراحت کالری بیشتری خواهید سوزاند و کاهش وزنتان سریع تر خواهد بود. به‌علاوه چنین ورزش‌هایی می‌تواند ضربان قلب شما را بالا ببرد که این کار خود می‌تواند سبب سوخت‌وساز کالری در طول روز شود.
منبع : nikoo.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------