تقویت عضلات بدن با بارفیکس خوابیده



بارفیکس خوابیده دست معکوس, تقویت ماهیچه های بالا تنه بدن, نحوه قرار گرفتن بدن در بارفیکس خوابیده

بارفیکس خوابیده، موجب تقویت عضلات بدن می شود

 

بارفیکس چیست ؛ فواید بارفیکس خوابیده  

بارفیکس خوابیده یکی از انواع متنوع حرکت با میله بارفیکس است که فواید و اثرات بسیار قابل ملاحظه ای بر روی تقویت اندام و عضلات بالا تنه بدن دارد. در این مقاله انواع حرکات بارفیکس خوابیده را معرفی کرده و در مورد آن ها توضیح می دهیم.

بارفیکس خوابیده چگونه ورزشی است؟

 

بارفیکس چیست, پایه بارفیکس خوابیده, بارفیکس خوابیده

ورزش بارفیکس خوابیده برای چربی سوزی بسیار مناسب است

 

به طور کلی انجام حرکات مختلف با بارفیکس باعث چربی سوزی و تقویت عضلات بدن و مخصوصا ماهیچه های قسمت فوقانی بدن مانند عضلات سینه و بازوها و زیر بغل می شود. انجام این حرکات بسیار متنوع و تاثیر گذار با میله بارفیکس امکان پذیر است که یکی از این حرکات بارفیکس خوابیده نام دارد. درانواع مختلف حرکات بارفیکس عضلات پشت و کمر بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

 

این تاثیرات مثبت بر تقویت عضلات در واقع در نتیجه مقاومت بدن در مقابل نیروی جاذبه زمین است. ورزش با بارفیکس جزو حرکات تأثیر گذار بدن سازی است که در صورت انجام حرکات صحیح آن موجب عضله سازی و افزایش حجم عضلات می شود.

انجام حرکات با بارفیکس تقریبا در هر مکانی امکان پذیر می باشد و محدودیتی ندارد.

 

تجهیزات مورد استفاده در بارفیکس

این ورزش یکی از مقرون به صرفه ترین و کم هزینه ترین ورزش ها می باشد که برای شما بیشترین امکان استفاده از حرکات متنوع را ارائه می دهد.

در این ورزش شما تنها به یک میل افقی فولادی نیاز دارید و مکانی که آن را نصب کنید و در صورت امکان ارتفاع آن را تنظیم کنید تا امکان استفاده از آن برای انجام انواع بارفیکس ایستاده و خوابیده برای شما فراهم شود. تهیه میله بارفیکس تقریبا برای همه امکان پذیر است و از همین جهت این ورزش در بین اکثر افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

نکته جالب اینکه با میله بارفیکس حرکات بسیار گوناگون و بیشمار ورزش ژیمناستیک نیز قابل اجرا می باشد.

 

میله بارفیکس خانگی

 

بارفیکس خوابیده دست معکوس, تقویت ماهیچه های بالا تنه بدن, نحوه قرار گرفتن بدن در بارفیکس خوابیده

میله های بارفیکس خوابیده خانگی اغلب روی چارچوب نصب می شوند

 

میله بارفیکس قابل استفاده در خانه معمولا از جنس آهن با روکش استیل است و با نوع میله های بارفیکس قابل استفاده در باشگاه های ورزشی کمی متفاوت است و تفاوت آن ها در جنس فلز به کار رفته است. جنس فلز بارفیکس مورد استفاده در باشگاه ها از فولاد است.

میله های بارفیکس خانگی اغلب بر روی چارچوب مخصوص نصب می شود و میتوان از چارچوب در نیز استفاده کرد اما باید طوری نصب شوند که محکم بوده تا در حین انجام تمرینات شل نشده و کنده نشود. در صورت چنین اتفاقی صدمات شدیدی به بدن وارد می شود.

 

حرکت خوابیده با بارفیکس نوع میله خاص خود را می طلبد و با میله های مخصوص حرکات معمولی کمی متفاوت است. ارتفاع میله بارفیکس برای انجام این حرکت باید کم باشد و استقامت و استحکام بالایی باید داشته باشد تا تمام وزن بدن را که قرار است به بالا کشیده شود تحمل کند.

 

برای ساختن میله بارفیکس در منزل همچنین می توانید از دو صندلی با ارتفاع مناسب و یک دسته چوبی جارو یا هر میله ای که بسیار محکم و با استقامت بوده و وزن بدن شما را تحمل می کند استفاده کنید. دو صندلی را در فاصله مناسبی از هم قرار دهید و میله را طوری روی صندلی ها قرار دهید که هیچ گونه حرکتی نداشته باشد و ثابت باشد.

 

آموزش نحوه ی اجرای حرکات در بارفیکس خوابیده

 

نحوه ی اجرای حرکات در بارفیکس خوابیده, قرار گرفتن بدن در اجری بارفیکس خوابیده, مزایای ورزش بارفیکس خوابیده

انجام اصولی حرکت بارفیکس خوابیده اهمیت زیادی دارد

 

به دلیل اینکه ورزش با بارفیکس یک نوع مقاومت در برابر جاذبه زمین است و در این ورزش باید سعی کنیم تا بدن خود را به سمت بالا بکشیم، بدن ما باید انرژی زیادی صرف انجام این کار استفاده کند و در نتیجه انجام این حرکات بر خلاف آن چه تصور می شد یکی از سخت ترین حرکات در بدن سازی است.

 

آن چه که در انجام این حرکات اهمیت زیادی دارد انجام صحیح و اصولی آن هاست و نه مداومت در انجام آن ها. در صورت انجام صحیح این حرکات است که تأثیرات مثبت بر روی ماهیچه ها و نتیجه مطلوب حاصل می شود.

میله مورد استفاده برای انجام این حرکات بارفیکس خوابیده دارای ارتفاع کمی باشد که معمولا این ارتفاع باید کمی بیشتر از ارتفاع کمر باشد.

 

نحوه قرار گرفتن بدن در اجرای بارفیکس خوابیده

برای اجرای حرکت بارفیکس خوابیده بدن فرد باید به طور صاف روی زمین باشد. با کمک دست ها باید از میله بارفیکس آویزان شوید و با استفاده از نیروی دستها بدن خود را به سمت بالا بکشید. در انجام این حرکت پاها باید در تماس با زمین باشد و نباید از زمین بلند شود.

 

در انجام این حرکات فقط قسمت فوقانی بدن تحت تأثیر است و به سمت بالا کشیده می شود و سپس با پایین آوردن نیم تنه بالایی بدن به حالت عادی و صاف بر روی زمین بر می گردد.

 

مزایای ورزش بارفیکس خوابیده

از مهمترین مزایای این ورزش تقویت ماهیچه های بالا تنه بدن مثل ماهیچه های بازو و سینه می باشد که نیاز به هیچ گونه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در بدن سازی نیست و تنها با استفاده از یک میله و وزن بدن خود می توان عضله سازی کرد.

 

انجام این ورزش نه تنها باعث چربی سوزی و تقویت عضلات می شود بلکه باعث درمان و بر طرف کردن بسیاری از مشکلاتی مانند کمر درد می شود. مخصوصا اگر شما با توجه به عادت ها و یا شغلی که دارد مجبور هستید تا ساعت های طولانی در وضعیت نشسته باشید و در نتیجه دچار کمر درد شوید با انجام صحیح و مداوم و منظم بارفیکس خوابیده می توانید این مشکل را برطرف کنید.

 

در صورتی که مچ دستتان را به صورت برعکس روی میله قرار دهید و میله را بگیرید فشار بیشتری به قسمت های مرکزی بدن مانند عضلات پشت منتقل می شود و فشار بیشتری به عضلات جلو بازو وارد می شود و باعث تقویت این عضلات نیز می شود. با جمع کردن پاها به طرف داخل باعث می شود فشار بیشتری را تحمل کنید و نتیجه مطلوب تری را بگیرید.

از دیگر مزایای بارفیکس خوابیده کم هزینه بودن آن می باشد و به حداقل امکانات نیاز دارد و قابل اجرا در هر شرایط و بدون محدودیت می باشد.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------