این تمرینات می‌تواند چربی‌های شکم را آب کند



آب کردن چربی شکم

یک نوع تمرین ورزشی خاص می‌تواند چربی شکمی را آب کند‎

 

زمانی که می‌خواهید وزن خود را کم کنید، همه چربی‌ها به یک مقدار آب نمی‌شوند. اگر دوست دارید چربی شکم را از بین ببرید و به دنبال شکم شش تکه هستید، باید بدانید که چربی‌های این ناحیه به سختی آب می‌شود. اما نباید نگران شوید. مطالعاتی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که یک نوع تمرین ورزشی خاص می‌تواند چربی شکمی را آب کند. چربی احشایی نه تنها می‌تواند منبع مشکل برای سلامتی بدن باشد بلکه برای زیبایی کلی بدن نیز خوب نیست.

 

بنابراین محققان در سال‌های اخیر به دنبال تمرینات خاصی بودند که بتواند چربی‌های شکمی را هدف قرار دهد و آن را از بین ببرد. در مطالعه‌ای که در مجله پزشکی ورزشی و تناسب اندام منتشر شد ، شرکت کنندگان چهار نوع تمرین را در یک هفته انجام دادند. یکی از گروه‌ها چهار تمرین پایدار قلبی و  استقامتی را انجام دادند در حالیکه گروه دیگر  دو تمرین ورزشی پایدار و دو تمرین اینتروال با شدت بالا (HITT) را انجام دادند. گروهی که تمرین اینتروال با شدت بالا را انجام داده بودند نه تنها وزن کلی بیشتری از دست دادند بلکه دور کمرشان نیز کمتر از گروه دیگر بود.

 

این موضوع نشان می‌دهد که تمرینات اینتروال با شدت بالا نقش مهمی در آب شدن چربی‌های شکمی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، گروه HITT ، آمادگی قلبی – تنفسی بهتری داشتند. محققان معتقدند تمرینات ورزشی سخت  و کوتاه می‌تواند بدن را به کاهش چربی‌های شکمی سوق دهد.

به عنوان مثال به جای ۱۵ دقیقه دویدن منظم با سرعث ثابت، سعی کنید مسیرهای کوتاهی را با نهایت سرعت بدوید و رکوردهای ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ ثانیه‌ای ثبت کنید و پس از ۱ دقیقه استراحت مجدداً این چرخه را ادامه دهید.

منبع: مجله سلامت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------