بهترین ورزش برای هموفیلی ها



هموفیلی چيست, بيماري هموفيلي, مناسب ترین ورزش براي بيماران هموفيلي

 

بهترین ورزش برای هموفیلی ها

آیا می دانید مناسب ترین ورزش برای این افراد چه ورزشی است؟
 متخصص خون و هماتولوژی گفت: ورزش شنا با تقویت عضلات بدن، استحكام رگ ها و تحمیل نكردن فشار بر عضلات، مناسب ترین فعالیت بدنی برای بیماران هموفیلی محسوب می شود.
 تاچندی پیش به علت نبود روش های موثر درمانی، بیماران هموفیلی از هر گونه فعالیت بدنی منع می شدند اما امروزه با بررسی های انجام گرفته، ورزش های سبك و هوازی، امری ضروری برای رسیدن به نشاط روحی و جسمی محسوب می شود.
دكتر مسعود وكیلی افزود: با شروع فصل گرما و برنامه ریزی به منظور پر كردن اوقات فراغت شاگردان، انتخاب رشته ورزشی مناسب، از دغدغه های والدین كودكان هموفیلی محسوب می شود.
به گفته متخصصان، هموفیلی یك اختلال خونریزی دهنده ارثی است، فرد مبتلا به این بیماری به علت سطح پایین یا عدم وجود پروتئین هایی به نام فاكتورهای انعقادی، قادر به متوقف كردن روند خونریزی نیست.
هموفیلی در حقیقت یك نوع بیماری است كه از لخته شدن خون جلوگیری می كند، به همین دلیل خونریزی در افرادی كه به این بیماری مبتلا هستند، دیرتر از افراد سالم بند می آید.
دردناك‌ و متورم‌ شدن‌ مفاصل‌ یا تورم‌ در پا یا دست‌ و به ویژه زانو یا آرنج، خون مردگی ‌های‌ مكرر خونریزی‌ زیاد از بریدگی‌ های‌ مختصر، خونریزی‌ خود به‌ خودی‌ از بینی‌ و وجود خون‌ در ادرار از نشانه های بیماری هموفیلی است.
پزشكان می گویند، این‌ بیماری‌ در حال‌ حاضر غیرقابل‌ معالجه‌ است‌ و البته مرگبار نیست‌.چنانچه افراد بتوانند‌ خونریزی‌ را كنترل‌ كنند، می ‌توانند‌ انتظار عمری‌ نزدیك‌ به‌ عمر طبیعی‌ را داشته باشند‌.
منبع:salamatnews.com

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------