ورزشکاران در ماه رمضان مایعات، خرما و مواد برنج‌دار بیشتر مصرف کنند



ورزش در ماه رمضان,تغذیه ورزشکاران در ماه رمضان,تغذیه ورزشکاران هنگام روزه داری

ورزشکاران در ماه رمضان مایعات، خرما و مواد برنج‌دار بیشتر مصرف کنند
یک متخصص پزشکی ورزشی با بیان این‌که در صورتی که ورزشکار برای مدت زمانی ورزش خود را متوقف کند دچار مشکل می شود، اظهار کرد: این تفکر که ورزش را در طول ماه مبارک رمضان متوقف کنیم، تفکر کاملا غلطی است.


زهرا معدنی در این باره گفت: در صورت رعایت برخی از نکات در هنگام تمرین و تغذیه مناسب در طول ماه مبارک رمضان مشکلی برای کسانی که ورزش می‌کنند و روزه دارند پیش نمی‌آید.
وی ادامه داد: با توجه به برخی از تحقیقات و مقالات، روزه‌داری منافات چندانی با ورزش ندارد. اگر ساعات انجام تمرین‌های سنگین و برگزاری مسابقات بین افطار تا سحر تنظیم شود، مشکل چندانی برای ورزشکار پیش نمی‌آید.


این متخصص درباره کنار گذاشتن فعالیت‌های ورزشی در طول این ماه گفت: اگر ورزشکار پنج روز فعالیت ورزشی را کنار بگذارد، آمادگی جسمانی خود را از دست می‌دهد ، پس این تصور که در طول ماه مبارک رمضان به کلی ورزش کنار گذاشته شود، غلط است.

معدنی با بیان این که دو تا سه ساعت پس از افطار زمان مناسبی برای مسابقه است، خاطر نشان کرد: بهتر است ورزشکاران افطار سنگینی را صرف نکنند. حدود 300 کیلو کالری مواد غذایی برای بدن ورزشکار مورد نیاز است.


وی درباره کسانی که به صورت همگانی ورزش را پیگیری می‌کنند، گفت: برای فعالیت‌های ورزشی متوسط که در حد حرفه‌ای نباشد، ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت‌ها برای تناسب اندام است.
وی ادامه داد: در فاصله نزدیک به افطار به دلیل پایین بودن قند خون فرد ورزشکار چربی بیشتری را می‌سوزاند و این امر برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند،‌ بسیار مناسب است.

 

این متخصص درباره تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان گفت: مصرف مایعات زیاد ، آش و سوپ، ‌خرما ، دانه‌ها و مغزها، مواد برنج دار مانند فرنی توصیه می‌شود.
معدنی همچنین بهترین زمان برای انجام ورزش‌هایی که نیاز به تمرکز بالایی دارند را حوالی صبح دانست و گفت: عصرها تمرکز ورزشکار پایین‌تر می‌آید به همین خاطر بهتر است ورزش‌هایی که نیاز به تمرکز دارند عصرها و بعد از ظهرها انجام نشود.
منبع:isna.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------