چگونه در زمان خستگی ورزش کنیم



یکی از فواید ورزش کاهش خستگی است

 

ورزش برای درمان بیماری‌های مختلف توصیه شده است و می‌تواند باعث افزایش سلامت و کاهش استرس شود. یکی از دیگر فواید ورزش کاهش خستگی است.

 

برخی افراد این سوال برایشان پیش می‌آید که در زمان خستگی چگونه ورزش کنند. ورزش کردن باعث افزایش انرژی و کاهش خستگی می‌شود اما اگر برای شروع ورزش احساس خستگی می‌کنید می‌توانید به روش زیر ورزش را آغاز کنید.

 

برای شروع اگر مدتی است که ورزش نکرده‌اید باید با سرعت کمتر دوباره ورزش را آغاز کنید. اگر بیماری خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، برای شروع می‌توانید پیاده‌روی روزانه را امتحان کنید و بعد می‌توانید ورزش‌های دیگری همچون یوگا، شنا، دوچرخه‌سواری و در نهایت ورزش استقامتی انجام دهید.

 

بهتر است ورزش‌هایی که بیشتر از آنها لذت می‌برید، انتخاب کنید. ورزش باعث قوی‌تر شدن عضلات قلب می‌شود. اگر قلب قدرتمند شود اکسیژن رسانی به اعضای بدن افزایش می‌یابد. بنابراین پر انرژی بودن می‌کنید. ورزش همچنین باعث بهبود وضعیت خواب می‌شود. به هنگام ورزش به نشانه‌های مختلف در بدن خود دقت کنید. زیاد به خودتان فشار نیاورید  ولی سعی کنید که مرتباً در برنامه ورزشی خود تنوع و پیشرفت داشته باشید.

 

اگر احساس کردید که بیش از حد عضلاتتان درد می‌کند و یا بیش از حد عرق می‌کنید و نمی‌توانید  خوب نفس بکشید بهتر است که شدت ورزش را کاهش دهید.  

 

در زمان ورزش در بدن هورمون آندورفین ترشح می‌شود که باعث ایجاد شادی چند ساعت بعد از ورزش می‌شود. برای ترشح آندورفین باید حداقل با ۷۵ درصد حداکثر ضربان قلب به مدت ۳۰ ‌دقیقه ورزش کرد. البته ترشح آندورفین در بدن ممکن است شما را به ورزش معتاد کند. مطمئن شوید که بیش از حد به خودتان فشار نیاورید، چون ممکن است که در آن صورت ورزش اثر عکس داشته و باعث خستگی شود.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------