هنگام خرید تفنگ شکاری چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟ انواع تفنگ شکاری



بهترین تفنگ شکاری, تفنگ شکاری دولول, فروشگاه تفنگ شکاری

عکس های تفنگ شکاری

 

آیا می دانید مهم ترین ویژگی تفنگ های شکاری حرفه ای چیست؟  

اگر در حال یادگیری فنون تیراندازی هستید و در آینده ی نزدیک قصد سفر برای شکار کردن را دارید، مقاله ی درستی را باز کردید. وقتی صحبت از یک سفر شکاری هیجان انگیز و موفق به میان می آید، هیچ چیز مهم تر از انتخاب یک تفنگ شکاری حرفه ای نیست. در این مطلب از بیتوته قصد داریم در خصوص موضوع تفنگ های شکاری و معرفی تعدادی از معروف ترین برندهای این تفنگ ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا در این خصوص بیشتر بدانید.

برای انتخاب تفنگ شکاری مناسب چه مواردی را در نظر بگیریم؟

تفنگ های شکاری انواع بسیار متنوعی دارند. بعضی از این تفنگ ها مجوز حمل و استفاده را تحت شرایط ویژه از سازمان های محیط زیست و پلیس قضایی دریافت کرده اند. قوانین استفاده از انواع اسلحه ها در کشورهای مختلف، بسیار با یکدیگر متفاوت است.

 

بنابراین انتظار این را داشته باشید که اگر اسلحه ی مورد علاقه ی خود را به راحتی و با مجوز از سایر کشورها تهیه کرده اید برای عبور از گمرک ایران مجبور به تحویل اسلحه شوید. به غیر از در نظر گرفتن مواردی مانند مجوز لازم است به نکاتی دیگری نیز دقت کنید.

برای راهنمایی بیشتر شما در این قسمت از مقاله به تفضیل در خصوص این نکات صحبت خواهیم کرد.

 

1. به درستی تحقیق کنید

قبل از خرید تفنگ شکاری لازم است برای شناخت انواع برندها به دقت از طریق خواندن نظرات خریداران و مشورت با افراد دارای تجربه تحقیق کنید. بعد از انجام تحقیق و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع از مدل ها برای شما مناسب است، از طریق مشاوره در وب سایت های سازندگان این برندها و افراد مطلع، از تفاوت های آنها و قوانین مربوط به حمل و استفاده از تفنگ های مورد نظرتان مطلع شوید. به غیر از موارد ذکر شده، سایر منابع اطلاعاتی مفید برای شما می تواند شامل: پرس و جو با اسلحه سازان، شکارچیان دارای مجوز و مربیان آموزش تیراندازی باشد.

 

2. کارتریج تفنگ شکاری مناسبی را انتخاب کنید

فشنگ یا کارتریج که بسیاری از مردم آن را گلوله می نامند، یکی از مهم ترین ملزوماتی است که باید در هر سفر شکاری همراه خود داشته باشید. وجود کارتریج برای تفنگ های شکاری حکم قلب در بدن انسان را دارد. به یاد داشته باشید که هر نوع کارتریج فقط برای تفنگ خاصی طراحی شده است.

 

بنابراین اگر قصد دارید هدف های بزرگی را شکار کنید، باید در زمان خرید تفنگ به این نکته دقت کرده باشید؛ زیرا ممکن است برای شکار به فشنگ های بزرگ و دارای ساختارهای خاصی نیاز داشته باشید که در هر اسلحه ای امکان جایگذاری آن وجود ندارد.

 

اگر تا به حال تجربه ی شکار کردن را نداشته اید و تقریبا می توان گفت که هدف شما از شکار کردن سرگرمی است، تفنگی را انتخاب کنید که برای شلیک 0.3-0.6 Springfield، 0.308 Winchester یا 0.27 Winchester طراحی شده است.

 

برای شکارهای کوچک، بسیاری از شکارچیان از رمینگتون 0.22 یا 0.223 استفاده می کنند.

بنابراین برای تهیه کارتریج ابتدا قصد خود را از شکار کردن در نظر بگیرید سپس فشنگی را انتخاب کنید که قدرت کافی برای از بین بردن هدف شما با یک شلیک را داشته باشد.

 

تفنگ شکاری, قیمت تفنگ شکاری, فروش تفنگ شکاری

کارتریچ تفنگ

 

3. انتخاب میان انواع تک شات و غیر تک شات

عملکرد تفنگ به این شکل است که کارتریج های شلیک شده را خارج کرده و فشنگ های جدید را در محفظه جایگزین می کند. در خصوص تفنگ های شکاری، این اسلحه ها به گونه ای طراحی شده اند که تیرها را به دو صورت تک شات و یا مسلسل وار (پشت سرهم) شلیک می کنند. انتخاب نحوه ی شلیک تیر تا حد زیادی بستگی به هدف و اولویت شما دارد.

 

بعضی از شکارچیان تفنگ های تک شات را دوست دارند، زیرا این نوع تفنگ ها همان بار اول فشار را برای شلیک دقیق افزایش می دهند. در مقابل برخی دیگر از شکارچیان تفنگ هایی را را ترجیح می دهند که کارتریج هار را به صورت مسلسل وار پرتاپ کرده و فشار را در زمان تیراندازی کاهش می دهد.

 

این نوع اسلحه برای شکارچیان مبتدی انتخاب بسیار مناسبی است. انواع مدل های معروف تک‌شات شامل: rolling-block, break-open، trapdoor ،falling-block action rifles است. همچنین انواع اسلحه های غیر تک شات شامل: انواع اسلحه های پمپی، اهرمی و خودکار است. توصیه می کنیم قبل از تهیه تفنگ شکاری با صرف زمان کافی و امتحان کردن انواع این تفنگ ها مشخص کنید که کدام یک آنها برای شما مناسب تر است.

 

 تفنگ شکاری, قیمت تفنگ شکاری, فروش تفنگ شکاری

شات های مسلسلی

 

4. جنس اسلحه را بررسی کنید

هنگام تهیه ی تفنگ های شکاری متوجه خواهید شد که انواع مشابه اسلحه را می توانید با قیمت های بسیار متغیری پیدا کنید. مهم ترین دلیل این تفاوت ها جنس بدنه ی تفنگ است. یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب اسلحه اطلاع از این موضوع است که چطور می توانید اسلحه ای را پیدا کنید که در عین داشتن جنس مناسب، قیمت مقرون به صرفه ای داشته باشد.

 

البته در نظر داشته باشید در بعضی از مغازه های تولید اسلحه این امکان وجود دارد که تفنگ شکاری مناسب خود را با جنس، نوع کارتریج و میزان برد سفارش دهید.

اکثر تفنگ های شکاری دارای فولاد ضد زنگ یا فولاد کربنی برای بدنه لوله و سایر اجزای فلزی خود هستند. فولاد کربنی ارزان‌تر است، اما بیشتر از فولاد ضد زنگ مستعد زنگ زدگی و آسیب است.

 

بنابراین اگر قصد ندارید که دائما اسلحه ی خود را برای تعمیر به نمایندگی بفرستید، توصیه می کنیم از کیفیت جنس بدنه آن مطمئن باشید. انواع اسلحه های چوبی و فایبرگلاس نیز وجود دارند که جنس آنها برای شکارچیان مبتدی و یا آموزشی قابل قبول است.

 

اسلحه های ساخته شده از موادی مانند گردو ممکن است گران‌تر از چوب‌های دیگر باشند، اما دوام بیشتری دارند. در هر صورت تقریبا انواع این اسلحه ها تا زمانی که به خوبی نگهداری شوند، انتظارات شکارچیان را به خوبی برآورده می کنند.

 

تفنگ شکاری دولول, فروشگاه تفنگ شکاری, عکس های تفنگ شکاری

اسلحه فلزی

 

انواع اسلحه های شکاری

اسلحه های شکاری براساس موارد مختلفی مانند: جنس، میزان برد، نوع فشنگ و .. طبقه بندی می شوند. برای آشنایی بیشتر شما در این قسمت از مقاله تعدادی از انواع اسلحه های شکاری را معرفی کرده ایم.

 

• اسلحه شکاری چخماقی: در این نوع اسلحه باید برای فشنگ گذاری تفنگ را کاملا باز کنید همچنین برای مسلح شدن آن لازم است که چخماغ عقبی آن را بکشید.

 

• تفنگ شکاری نیمه خودکار: تفنگ های شکاری نیمه خودکار انواع تفنگ هایی هستند که باید برای هر بار تیراندازی ماشه را بکشید تا آماده ی شلیک شود. در مقابل تفنگ های شکاری خودکار در هر بار شلیک، فشنگ ها را به صورت مسلسل وار شلیک می کنند.

 

• تفنگ شکاری اهرمی: در این نوع از تفنگ شکاری، عمل فشنگ گذاری و مسلح شدن تقریبا همزمان انجام می شود. برای این کار لازم است که اهرم زیر اسلحه را بکشید تا فشنگ از خزانه تفنگ داخل لوله ی اسلحه شود.

 

تفنگ شکاری دولول, فروشگاه تفنگ شکاری, عکس های تفنگ شکاری

تفنگ شکاری نیمه خودکار

 

• تفنگ کاری پمپی یا دستکشی: در تفنگ کاری پمپی یا دستکشی نیز مشابه با انواع تفنگ شکاری اهرمی عملیات مسلح شدن و فشنگ گذاری همزمان انجام می شود. برای انجام همزمان این عمل باید دسته ی زیر لوله تفنگ را بکشید.

 

بهترین تفنگ شکاری, تفنگ شکاری دولول, فروشگاه تفنگ شکاری

تفنگ دستکشی

 

• تفنگ شکاری کمر شکن: انواع تفنگ های شکاری کمر شکن به صورت تک لول و دو لول به فروش می رسند. برای قرار دادن فشنگ درون این نوع تفنگ شکاری باید اسلحه را خم کرده و فشنگ ها را درون آن قرار دهید.

 

 تفنگ شکاری, قیمت تفنگ شکاری, فروش تفنگ شکاری

تفنگ کمرشکن

 

• تفنگ شکاری کوسه: دلیل نامگذاری این نوع تفنگ آن است که در آن چکشی تعبیه شده که باید برای فشنگ گذاری اسلحه را باز کنید و فشنگ ها را درون ساختار چکشی قرار دهید.

 

عکس انواع تفنگ شکاری, تفنگ شکاری, قیمت تفنگ شکاری

تفنگ شکاری کوسه

 

در نهایت برای خرید اسلحه ی شکاری مناسب توصیه می کنیم در درجه ی اول هدف خود را از تهیه ی این نوع اسلحه ها مشخص کنید. زیرا هر نوع اسلحه، کارتیج مخصوص خود را دارد و هر کارتیج برای شکار و هدف خاصی مناسب است. پس از مشخص کردن هدف خود از تهیه ی این نوع اسلحه ها، از طریق بررسی نظرات کاربران در سایت های خرید و فروش اسلحه، آگاهی از کیفیت و جنس بدنه، مجوز و تعداد شات های آن، برند مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------