خانم ها از ورزش کردن فراری هستند!!!



میزان علاقه بانوان به انجام ورزش درسطح جهانی کمتر از آقایان است‎

 

بانوان تمایل بیشتری برای سرگرم شدن در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت کم ورزشی دارند. به طور کلی میزان علاقه بانوان به انجام ورزش درسطح جهانی کمتر از آقایان است.

 

پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان داده است، زنان کمتر از مردان به انجام ورزش می‌پردازند، این آمار به ویژه در زنان زیر ۳۰ سال بیشتر از سایر رده‌های سنی است و بانوان میانسال و سالمند بیشتر از زنان جوان به ورزش می‌پردازند.

 

کارشناسان اعتقاد دارند برای حفظ سلامت بدن و رسیدن به تناسب اندام، افراد بزرگسال حداقل باید ۱۵۰ دقیقه درهفته به ورزش بپردازند اما پژوهش‌های دانشمندان دانشگاه دوک (new Duke University) نشان داده است انجام ورزش در زنان بسیار کمتر از مردان است.

 

انجام ورزش روزانه سبب کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن و حتی جلوگیری از بروز مرگ زودرس می‌شود.

 

پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهند مردان بیشتر از زنان به انجام فعالیت‌های فیزیکی، چون پیاده روی و رفتن به محل کار به شکل پیاده و استفاده از پله به جای آسانسور می‌پردازند.

 

انجام ورزش به ویژه ورزش‌های هوازی، شنا و توپ و تور سبب استحکام استخوان، جلوگیری از بروز سکته مغزی، حمله قلبی، دیابت نوع دو، افسردگی، گرفتگی عروق خونی، چاقی و ابتلا به سندرم متابولیک می‌شود.

 

افزون بر ورزش انجام کارهایی چون پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، باغبانی و حتی خانه داری سبب بالا رفتن ضربان قلب و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.

 

پس از رسیدن به سن بلوغ، متابولیسم بدن انسان کاهش پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند منجر به ابتلای انواع بیماری‌ها شود به همین دلیل انجام ورزش اهمیت پیدا می‌کند تا مانع از افت توان جسمانی بدن شود.

 

زنان در کشور‌های مختلف جهان اهمیت فراوان به انجام ورزش نمی‌دهند، و برای تناسب اندام بیشتر گرفتن رژیم‌های غذایی سنگین و گرسنگی را ترجیح می دهند اما مردان برخلاف زنان بیشتر با ورزش کردن وزن خود را کاهش داده و مواد غذایی کاملی مصرف می‌کنند.

 

یکی از عارضه‌هایی که بین بانوان بیشتر از مردان وجود دارد، لاغرشدن‌های افراطی است که حتی می‌تواند منجر به مرگ افراد شود.

 

بانوان تمایل بیشتری برای سرگرم شدن در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت کم ورزشی دارند درصورتی که مردان زمان بیشتری را در سالن و تیم‌های ورزشی می‌گذرانند و این سبب می‌شود در سالمندی استخوان‌های سالم تری داشته باشند.

 

یکی دیگر از بهانه‌های بانوان برای کاهش اختصاص زمان به ورزش، قاعدگی ماهانه است، اما پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهند انجام ورزش‌های سبک در دوران قاعدگی می‌تواند سبب کاهش درد و انقباض‌های شکمی شود و برای سلامت بدن بانوان مفید است.

 

البته تعدادی از بانوان به انجام منظم ورزش می پردازند و حتی قهرمانان ورزش های حرفه های هستند اما به طور کلی میزان علاقه بانوان به انجام ورزش درسطح جهانی کمتر از آقایان است.

 

کارشناسان انجام ورزش در هر سنی را مفید می‌دانند، اما انجام ورزش در سن رشد سبب افزایش قد، تناسب اندام، بالا رفتن ضریب هوشی، تقویت ریه و قلب و جلوگیری از افسردگی یا بروز مشکل هایی چون آکنه صورت می‌شود.

  

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------