3 باور اشتباه در مورد تمرین های کششی



تمرین های کششی,حرکات کششی,ورزش

حرکات کششی را بعد از  یک گرم کردن سبک انجام دهید

 

3 باور اشتباه در مورد تمرین های کششی
اگر روی برنامه فیتنس تان بطور جدی کار می کنید، چیزی که نباید از آن غافل شوید، انجام تمرین های کششی مناسب و درست است. بسیاری از افراد حرکات کششی را ساده می گیرند، چون باورشان این است که تأثیر چندانی ندارد و زمانی که می خواهند بیشترین بهره را از تمرینات شان ببرند، ترجیح می دهند وقت شان را روی تمرین های کاردیو و قدرتی بگذارند.

در صورتی که اگر حرکات کششی به درستی انجام شوند، می توانند کیفیت عملکرد سایر تمرینات و حرکات را بالا برده و ریسک صدمات را کاهش دهند. باورهای غلطی در مورد تمرین های کششی رایج هستند که ما در اینجا به سه مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 

- اولین باور اشتباه : کشش باید دردناک باشد
اولین عقیده اشتباهی که پیرامون این حرکات وجود دارد این است که باید انجامشان دردناک باشد و کشش زمانی درست است که هنگام انجام آن درد شدیدی احساس کنند، در حالی که  درد داشتن با احساس ناراحتی و سختی فرق می کند. ممکن است شما موقع کشش احساس ناراحتی و کم طاقتی کنید، چون عضلات هدف کشیده می شود اما  هنگامی که احساس درد کردید، زمانی است که باید کشش را متوقف کنید.
حرکات کششی نباید تماما" با درد همراه باشد، اگر اینطور است یا زیاد می کشید و یا اینکه  کلا" این حرکات را درست انجام نمی دهید.

 

تمرین های کششی,ورزش,حرکات کششی

تمرینات کششی را بطور مداوم و منظم انجام دهید

 

- دومین باور اشتباه : هر زمانی می توان کشش را انجام داد
بیشتر افراد فکر می کنند هر زمانی که مایل بودند می توانند، تمرینات کششی را انجام دهند، صبح ها قبل از رفتن سرکار و یا پیش از تمرینات ورزشی. در حالی که چنین کاری درست نیست، در حقیقت گرم نکردن پیش از حرکات کششی موجب بروز آسیب خواهد شد. برای اینکه این کشش ها بیشترین تأثیر را داشته باشند باید ابتدا بدن تان را گرم کنید، بنابراین حرکات کششی را بعد از  یک گرم کردن سبک  و در پایان جلسات ورزشی تان انجام دهید. هیچ وقت عضلات سرد را نکشید، چون باعث می شود درد داشته باشید، همان دردی که در اولین باور اشتباه به آن اشاره کردیم.

 

اگر تا کنون قبل از شروع گرم کردن حرکات کششی را انجام می دادید، اشتباه کرده اید! مطالعات نشان داده است که انجام حرکات کششی قبل از گرم کردن یا فعالیت ورزشی کار مفیدی نیست و مانع عملکرد بهتر شما می شود و می تواند باعث کشیدگی و آسیب به عضلات شود.


- سومین باور اشتباه : حرکات کششی برای عضلات سفت خیلی خوب است
این عقیده که کشیدن عضلات خشک و دردناک بسیار مفید است، کاملا" اشتباه می باشد. معمولا" بیشتر افراد بعد از تمرینات شدید ورزشی وقتی که احساس می کنند، عضلات شان سفت شده، سریعا" شروع به انجام حرکات کششی می کنند.


اما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، باید یک برنامه همیشگی برای کشیدن تمام قسمت های بدن تان داشته باشید تا تمام عضلات تان انعطاف پذیر باشند. اگر تمرینات کششی را بطور منظم برای تمام گروه های عضلانی بدن تان انجام ندهید، با بالا رفتن سن دامنه حرکتی تان کم تر و محدودتر خواهد شد.


حفظ انعطاف پذیری بسیار راحت تر از ایجاد انعطاف پذیری بعد از از دست دادن آن است. اگر تمرینات کششی را بطور مداوم و منظم انجام دهید، می توانید انعطاف پذیری عضلات تان را برای طولانی مدت حفظ کنید و در نتیجه همیشه فعال و پرتحرک بمانید. بنابراین اجازه ندهید این باورهای غلط برشما غلبه کنند. حرکات کششی جزئی اساسی و مهم در هر برنامه ورزشی هستند که باید بدرستی انجام شوند.
منبع : elmevarzesh.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------