همه چیز درباره میز بیلیارد + بهترین برندهای میز بیلیارد



اندازه های میز بیلیارد, مشخصات میز بیلیارد, اجزای تشکیل دهنده میز بیلیارد

یکی از اصلی ترین قسمت های میز بیلیارد بدنه ی آن است

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده و انواع میز بیلیارد

اگر شما هم بازی بیلیارد را انجام داده باشید ، متوجه ظرافت و دقت در ساخت میز بیلیارد شده اید. اینکه توپ پس از برخورد به دیواره بر میگردد و یا پارچه به کار رفته در قسمت اصلی میز بیلیارد باید مانع از اصطکاک بین توپ و سطح میز شود ، همگی به صورت کاملا حساب شده ساخته می شوند و به همین خاطر لازم است قبل از خرید میز بیلیارد کمی با آن ها آشنا شوید.

از آن جایی که بیلیارد امروزه به یک ورزش پرطرفدار و محبوب میان جوانان تبدیل شده است ، میزهای بیلیارد در ابعاد مختلف تولید می شوند. انچه که مهم است تناسب ابعاد آن هاست. درواقع طول میز باید 2 برابر عرض آن باشد. در حالت استاندارد میزهای بیلیادر با طول 270 و عرض 135 سانتی متر ساخته می شوند.

 

اجزای تشکیل دهنده میز بیلیارد

1. بدنه میز بیلیارد

می توان گفت یکی از اصلی ترین بخش های میز بیلیارد بدنه آن است. زیرا بدنه باید علاوه بر اینکه بسیار تراز و دقیقا صاف باشد ، از مقاومت خوبی برای نگه داری سنگ میز برخوردار باشند. جنس بدنه معمولا از چوپ rush می باشد اما بسیاری از شرکت های تولید کننده میز بیلیارد ، از ام دی اف نیز برای ساخت میز استفاده می کنند.

 

میز های بیلیاد در 4 یا 8 پایه ساخته می شوند. پایه ها علاوه بر اینکه برای نگه داری میز ضروری هستند ، زیبایی و ظاهر جذابی به میز اضافه می کنند.

دقت داشته باشید ، میز بیلیارد در برابر گرما و سرمای محیطی به احتمال زیاد سبب اسیب دیدگی می شود. همچنین رطوبت بیش از حد نیز می تواند در شکستگی ان نقش داشته باشد.

 

2.باند های میز بیلیاد

باند ها بخشی از بدنه میز را تشکیل می دهند. این قسمت همان پوشش چوبی در دور تا دور میز هستند که برای قرار دادن دست و اجرای ضربه ضروری هستند.

 

3. ریل های میز بیلیاد

ریل های قطعه هایی از جنس پلاستیک فشرده و در عین حال منعطف هستند که در ضلع پایینی باند های میز قرار دارند. ریل ها نیز از پارچه پوشیده شده سطح میز ، پوشیده می شوند و به همان رنگ هستند. 

 

وجود ریل ها درواقع باعث برگشت توپ پس از برخورد با دیواره می شود. ارتفاع ریل ها نباید بیشتر یا کمتر از 37 میلی متر باشد. زیرا کم و زیاد بودن آن می تواند مشکلاتی مانند پرت شدن توپ به بیرون از محیط میز یا کاهش سرعت برگشت آن شود.

به همین دلیل وجود ریل ها در میزبیلیارد ضروری است.

تعداد ریل به کار رفته در هر میز بیلیاد 6 عدد می باشد. در واقع 2 ریل در ضلع های عرضی و 4 ریل در ضلع های طولی میز قرار می گیرند.

 

ابعاد میز بیلیارد, میز بیلیارد خانگی, انواع میز بیلیارد

سنگ میز بیلیارد به طور چشم گیری روی کیفیت بازی تأثیر می گذارد

 

4. سنگ و پارچه بکار رفته روی میز بیلیاد

در قسمت اصلی یعنی محیط بازی میز بیلیارد ، سنگی با قطر5/3 الی5/5میلی متر قرار گرفته است. معمولا به دلیل طول زیاد میز بیلیارد که باعث افزایش احتمال شکستگی سنگ می شود ، از چند قطعه سنگ استفاده می شود که در کنار یک دیگر قرار می گیرند.

پارچه ماهوت ، همان پوشش ضخیم و کم اسطکاک روی سنگ بیلیارد است که معمولا به رنگ سبز و آبی دیده می شود. 

سنگ میز و پارچه قرار گرفته روی آن به طور چشم گیری روی کیفیت میز و بازی تاثیر گذار است.

 

5. حفره ها یا pocket های میز بیلیارد

 

جزای تشکیل دهنده میز بیلیارد, بهترین برندهای میز بیلیارد, میز بیلیارد

از حفره های میز بیلیارد از نوع کیسه ای توپ ها را به صورت دستی خارج می کنند

 

حفره ها همان بخش های اصلی بازی هستند که توپ ها در آن ها قرار می گیرد. این حفره ها به تعداد 6 عدد در طول میز پخش شده اند که 4 تای آن ها در گوشه ها و 2 حفره دیگر در وسط میز قرار می گیرند. 

 

حفره هایی که در وسط میز قرار گرفته اند ظاهری متفاوت با حفره های گوشه ای دارند.

Pocket ها یا حفره ها در دو نوع ریلی و کیسه ای تولید می شوند. حفره های ریلی دارای یک ریل در زیر میز هستند که توپ ها بعد از ورود به حفره پشت سر هم در یک نوار که اصطلاحا ریل می گویند قرار می گیرند.

 

در حفره های کیسه ای بعد از اینکه توپ وارد حفره شد ، کیسه ای توری شکل قرار دارد که توپ درون آن قرار می گیرد و باید به صورت دستی از آن خارج شود.

 

انواع میزهای بیلیارد 

میز بیلیاد 8 فوت

این نوع از میز ها در ابعاد مختلفی ساخته می شوند زیرا ابعاد مختلف تأثیر زیادی در بازی شما نخواهند داشت. اندازه استاندارد این میز ها 145 در 260 سانتی متر است. این نوع میز ها فروش ویژه ای میان طرفداران بیلیارد دارند.

 

میز بیلیارد اسنوکر

اسنوکر یکی از انواع بازی هایی است که بر روی میز بیلیارد انجام می شود و طرفداران زیادی نیز دارد. این میز ها ابعاد بزرگتری نسبت به سایر میز های بلیارد دارند. درواقع ابعد استاندارد این میز 180 در 370 سانتی متر است. در این نوع از بازی 21 توپ در زمین جریان دارد.

 

میز بیلیارد 8 بال 

این میز ها ابعاد کوچک تری نسبت به میز های اسنوکر دارند. سنگ قرار گرفته در این میز از 3 قطعه تشکیل شده است و چوب بدنه آن نیز معمولا چوب روسی است. این نوع از میز ها را معمولا در خانه ها و باشگاه های بیلیارد و گیم نت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

میز بیلیارد خانگی 

نوعی دیگر از میز های بیلیارد ، میز های خانگی هستند که قابلیت تبدیل شدن به میز نهار خوری را نیز دارند. این میز ها معمولا طیف رنگی و تنوعی گسترده تری دارند و برای منازل و اتاق هایی که فضای زیادی در آن ها وجود ندارد بسیار مناسب است.

 

اندازه های میز بیلیارد, مشخصات میز بیلیارد, اجزای تشکیل دهنده میز بیلیارد

میز بیلیارد خانگی قابلیت تبدیل به میز ناهار خوری را دارند

 

بهترین برندهای میز بیلیارد و قیمت آن ها 

از میان چند صد برند تولید کننده میز بیلیارد ، برند های OLHAUSEN ، PROLINE ، DIAMOND و Brunswick را می توان برترین برند های تولید کننده میز بیلیارد دانست.

در میان محصولات داخلی ، میز های بیلیارد را معولا با نام های Ib center ، SAM BILLIARD و STAR می شناسند.

قیمت میز های بیلیارد بر اساس کیفت و مواد به کار رفته در ان ها متفاوت است.

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------