انتخاب بهترین کیسه بوکس برای باشگاه بدنسازی خانه شما



کیسه بوکس نوجوان, اموزش ساختن کیسه بوکس, پایه کیسه بوکس

کیسه بوکس چیست

 

برای خرید بهترین کیسه ی بوکس لازم است چه مواردی را در نظر بگیرید؟ 

 کیسه بوکس یکی از انواع لوازم ضروری برای انجام ورزش های رزمی است. کیفیت کیسه بوکس باعث افزایش قدرت و استقامت شما در ورزش می شود. در این مطلب از بیتوته قصد داریم در خصوص ویژگی ها و راهنمای خرید کیسه بوکس حرفه ای با شما صحبت کنیم. اگر به رشته های رزمی علاقه مندید و قصد خرید یکی از بهترین مدل های کیسه بوکس را دارید با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی های آنها بیشتر بدانید.

آشنایی با تاریخچه و کاربرد کیسه ی بوکس

در ابتدا بهتر است کمی در مورد تاریخچه ی ورزش بوکس با شما صحبت کنیم. طبق تصاویر و استاد تاریخی بدست آمده، ورزش بوکس اولین بار حدود 670 سال قبل از میلاد در مسابقات کشور یونان وجود داشته است.

 

یونانیان برای انجام این ورزش نوارهای چرمی باریکی را دور دست خود میپیچیدند و با ضربه های محکم به کیسه بوکس، سعی در مغلوب کردن طرف مقابل خود داشتند. با این حال گفته می شود که به صورت تخصصی خواستگاه این ورزش به کشور آمریکا برمیگردد.

 

طول مدت ورزش بوکس سه دقیقه است و در بین هر ست یک دقیقه تایم استراحت وجود دارد. کیسه بوکس و یا کیسه پابچ نیز به شکلی مشابه با کیسه بوکس های امروزی وجود داشته.

 

در خصوص تعریف ساده ی این وسیله ی ورزشی می توان گفت کیسه بوکس به نوعی وسیله ی ورزشی کیسه مانند گفته می شود که داخل آن را از مواد سخت پر کرده اند تا با ضربه زدن سبب افزایش قدرت و استقامت ورزشکاران شود.

 

کیسه بوکس مناسب باید قدرت تحمل ضربات ورزشکاران را داشته باشد و در اثر ضربه خوردن با مشت دست و پا دچار پارگی نشود. استفاده از این وسیله ی ورزشی بسیار ایمن است یعنی میزان آسیب های ورزشی آن کمتر از آسیب های سایر انواع ورزش ها است. در ورزش بوکس ترکیبی از قدرت، شدت و سرعت وجود دارد.

 

محتویات کیسه بوکس, کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس

انواع کیسه بوکس

 

راهنمای خرید انواع کیسه بوکس

برای ورزشکاران کیسه بوکس ها از لحاظ ساختار، سختی و شکل با یکدیگر متفاوت هستند. ورزشکاران لازم است به فرآخور میزان قدرت و سطح ورزشی خود یکی از انواع کیسه بوکس ها را انتخاب کنند. برای راهنمایی بیشتر شما در این قسمت از مقاله به معرفی انواع کیسه بوکس ها می پردازیم.

 

کیسه بوکس قطره اشکی

کیسه بوکس های قطره اشکی به انواع کیسه بوکس هایی گفته می شود که از لحاظ ظاهری شبیه گلابی و یا قطره اشک هستند. این مدل ها را احتمالا بیشتر از انواع کیسه بوکس در جاهای مختلف مثل منزل دوستانتان دیده اید. کیسه بوکس های اشکی را به صورت آویزانی از سقف آویزان می کنند.

 

استفاده از این مدل کیسه بوکس ها برای افراد معمولی و مبتدی نسبت به سایر انواع مدل ها مناسب تر است و همچنین قیمت پایین تری دارد. در مدل کیسه بوکس قطره اشکی قسمت های مختلف بدن مثل زانو، پاها و دست ها تقویت می شود.

 

انواع کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس ایستاده, کیسه بوکس خانگی

کیسه بوکس اشکی

 

کیسه بوکس سنگین و استوانه ای

کیسه بوکس های سنگین اغلب ظاهر استوانه ای شکل دارند و به طور مشابه با سایر مدل ها اغلب از سقف آویزان می شوند. به دلیل وزن بالا، این نوع کیسه بوکس ها برای افرادی مناسب است که قصد دارند این ورزش را به طور تخصصی دنبال کنند. وزن این کیسه بوکس ها از 10 تا 100 کیلو متغیر است.

 

توصیه می کنیم قبل از تهیه ی کیسه بوکس های استوانه ای محل مناسب قرار دادن آن را شخص کنید؛ زیرا به علت وزن بالا و اندازه ی نسبتا بزرگ، امکان جابجایی آنها به راحتی وجود ندارد. همچنین در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید آن ها را از سقف آویزان کنید، سقف خانه باید تحمل نگهداری آن را داشته باشد.

 

از جمله موارد مهم برای خرید کیسه بوکس ارزیابی و در نظر گرفتن وزن فرد و تناسب آن با وزن کیسه بوکس است. بهترین کیسه بوکس ها از لحاظ وزن تقریبا نصف وزن ورزشکار هستند. یعنی فردی که دارای وزن 66 کیلو است باید کیسه بوکس 33 کیلویی را انتخاب کند.

 

انواع کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس ایستاده, کیسه بوکس خانگی

کیسه بوکس استوانه ای

 

کیسه بوکس آزاد و ایستاده

کیسه بوکس های ایستاده دارای وزن بسیار سنگینی هستند. این نوع کیسه بوکس ها فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند. کیسه بوکس های آزاد علی رغم محدودیت هایی که به خاطر وزن زیاد و حجیم بودن دارند، به علت اینکه به صورت ثابت در مکان مورد نظر شما قرار می گیرند نیاز نیست که آنها را از سقف آویزان کنید.

 

مزیت دیگر این کیسه بوکس ها ارتفاع نسبتا کوتاه آنها است. بنابراین شما می توانید به راحتی روی آنها حرکات مورد نظر خود را انجام دهید. همچنین برخلاف سایر انواع کیسه بوکس ها، جنس داخل کیسه بوکس های ایستاده از کامپوزیت‌های پلاستیکی است. بنابراین ورزشکاران هنگام کار با آنها احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.

 

اموزش ساختن کیسه بوکس, پایه کیسه بوکس, محتویات کیسه بوکس

کیسه بوکس ایستاده

 

کیسه بوکس های سرعتی

این نوع کیسه بوکس ها بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد دارند میزان قدرت بدنی، سرعت و تمرکز خود را تمرین کنند. داخل کیسه بوکس های سرعتی از هوا پر شده و به صورت عمودی از سقف اویزان می شود.

 

خرید کیسه بوکس, کیسه بوکس ایستاده, انواع کیسه بوکس

کیسه بوکس سرعتی

 

کیسه بوکس آپرکات

اگر قصد دارید که ورزش بوکس را به صورت تخصصی دنبال کنید توصیه می کنیم که از انواع کیسه بوکس های آپرکات استفاده کنید. شاید دقت کرده اید که بعضی از حرکات ورزش های رزمی به صورتی هستند که باید کیسه بوکس پس از ضربه به چانه و صورت فرد برخورد کنند.

 

ساختار این کیسه بوکس ها به گونه ای است که ورزشکاران می توانند انواع این حرکات را انجام دهند. از لحاظ ساختار، کیسه بوکس های آپرکات به صورت افقی و آویز قرار می گیرد و لازم است در کنار دیوار قرار بگیرند. بنابراین اگر فضای مناسب برای قرار دادن آن را دارید، لحظه ای در خرید انواع آپرکات تردید نکنید.

 

اموزش ساختن کیسه بوکس, پایه کیسه بوکس, محتویات کیسه بوکس

کیسه بوکس آپرکات

 

کیسه بوکس های دو طرفه

از لحاظ اندازه این کیسه بوکس ها تقریبا به اندازه ی یک توپ بسکتبال هستند و به وسیله دو کمربند از طرف از سمت بالا و پایین به سقف و کف متصل می شوند. این نوع کیسه بوکس ها برای افرادی که قصد دارند به تازگی ورزش بوکس را شروع کنند انتخاب فوق العاده ای است؛ زیرا مشابه یک حریف قدرتمند پس از ضربه های شما تغییر مکان داده و مجدد به محل خود بازمی گردد. مشابه مدل های پیشین، برای قرار دادن این نوع کیسه بوکس ها نیز لازم است فضای نسبتا بزرگی را در نظر داشته باشید.

 

خرید کیسه بوکس, کیسه بوکس ایستاده, انواع کیسه بوکس

کیسه بوکس دو طرفه

 

نکات خرید کیسه بوکس براساس وزن و جنس بدنه

قبل از انتخاب کیسه بوکس مورد علاقه ی خود از میان کیسه بوکس های بالا لازم است وزن و جنس کیسه بوکس را با در نظر گرفتن وضعیت و قدرتتان انتخاب کنید. از لحاظ وزن، همانطور که حدس میزنید کیسه بوکس های سبک، حریف قدرتمندی برای شما نیستند و در مقابل کیسه بوکس های خیلی سنگین نیز به مرور زمان سبب آسیب رساندن و دردهای عضلانی در پاها و دست های شما می شوند.

 

توصیه می کنیم اگر در ابتدای شروع ورزش جذاب بوکس هستید از انواع سبک تر (کیسه بوکس های دو طرفه) استفاده کنید و به مرور زمان کیسه بوکس های سنگین تر را جایگزین کنید. احتمالا در حال حاضر مهم ترین سوال شما این است که مناسب ترین وزن کیسه بوکس برای شما چه وزنی است.

 

وزن کیسه بوکس باید براساس وزن و قد شما انتخاب شود. برای مثال اگر براساس استانداردهای جهانی در نظر بگیرید. وزن مردان 190 پوند و قد آنها حدود 5 فوت است. برای آقایی که دارای وزن 60 پوند است لازم است کیسه بوکسی را انتخاب کند که دارای وزن زیر 100 پوند باشد.

 

از لحاظ جنس بدنه، کیسه بوکس ها دارای دو جنس چرمی و وینیل هستند. جنس چرمی احساس بسیار خوبی را در ورزشکاران ایجاد می کند؛ اما قیمت بالاتری دارد. جنس وینیل در مقایسه با جنس چرمی دارای قیمت پایین تری است و ماندگاری کمتری دارد. با این حال از آنجایی که وینیل تقریبا مشابه چرم است؛ با انتخاب آن احساس پشیمانی نخواهید کرد. در نهایت پیشنهاد می کنیم برای تهیه ی کیسه بوکس مناسب ابتدا توجه کنید که از لحاظ قدرت و وضعیت بدنی در چه وضعیتی هستید.

 

سپس به این سوال پاسخ دهید که قصد دارید این ورزش را تا چه سطحی ادامه دهید؟ اگر قصد دارید ورزش بوکس را تا سطح حرفه ای ادامه دهید توصیه می کنیم مطابق با نظر مربی خود کیسه بوکس ها چرمی و آپرکات را تهیه کنید.

 

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------