آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

آل پاچینو از عشق خود به اسکار وایلد می‌گوید



 


آل پاچینو از عشق خود به اسکار وایلد می‌گوید

 

به گزارش خبرآنلاین، آل پاچینو گفت دیداری اتفاقی از نمایشی در لندن او را ترغیب کرد داستان اسکار وایلد را روی پرده تصویر کند. نتیجه کار او مستندداستانی تحسین‌شده‌ای به نام «سالومه وایلد» یا «سالومه وحشی» است.

پاچینو زمانیکه به تماشای این نمایش نشست حتی نمی‌دانست وایلد نمایشنامه‌ای به نام «سالومه» نوشته است. او به دعوت دوست بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان خود یعنی استیون برکاف به لندن رفته بود.

برکاف در نمایش نقش هرود را بازی می‌کرد و پاچینو خیلی سریع تصمیم گرفت داستان این تراژدی اجتناب‌ناپذیر را فیلم کند.

پاچینو دراین مورد گفت: «در تمام طول نمایش دلم می‌خواست بدانم نویسنده اثر کیست چون پس از سال‌ها از تماشای یک نمایش احساسی به من دست داده بود که تقریبا آن را فراموش کرده بودم.»

او افزود: «حس می‌کردم به شکلی با اثر نزدیک هستم. اما هیچ چیز مشخصی در نمایشنامه نبود. هیچ چیز وایلدی در آن نبود. انگار با نمایشنامه‌نویس جدیدی روبرو می‌شدم.»

پاچینو زمانی متوجه می‌شود نویسنده اثر وایلد است که به بروشور اجرا نگاه می‌کند.

انتقام تلخ

«سالومه» داستان دخترخوانده هرود است که دل به یحیی تعمیدگر می‌بندد، یحیی در زندان هرود به سر می‌برد و جواب رد به عشق سالومه می‌دهد. سالومه نیز برای انتقامجویی سر یحیی را در سینی از جنس نقره طلب می‌کند. او برای رسیدن به مقصود خود هرود را فریب می‌دهد.

پاچینو چنان تحت تاثیر این داستان قرار گرفت که مصمم شد روایت خود را به تصویر بکشد. فیلم پاچینو داستان اسکار وایلد و همچنین اجرای سالومه است و خودش در آن نقش هرود را بازی می‌کند.

بازیگر «پدرخوانده» درمورد جذابیت نمایشنامه گفت: «چیزی در این اثر هست که آدم را سحر می‌کند و حتی اگر آن را دوست نداشته باشید توجه شما را به خود جلب می‌کند. با خودتان می‌گویید من از این متن خوشم نمی‌آید اما باید آن را تا انتها ببینم.»

او به همراه بری نویدی، تهیه‌کننده فیلم به لندن، پاریس، نیویورک و دوبلین سفر کرد تا اسکار وایلد را بهتر بشناسد.

نویدی در این مورد گفت: «ذره ذره تن آل پاچینو در فیلم حضور دارد. فیلم سفر آل پاچینو است، وسوسه و شور و علاقه اوست، سفر اوست به لایه‌های زندگی سالومه و البته اسکار وایلد.»

وسوسه و مرگ

مرلین هولاند، نوه اسکار وایلد درمورد نمایشنامه «سالومه» گفت: «اثری پیشگویانه است چراکه شباهت‌های زندگی سالومه با زندگی اسکار وایلد به راحتی قابل تشخیص است.» اسکار وایلد نیز در زندگی خود به وسوسه‌ای دچار شد که زندگی او را تقریبا نابود کرد.

هولاند افزود: «به نظر من این اثر در وسوسه و مرگ خلاصه می‌شود.» نمایش «سالومه» اولین بار سال 1896 روی صحنه رفت، زمانی که وایلد به اتهام بی‌اخلاقی در زندان به سر می‌برد.

«سالومه» آل پاچینو ماه سپتامبر در جشنواره فیلم ونیز برای اولین بار به نمایش درآمد و جایزه ویژه فیلمسازی را دریافت کرد.

پاچینو در خاتمه گفت: «در پایان وقتی مردم از سالن بیرون می‌آیند و دلشان می‌خواهد درمورد اسکار وایلد بیشتر بدانند و بیشتر اشعار و نمایشنامه‌هایش را بخوانند، آن موقع من بسیار خوشحال هستم، غرق در لذت.»... / khabaronline.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------