آخرین اخبار فرهنگی - هنری

احمدرضا احمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

به بهانه تولد احمدرضا احمدی، شاعر تنهایی

احمدرضا احمدی، استاد معنا بخشیدن به اتفاقات و لحظات معمولی زندگی بود. از دل هر اتفاق یا هر جریان روزمره‌ای یک مفهوم یا یک…

مدیرعامل محک: رسانه‌ها جومونگ را...



 

 

مدیرعامل محک: رسانه‌ها جومونگ را مهم‌تر از اکسپو‌های خیریه هنرمندان می‌دانند

 

 

مدیرعامل محک: رسانه‌ها جومونگ را مهم‌تر از اکسپو‌های خیریه هنرمندان می‌دانند. مدیرعامل موسسه خیریه محک با اشاره به اینکه هشت ماه قبل به دلیل ازدحام عکاسان و خبرنگاران برای یکی از ستارگان کره‌ای درهای این موسسه آسیب دید از بی‌توجهی رسانه‌ها نسبت به اکسپوهای خیریه با حضور هنرمندان برجسته کشور انتقاد کرد.



آراسب احمدیان، مدیرعامل موسسه محک در نشست مطبوعاتی نمایشگاه فروش "صد نقاش، یک هدف عاشقانه،" که ظهر دیروز ، ۱۹ اردیبهشت در محل این موسسه برگزار شد با ارائه شرحی از فعالیت‌های محک در زمینه‌های خیریه، درمان و تحقیقات خواهان توجه بیشتر به چنین حرکت‌هایی شد: هشت ماه قبل در همین تالار، پذیرای نقش اول یکی از سریال‌های کره‌ای به نام جومونگ بودیم که به دلیل ازدحام زیاد خبرنگاران و عکاسان حتی درهای موسسه آسیب دید ولی چرا در حرکتی به این ارزشمندی که حاصل آن نجات کودکان سرطانی است، این تعداد خبرنگار و عکاس وجود دارد؟



وی افزود: سوال من از سرویس‌های هنری نشریاتی که به این نشست نیامده‌اند این است که آیا عنوان جومونگ مهم‌تر از عنوان نمایشگاهی است که هنرمندانی با اهدا و در اختیارگذاشتن آثارشان برای نجات انسان‌ها قدم برمی‌دارند؟



احمدیان با بیان اینکه درحال حاضر ۶۵۰۰ کودک در سطح ملی و بین‌المللی و ۲۰۰ کودک افغانی و عراقی تحت پوشش این موسسه قرار دارند، بر مسئولیت اجتماعی نهادهای مختلف تاکید کرد: محک با مشارکت‌های مردمی کار می‌کند و ما علاقه‌مند هستیم نام همه آنها را مسئولیت اجتماعی بگذاریم. یکی از اهداف ما ایجاد نگاه غیررقابتی به مسئله خیریه است.



وی در مورد نگاه غیررقابتی نسبت به موضوع خیریه اظهار داشت: کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، باید اطلاع‌رسانی و مردم خودشان تصمیم بگیرند که به چه سازمانی کمک کنند. مسئولیت اجتماعی ما ایجاد یک نگاه غیررقابتی در امر خیریه است و این نمایشگاه را هم با چنین هدفی برگزار می‌کنیم.



حسین درویش‌ها، معاون بازاریابی بانک اقتصاد نوین نیز در ادامه، حمایت در برگزاری این نمایشگاه را توجه به مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها دانست و عبدالمجید پازوکی، یکی از نقاشانی که در برگزاری نمایشگاه کمک کرده بود، از بانیان چنین برنامه‌هایی تشکر کرد.



همچنین یاسمین سینایی، مجسمه‌ساز و نقاشی که با موسسه‌های دهش‌پور و محک فعالیت می‌کند، در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: چیدمان این نمایشگاه برعهده من بود و باید بگویم واقعا مسئولین سنگینی داشتم چون هنرمندان بزرگی در آن شرکت کرده بودند و باید طوری آثار را می چیدیم که باعث رضایت همه شرکت‌کنندگان می‌شد.



در دنباله نشست نفیسه امدادی، دبیر اجرایی نمایشگاه در مورد قیمت‌گذاری آثار موسسه دهش‌پور به عنوان بخشی از کارهایی که قرار است در نمایشگاه عرضه شود، توضیح داد: قیمت‌هایی که از سوی موسسه دهش‌پور ارائه می‌شود همان‌‌هایی است که چهار سال قبل هنرمندان به ما امانت یا هدیه دادند و ما تغییری در قیمت آثار ندادیم چون هدف اصلی ما فروش کارها به منظور حمایت از افراد سرطانی بود و اگر می‌خواستیم قیمت‌های فعلی را ارائه کنیم ممکن بود مردم قدرت خرید نداشته باشند.



احمدیان هم در مورد قیمت آثار نقاشی موسسه محک گفت: تابلوهای ما آثاری است که در دو سال گذشته به موسسه اهدا شده و خود اهداکنندگان قیمت‌ها را تعیین کرده بودند.



معاون بازاریابی بانک اقتصاد نوین نیز در مورد نحوه حمایت از این نمایشگاه گفت: فعلا حمایت ما درحد برگزاری نمایشگاه است و برنامه‌ریزی برای خرید آثار نداریم اما پشتیبانی از چند فیلم مستند و تاسیس چند نگارخانه از جمله اهداف دیگر بانک اقتصاد نوین است.



نمایشگاه "صد نقاش، یک هدف عاشقانه" از ۲۵ اردیبهشت به مدت شش روز در موسسه محک به نشانی ابتدای بزرگراه ارتش، بلوار اوشان، بلوار محک، بیمارستان محک برگزار می‌شود که در میان آثار نمایشگاه می‌توان به کارهایی از حسین خسروجردی، ابراهیم حقیقی، مهدی سحابی، گیزلا وارگا سینایی، پرویز کلانتری، نصرت الله مسلمیان و احمد وکیلی اشاره کرد..../ خبرگزارى مهر

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------