آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

«آلن پارکر» کارگردان معروف بریتانیایی درگذشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
«آلن پارکر» کارگردان معروف بریتانیایی فیلم هایی چون «قطار سریع السیر نیمه شب»، «باگزی مالون» و «میسی‌سیپی می‌سوزد» در سن ۷۶ سالگی و پس از یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «پارکر» دو بار برای فیلم های «قطار سریع السیر نیمه شب» (۱۹۷۸) و «میسی‌سیپی می سوزد» (۱۹۸۸) نامزد جایزه اسکار در شاخه بهترین کارگردانی شده است و ساخت فیلم های مهم و موزیکالی از جمله «باگزی مالون»، «شهرت»، «دیوار پینک فلوید»، «تعهدات» و «اویتا» را نیز در کارنامه دارد.

 

«باگزی مالون» محصول سال ۱۹۷۶، اولین فیلم بلند ساخته «پاکر» است و اولین فیلم از میان پنج اثر این کارگردان بریتانیایی بود که نامزد نخل طلای جشنواره کن شد. در این فیلم که در ژانر تبهکارانه ساخته شده همه نقش‌های اصلی را کودکان بازی کرده اند. 

 

او در تجربه بعدی سینمایی خود فیلم «قطار سریع السیر نیمه شب» را در سال ۱۹۷۸ به سینما آورد. این فیلم که داستان آن درون زندان می گذرد در بخش رقابتی جشنواره کن رونمایی شد در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای «الیور استون» و اسکار بهترین موسیقی متن را برای «جورجیو مورودر» به ارمغان آورد و در شاخه های بهترین فیلم، کارگردانی، نقش مکمل مرد و تدوین کسب کرد.

 

«شهرت» فیلم بعدی «پاکر» بود که در سال ۱۹۹۰ میلادی ساخته شد و روایتگر داستان میان دانشجویان و اساتید در دانشکده هنرهای نمایشی نیویورک است. این فیلم نیز برنده دو جایزه بهترین موسیقی متن و ترانه شد و در چهار شاخه دیگر نیز نامزد کسب جایزه از آکادمی اسکار بود.

 

«به ماه شلیک کن» توسط «آلن پارکر» در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و داستان آن درباره یک ازدواج رو به زوال است و «آلبرت فینی» و «دایان کیتون» نقش های اصلی آن را بر عهده داشتند. این فیلم نیز اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم کن تجربه کرد.

 

«پارکر» فیلم موزیکال «دیوار پینک فلوید» را در سال ۱۹۸۲ و با فیلمنامه ای از «راجر واترز» خواننده و نوازندهه گیتار بیس گروه موسیقی پینک فلوید ساخت و این فیلم در واقع ترجمه‌ای تصویری از آلبوم معروف «دیوار» از این گروه موسیقی به مخاطبان ارائه داد. 

 

«بردی» (۱۹۸۴) با بازی «نیکلاس کیج» و «متیو موداین» برنده جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره کن، فیلم ترسناک و رمزآلود «قلب فرشته» (۱۹۸۷) با بازی «میکی رورک»، «لیسا بونت» و «رابرت دنیرو»، «میسی‌سیپی می سوزد» (۱۹۸۸) با بازی درخشان «جین هکمن» و «ویلم دفو» و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد (جین هکمن)، بازیگر نقش مکمل زن (فرانسیس مک دورماند)، «بیا و بهشت را نظاره کن» (۱۹۹۰)، فیلم متفاوت و اقتباسی «تعهدات» (۱۹۹۱)، «جاده ای به ولویل» (۱۹۹۴)، فیلم موزیکال «اویتا» (۱۹۹۶) با باری «مدونا» در نقش اصلی و «خاکسترهای آنجلا» (۱۹۹۹) به ترتیب دیگر آثار این کارگردان صاحب نام بریتانیایی هستند. 

 

آخرین ساخته «پارکر» فیلم «زندگی دیوید گیل» با بازی «کوین اسپیسی» بود که در سال ۲۰۰۳ ساخته شد و به موضوع اعدام می پرداخت. این فیلم در جشنواره برلین رونمایی شد اما نتوانست همچون آثار قبلی «پارکر» توجهات را به خود جلب کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------