پیشنهادهای الهه رضایی برای روز سوم فروردین | عیدی متفاوت از دیگر عیدها



الهه رضایی,اخبار امروز,اخبار جدید
الهه رضایی همان صورت مهربانی است که روی جعبه‌های جادو ظاهر می‌شد تا به ما بگوید مراقب خودمان باشیم.

همشهری نوشت: حالا او پس از سال‌ها یک بسته پیشنهادی برای عید برایمان تدارک دیده است. می‌گوید لذت‌بخش‌ترین کاری که خودش در روزهای نخست تعطیلات انجام می‌دهد، رسیدن به آرامش در تعطیلات نوروز است. رضایی می‌گوید: «برنامه‌ای برای این روزها تدارک ببینیم تا آن را متفاوت از دیگر روزها بگذرانیم. امید به این داشته باشیم که هوا سرد نشود تا باغداران که نگاه‌شان به کاشت و داشت‌شان است، در این روزها همراه ما از بهار لذت ببرند». 

 

بازی

 یه‌قل دو قل. بد نیست سراغ بازی‌های سنتی برویم. با توجه به اینکه در این دوران نمی‌توان در کنار یکدیگر بود، و باید این روزها را دور از هم گذراند، برای فعالیت‌های ذهنی، بازی‌های رایانه‌ای و برای مهارت استفاده از دست و فعالیت بدنی بازی‌های سنتی را پیشنهاد می‌کنم. هرچند بچه‌ها در این نوع بازی‌ها باید حواس‌شان باشد که به مسائل بهداشتی دقت کنند؛ مثلا در همین بازی با سنگ‌ها، حتما از قبل سنگ‌ها را بشویند.

 

موضوع فکر کردن 

روزهای پس از کرونا. من به این فکر می‌کنم پس از این روزهای قرنطینه و خانه‌نشینی، به کارهایی برسم که برطرف‌کننده بعضی نیازها و مشکلاتی از مردم باشد. به روش‌ها و راهکارهایی فکر می‌کنم که می‌تواند به ما در این‌باره کمک کند تا در صورت عبور از این وضعیت برنامه‌ای برای فعالیت‌هایی داشته باشم که در این زمان قادر به انجام آن نبوده‌ام. این زمان بسیار مناسب است تا به هدف‌هایمان فکر کنیم.

 

کتاب

 «شدن» میشل اوباما. این زن در کتاب برای ما تعریف می‌کند که با شرایط موجود، چطور برای رسیدن به خواسته‌هایش تلاش کرده است. او سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته تا به آنچه ما امروز می‌بینیم، رسیده است. روایت این خاطرات آنقدر روان و ساده بیان شده که این امکان را برای خواننده فراهم می‌کند تا از خواندن این خاطرات لذت ببرد. از نوع زندگی کردن و علاقه‌ای که این فرد به موفقیت و پیشرفت داشت، لذت بردم.

 

فعالیت اجتماعی

 پیاده‌روی و ورزش با خانواده. اجتماع کوچک همین خانواده‌ها هستند. باید خیلی کارها را از محیط‌های کوچک آغاز کرد. با توجه به اینکه در این فصل هوا بسیار برای پیاده‌روی و ورزش مساعد است، پیشنهاد می‌کنم زمانی را با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به قدم‌زدن و ورزش کردن بیرون از منزل اختصاص دهند.

 

فیلم

 انیمیشن coco. ساختار این انیمیشن بسیار زیباست و باورهای آن بسیار به باورهای ما نزدیک است. این پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی و موزیکال و فانتزی به کارگردانی لی آنکریچ است. من انیمیشن «مینیون‌ها» را هم دوست دارم. البته این مدت یک‌سریال مصری به نام «ماوراء» را هم تماشا کرده‌ام و «جانی انگلیش» که بسیار مفرح بود و تماشای آن را هم توصیه می‌کنم.

 

گردش مجازی

 جنگل‌های گیلان و کردستان. به تازگی جایی حوالی بندر چابهار را در یک مستند تماشا کردم که بسیار زیبا بود و دنبال آن هستم که آن نقطه را پیدا کنم و بعد از دوران کرونا به آنجا بروم. البته در گردش مجازی ایران مناطق دیدنی و تماشایی بسیاری دارد. به مناطق سرسبز بروید؛ تالش، رامسر، گیلان، مازندران و... .

 

پیشنهاد برای استفاده از تعطیلات 

 ریلکس کردن و کتاب خواندن. در این تعطیلات در سکوت و آرامش از فضای شهری دور بمانیم و کتاب بخوانیم، فیلم ببینیم و قدم بزنیم.

 

موسیقی

 علیرضا قربانی. من به پیانو و در کل موسیقی‌های آرام بسیار علاقه‌مندم. اما در میان خوانندگان ایرانی به صدای سالار عقیلی، رضا بهرام و علیرضا قربانی گوش می‌کنم.

 

هدیه چه بدهیم؟

 هر چی نیاز دارد. بر اساس نیازهای فرد به او هدیه می‌دهم. معمولا مرسوم است به کوچک‌ترها در عید هدیه بدهیم. بنا به علاقه او مدادرنگی، سی‌دی بازی یا اسباب‌بازی برایش تهیه می‌کنم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------