معرفی داوران جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ / پنج زن و چهار مرد از هفت کشور و پنج قاره



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
پنج زن و سه مرد سینماگر بناست به ریاست اسپایک لی، کارگردان نامدار آمریکایی، فیلم‌های بخش مسابقهٔ هفتادوچهارمین جشنوارهٔ کن را داوری کنند.

به گزارش یورونیوز، متی یوپ، کارگردان فرانسوی-سنگالی، سونگ‌هانگ‌ هو بازیگر کُره‌ای، طاهر رحیم، بازیگر فرانسوی، مگی گیلن‌هال، بازیگر آمریکایی، کلبر مندونسا فیلیو، کارگردان برزیلی، میلن فارمه، خواننده و بازیگر فرانسوی، جسیکا هوسنر، فیلمساز اتریشی و ملانی لوران، بازیگر فرانسوی داوری جشنوارهٔ کن ۲۰۲۱ را برعهده خواهند داشت.

 

سه بازیگر

 

سونگ هانگ هو، داور امسال، یکی از بازیگران فیلم کُره‌ای «انگل» (پارازیت) بود که در سال ۲۰۱۹ نخل طلا را به خانه برد. و طاهر رحیم، بازیگر فرانسوی نیز که با ایفای نقش اصلی فیلم «یک پیامبر» ساخته ژاک اودریار به شهرت رسیده بود، و اخیرا به هالیوود راه یافته، دیگر بازیگر مردی است که در هیئت داوران امسال حضور دارد.

 

ملانی لوران، بازیگر و کارگردان فرانسوی نیز مستند معروف «فردا» را به همراه سیریل دیون در کارنامه دارد که مضمونش یعنی محیط زیست، مضمون ویژهٔ جشنوارهٔ امسال است. مگی گیلن‌هال بازیگر زن آمریکایی و دیگر عضو هیئت داوران امسال، بیشتر شهرتش را مرهون بازی در «بتمن؛ شوالیه تاریکی» ساختهٔ کریستوفر نولان است.

 

داوران کارگردان

 

اما کارگردانانی که بناست در کنار باقی اعضای هیئت داوران فیلم‌های بخش مسابقه را داوری کنند عبارتند از؛ کلبر مندونسا فیلیو، کارگردانی برزیلی که خود در جشنوارهٔ کن سال ۲۰۱۹ با فیلم «قوش شب» جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران گرفت، جسیکا هوسنر اتریشی سازندهٔ فیلم «جوی کوچک»، و متی دیوپ فرانسوی-سنگالی که با نخستین فیلمش «آتلانتیک» با موضوع مهاجران جوان جایزهٔ بزرگ جشنواره کن ۲۰۱۹ را از آن خود کرد.

 

و سرانجام نام میلن فارمه، ستارهٔ پرآوازهٔ موسیقی فرانسه که ایفای چندین نقش سینمایی را نیز در کارنامه دارد سیاههٔ هیئت داوران جشنوارهٔ امسال را کامل می‌کند، برگزارکنندگان جشنواره امسال گفته‌اند تصویر وی «از جهان تصویر و سینما جدانشدنی» است.

 

داوران امسال بناست درباره ۲۴ فیلم بخش مسابقه نظر بدهند که ساخته‌های کارگردانان معروفی چون نانی مورتی ایتالیایی، شان پن آمریکایی، و کیریل سربرنیکوف روسی در میان آنهاست. در جشنوارهٔ کن ۲۰۲۱ همچنین بناست نخل طلای یک عمر فعالیت هنری به جودی فاستر، بازیگر نامدار آمریکایی اعطا شود.

 

هفتادوچهارمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم کن از ۶ تا ۱۷ ژوئیه / ۱۵ تا ۲۶ تیرماه برگزار خواهد شد. این جشنواره در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا برگزار نشد و گردانندگان آن به نمایش محدود برخی از آثار برگزیده بسنده کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------