لباس راه راه «کلاه قرمزی» را همسرم برایش بافت!



از سوی مسعود صادقیان طراح عروسک عنوان شد:

لباس راه راه «کلاه قرمزی» را همسرم برایش بافت!

یک نکته بامزه دیگر هم اینکه لباس راه راه کلاه قرمزی را سال 63 همسرم برایش بافت و تا به امروز به تنش یادگار مانده است.

به گزارش شبکه ایران فروش عالی «کلاه قرمزی و بچه ننه» در حال ادامه دارد که طی تعطیلات اخیر هم استقبال مخاطبان از این فیلم نسبتا خوب بوده است. همین اقبال عمومی بوده که موجب شده رسانه های مختلف هم هر کدام به اندازه خود به بحث و بررسی دلایل موفقیت این فیلم بپردازند. در یکی از تازه ترین پرونده های مرتبط با این فیلم که در مجله «همشهری جوان» ارائه شده، مسعود صادقیان طراح اصلی عروسک «کلاه قرمزی» با نگارش یادداشتی به چگونگی خلق مورچه ای که بعدها توسط جبلی و طهماسب به «کلاه قرمزی» بدل شده، سخن گفته است.

متن کامل یادداشت صادقیان را در ادامه می خوانید:

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کلاه قرمزی؛ مورچه ای از جنس اسفنج

سال 1363 برنامه عروسکی تک قسمتی ای براساس یکی از داستانهای «ولادیمیر سوتیف» برای شبکه یک ساخته شد با نام «چتر» که مهدی میگانی کارگردانی آن را برعهده داشت. داستان این برنامه درباره یک روز بارانی و حیواناتی بود که برای در امان ماندن از باران زیر قاچری جمع شده بودند. طراح عروسکهای این کار من بودم. یکی از کاراکترهای این کار، مورچه ای بود از جنس اسفنج که بعد از ساخت این برنامه راهی آرشیو عروسکهای صداوسیما شد.

حذف شاخکها و چسباندن یک بینی

چند سال بعد که ایرج طهماسب می خواست سراغ ساخت برنامه «صندوق پست» برود سری به آرشیو زد و عروسک این مورچه را پسندید و با حذف شاخکها و چسباندن یک بینی با شخصیت پردازی استادانه ای آن را به برنامه اش برد و با صدای حمید جبلی «کلاه قرمزی» خلق شد. بعدها سر ساخت فیلم «کلاه قرمزی و پسرخاله» مرضیه محبوب تغییراتی روی این عروسک ایجاد کرد که در نهایت شد کلاه قرمزی امروزی.

لباس راه راه کلاه قرمزی را همسرم بافت

عروسک پسرخاله هم از عروسکهای آرشیوی و ساخته عادل بزدوده بود. ظاهرا پسرخااله نیز قبلا کرم بوده و توسط جبلی و ظهماسب بدل شد به آدم. یک نکته بامزه دیگر هم اینکه لباس راه راه کلاه قرمزی را سال 63 همسرم برایش بافت و تا به امروز به تنش یادگار مانده است.

ادعایی ندارم

البته بنده ادعایی در این زمینه ندارم و موفقیت و محبوبیت «کلاه قرمزی» را صرفا حاصل تجربه و خلاقیت طهماسب و جبلی می دانم و اگر آنها نبودند این عروسکها هم به سرنوشت غم انگیز صدها عروسک آرشیوی دیگر دچار می شد و می پوسید./شبکه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------