جایزه جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان به فیلم ایرانی



فیلم سونسوز،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ عربستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و یکی از جوایز اصلی به فیلمی ساخته رضا جمالی از سینمای ایران رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان در حالی به دومین دوره خود پایان داد که فیلم «سونسوز» ساخته رضا جمالی که در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی حضور داشت موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه شد. 

 

رضا جمالی که پیش از این فیلم موفق «پیرمردها نمی‌میرند» را ساخته بود در فیلم جدید و کمدی «سونسوز» به داستان روستایی کوچک پرداخته که مدتی است بچه‌ای در آن به دنیا نیامده است و همه مردان آن را تقصیر زنان می‌دانند. دو دهه پیش کاظم فیلمساز قدیمی برای ساخت مستندی از عقیمی زنان روستا به این روستای دورافتاده روستایی آمد. اما زنان روستایی می خواستند از حیثیت خود محافظت کنند، بنابراین فیلم را دزدیدند و سوزاندند.

 

تا امروز که روستاییان متوجه شده‌اند که مردان عقیم هستند و زنان هیچ مشکلی ندارند. کاظم با کمک دستیارش سعی می‌کند چند مصاحبه با مردان نابارور ضبط کند تا حقیقت را در یک فیلم جدید آشکار کند، اما از بسیاری جهات به یک ماموریت غیرممکن تبدیل می‌شود.

 

در دوره سال ۲۰۲۲ جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان که ریاست هیات داوران آن بر عهده «الیور استون» کارگردان مطرح آمریکایی بود، جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بهترین فیلم به «باغ‌های معلق» ساخته «احمد یاسین الدراجی» سینماگر عراقی رسید و «لطفی ناتان» هم برای درام خانوادگی «هارکا» برده جایزه بهترین کارگردانی شد و «آدام بسا» هم برای بازی در این فیلم جایزه بهرین بازیگر مرد جشنواره را به خانه برد. 

 

در سایر بخش‌ها، جایزه هیات داوران به فیلم سعودی «درون شن» به کارگردانی «محمد العطاوی» اعطا شد و «آدیلا بندی‌مراد» هم برای نقش‌آفرینی در فیلم «آخرین ملکه» بهترین بازیگر زن نام گرفت. 

 

فیلم «آجوما» ساخته «هی شومینگ» محصول مشترگ سنگاپور و کره جنوبی هم جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره را به خود اختصاص داد. 

 

دومین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ از تاریخ اول تا دهم دسامبر (۱۰ تا ۱۹ آذر) در شهر جده عربستان برپا خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------