آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

۱۰ بازیگری که به خاطر جراحات وارده در حین فیلمبرداری مجبور به انجام جراحی شدند



جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

ساخت فیلم می‌تواند دشوار و خطرناک باشد. ساده است که فکر کنید بازیگران روزگار خوش و بدون دردسری در روز‌های فیلمبرداری دارند و همه چیز خوش و خرم پیش می‌رود، جایی که بازیگران با شخصیت‌های مشهور خوش می‌گذرانند و فیلمبرداری‌ها اغلب در لوکیشن‌های باشکوه در سراسر جهان انجام می‌شد. اگر چه این موضوع گاهی اوقات درست است، اما ساخت یک فیلم می‌تواند کار خطرناک و شکنجه واری باشد که شامل ساعات طولانی فیلمبرداری، ماه‌ها دوری از خانواده و حتی خطرات واقعی خواهد بود. اگر چه بدلکاران اکثر بخش‌های سنگین بازیگری را انجام می‌دهند وقتی پای سکانس‌های خطرناک و اکشن در میان باشد، اما هنگام فیلمبرداری بازیگران نیز اغلب اوقات صدمه می‌بینند یا باعث صدمه دیدن دیگر بازیگران می‌شوند.

 

بعضی از جراحات و صدماتی که در حین فیلمبرداری برای بازیگران رخ می‌دهد باعث می‌شود که رفتن به بیمارستان ضروری شده و حتی بازیگران مجبور شوند زیر تیغ جراحان بروند. بازیگران زیادی یک یا چند شب را به خاطر صدمات وارده هنگام ساخت یک فیلم، در بیمارستان گذرانده اند، اما اغلب اوقات این جراحت‌ها شامل کبودی، رگ به رگ شدگی و تورم‌های کوچکی بوده که نیاز به استراحت زیادی نداشته و بازیگران تقریباً به سرعت توانسته اند به سر صحنه بازگردند. با این وجود، در برخی موارد، صدمه وارد شده به بازیگران چنان جدی و شدید بوده که به جراحی نیاز داشته است. در مواردی حتی بازیگران به چندین جراحی و مدت‌های طولانی برای ریکاوری نیاز داشته اند تا بتوانند دوباره به کار برگردند، چه برسد به بازگشت به زندگی روزمره شان. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بدترین حوادث برای بازیگران در صحنه فیلمبرداری آشنا کنیم که باعث شد این بازیگران مجبور به جراحی شوند.

 

۱- دانیل کریگ

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

اگر چه در نهایت به نظر می‌رسد که به خاطر پیدا کردن فرصت بازی در نقش مامور ۰۰۷ قدردان است، دانیل کریگ بار‌ها در مورد بازی در نقش جیمز باند غرولند کرده و هرگز ابایی از شکایت کردن در این مورد نداشته است. اگر صادق باشیم، بخش زیادی از شکایات کریگ به مدت زمان ساخت این فیلم‌ها و کنفرانس‌های خبری و پروموت‌های بعدی آن باز می‌گشت، جدای از اینکه او در هنگام بازی در نقش جیمز باند، فرصت و شانس کمتری برای بازی در نقش‌های دیگر داشت که هر دو شکایت‌های موجهی است. اما یکی از دلایل اصلی شکایات و احساسات متناقض کریگ نسبت به نقش جیمز باند و تلاش او برای کناره گیری از حضور در فیلم‌های جیمز باند، میزان فشار و آسیبی بود که نقش مامور ۰۰۷ به بدن او وارد کرده بود، موضوعی که در نهایت باعث شد وی پس از No Time to Die به طور رسمی از این نقش خداحافظی کند.

 

علاوه بر اینکه بازی در نقش جیمز باند به قدرت فیزیکی قابل توجهی در یک دوره طولانی فیلمبرداری نیاز داشت، کریگ در دوران بازی در فیلم‌های جیمز باند بار‌ها دچار آسیب دیدگی شد، از جمله یک مورد که باعث شد تولید آخرین فیلم او در این فرانچایز به تعویق بیفتد. اما جراحتی که باعث شد کریک نیاز به جراحی داشته باشد در سال ۲۰۱۵ و در هنگام ساخت فیلم Spectre رخ داد که در آن کریگ دچار پیچ خورد مفصل زانو شد. اما کریگ که همیشه یک بازیگر حرفه‌ای بود، تصمیم گرفت تا زمان توقف از پیش برنامه ریزی شده ساخت فیلم صبر کرده و در این زمان بود که جراحی آرتروسکوپی انجام داده و بدین ترتیب از تاخیر در فیلمبرداری جلوگیری کرد.

 

۲- بلیک لایولی

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

بلیک لایولی به خاطر انتخاب‌های خاصی که در دوران بازیگری خود انجام داده شایسته تقدیر است. او می‌توانست خیلی راحت تنها به حضور در فیلم‌های کمدی رمانتیک بسنده کند یا مسیر کم خطر مشابهی را در پیش گیرد، اما به جای آن تصمیم گرفت خو را به چالش کشیده و بازی در فیلم‌های مستقل، فیلم‌های شخصیت محور و فیلم‌هایی بدور از مسیر اصلی سینمای هالیوود را در پیش گرفت. در سال ۲۰۲۰، او نقش اصلی یک فیلم اکشن تریلر به نام The Rhythm Section را پذیرفت، فیلمی در مورد زنی به نام استفانی پاتریک که بعد از کشته شدن خانواده اش در سقوط هواپیما که عامل آن تروریست‌ها بودند، تصمیم می‌گیرد خود به دنبال اجرای عدالت و انتقام برود.

 

اگر چه اکثر نقد‌های فیلم The Rhythm Section منفی بودند، لایولی به خاطر بازی قوی خود در نقش اصلی توسط بسیاری از منتقدان مورد تمجید قرار گرفت. خیلی خوشایند می‌بود اگر لایولی می‌توانست مهارت هایش در بازیگری را در فیلم بهتری به عنوان نقش اصلی به نمایش می‌گذاشت، هر چند با توجه به جراحت‌هایی که وی بابت بازی در فیلم The Rhythm Section متحمل شد، نمی‌توان بر او خرده گرفته که چرا این ژانر را به کلی رها کرد. در جریان سکانس مبارزه با شخصیت جود لا، دست لایولی به آرنج لا می‌خورد که باعث خرد شدن دستش می‌شود به نحوی که لایولی مدعی شده در این حادثه دستش به «پنیر فتا» تبدیل شد. بدین ترتیب ساخت فیلم به مدت ۶ ماه متوقف شده و لایولی مجبور شد دو جراحی برای ترمیم آسیب دیدگی دستش انجام دهد.

 

۳- سیلوستر استالونه

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

با توجه به تعداد فیلم‌های اکشن متعددی که در طول شش دهه حضورش در سینما ساخته است- غیر از فیلم‌هایی که وی پیش از رسیدن به شهرت ساخته بود- جای تعجب دارد که بیشترین صدمات وارده به سیلوستر استالونه در دورانی رخ داد که وی هنوز سی و چند ساله بود و این اتفاقات در سری فیلم‌های مرتبط با دنیای بوکس او رخ داد. استالونه که در سری فیلم‌های Rocky تمام سکانس‌های بوکسش را خودش انجام داده بود، در هنگام ساخت یکی از سکانس‌های مبارزه در فیلم راکی ۲ با پارگی شدید عضله سینه مواجه شد. استالونه خود در مورد این جراحت می‌گوید: «پارگی چنان عمیق بود که مجبور شدم جراحی کنم تا همه چیز را دوباره به هم گره بزنم».

 

این صدمات چنان شدید و دوران ریکاوری چنان دردناک بود- به خاطر این جراحی، استالونه ۱۶۰ بخیه زیر بازوی راست خود دارد- که استالونه به سختی می‌توانست مشت بیندازد و بدین ترتیب بخش زیادی از سکانس مبارزه بزرگ بین راکی و آپولو کرید در حالت کلوزآپ گرفته شد، زیرا استالونه از لحاظ فیزیکی توانایی زدن ضربات مشت محکم را نداشت. دلیل اینکه در لحظه بزرگ داستان، راکی بار دیگر به سبک طبیعی زدن مشت با دست راست باز می‌گردد تا کار کرید را تمام کنید- علیرغم اینکه در بخش اعظم داستان از دست راست خود برای مبارزه با کرید استفاده کرده بود- همین جراحت بود، اگر چه در فیلم گفته می‌شود که راکی به خاطر حفاظت از چشم آسیب دیده اش مجبور می‌شود گاردش را از راست به چپ تغییر دهد.

 

۴- میشل یئو

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

میشل یئو بعد از بازی در فیلم تحسین شده Everything Everywhere All at Once، دوران بسیار خوبی را می‌گذراند که شایستگی آن را نیز داد. فراتر از این فیلم، بازی‌های او در فیلم‌های اخیر مانند Star Trek: Discovery و Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings نیز با نقد‌های مثبتی مواجه شده اند، در حالی که حضور او در فرانچایز آواتار نیز با قسمت سوم آغاز می‌شود. اما این بازیگر کهنه کار از دهه ۱۹۸۰ بسیار پرکار بوده و فیلم‌های کلاسیک بسیاری را در رزومه خود دارد. از آنجای که دوران حرفه‌ای یئو بسیار طولانی و پربار است، سخت است که یک نقش خاص او را خاص و نقطه عطفی در کارنامه اش نامید، اما بازی در نقش یو شو لین در فیلم حماسی رزمی برنده اسکار Crouching Tiger, Hidden Dragon یک نقش متمایز بود.

 

یئو شاید خود نظر متفاوتی در مورد این فیلم داشته باشد، زیرا سخت کوشی اش در سکانس‌های رزمی فراوان فیلم باعث شد که به جراحی نیاز داشته باشد. یئو گفته است که بازی در این فیلم «یکی از دردناک‌ترین تجربیات فیلمسازی» او بوده است، زیرا یئو در جریان سکانس دویدن روی سقف خانه‌ها دچار پارگی رباط صلیبی شد. سه ماه طول کشید تا یئو کامل خوب شود، اما او با همان وضعیت به ادامه فیلمبرداری پرداخت و یک اتل زیر شلوار گشاد شخصیتش می‌پوشید. یئو جراحی رباط خود را نیز تنها به این دلیل انجام داد که برای سکانس نبرد پایانی فیلم که مهم‌ترین سکانس آن بود آمادگی کامل داشته باشد.

 

۵- راسل کرو

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

گاهی اوقات، یک بازیگر چنان در هنگام ساخت یک فیلم آسیب می‌بیند که کل فیلم را نیز با خودش به زیر می‌کشد. در سال ۲۰۰۴، در هنگام مراحل پیش تولید و آموزش برای تیمی که Flora Plum نام داشت- که قرار بود سومین تجربه کارگردانی جودی فاستر باشد- راسل کرو چنان دچار پارگی بافت‌های شانه چپ شد که برای چندین جراحی به زیر تیغ جراحان رفت. به خاطر همین جراحات و طولانی شدن دوران ریکاوری، راسل کرو به طور کامل از این پروژه کناره گیری کرد و اگر چه فاستر چند سال بعد تلاش کرد بازیگر دیگری را برای این نقش انتخاب کند و دوباره ساخت فیلم را از سر بگیرد، ساخت فیلم Flora Plum به کلی به بایگانی منتقل شد.

 

از بخت بد کرو، این آخرین باری نبود که جراحت شانه باعث شد که راسل کرو به بیمارستان برود. هنگام کار روی فیلم زندگینامه‌ای ورزشی Cinderella Man، بوکسور المپیکی سابقی که کرو با او تمرین می‌کرد ضربه‌ای به آرنج او وارد می‌کند که اوضاع شانه مصدوم کرو را بدتر کرد و یک بار دیگر او برای ترمیم این پارگی‌ها به زیر تیغ جراحان رفت.

 

۶- پل واکر

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

در نوامبر ۲۰۱۳، پل واکر به خاطر جراحات وارده در تصادف خودرو درگذشت. اگر چه در آن زمان واکر تنها ۴۰ سال داشت، وی از قبل رزومه‌ای قابل توجه برای خودش فراهم کرده بود که غیر از یکی از نقش‌های اصلی در فرانچایز محبوب و پرفروش سریع و خشن، نقش‌هایی در فیلم‌هایی مانند Pleasantville، She’s All That، Joy Ride و Flags of Our Fathers را شامل می‌شد. در ماه فوریه پیش از مرگش، واکر ورزش پارکور را نیز به فهرست استعدادهایش افزود، وقتی این مهارت را برای بازی در فیلم Brick Mansions یاد گرفت که یکی از سه فیلمی بود که بعد از مرگ واکر منتشر شد. هنگام فیلمبرداری فیلم Brick Mansions، واکر با درد زانوی ناشی از جراحی پارگی رباط صلیبی ناشی از جراحت در ساخت فیلم Fast & Furious ۶ بازی می‌کرد، یکی از دو فیلم آخر فرانچایز سریع و خشن که واکر پیش از آن حادثه تراژیک در آن ایفای نقش کرده بود.

 

۷- شارلیز ترون

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

شارلیز ترون مدت هاست که به عنوان یک ستاره اکشن سرسخت و قوی خود را ثابت کرده، با فیلم‌های پرتنش و اکشنی مانند Mad Max: Fury Road، Atomic Blonde و Hancock که تنها مثال‌های اندکی از حضور او در این ژانر هستند. همچنین ترون ابایی از انجام دادن اکثر سکانس‌های اکشن و پرخطر این فیلم‌ها ندارد و صدمات متعدد وارد شده به بدنش در جریان ساخت سکانی هاس مبارزه یا بدلکاری‌های این فیلم‌ها شاهدی بر این مدعاست. هنگام فیلمبرداری Aeon Flux، ترون تا آستانه فلج شدن پیش رفت وقتی که یک پشتک رو به عقب مطابق انتظار پیش نرفت و به گفته خودش «من یک سانتیمتر تا فلج شدن کامل برای تمام عمرم فاصله داشتم». اما، این اتفاق باعث ترس ترون از سکانس‌های دشوار و انجام حرکات ورزشی در دیگر پروژه هایش نشده و البته اخرین باری هم نبود که او در جریان ساخت یک فیلم به خود آسیب می‌زد.

 

ترون گفته است که در جریان فیلمبرداری سکانس مبارزه‌ای در فیلم The Old Guard برای نتفلیکس، رباطش پاره شد و برای چند ماه با همین آسیب دیدگی به فیلمبرداری ادامه می‌داد تا اینکه در نهایت نزد پزشک رفت. زمانی که فیلمبرداری این فیلم چالش برانگیز تمام شد، ثرون به سه جراحی نیاز داشت: یکی برای جراحی رباط انگشت، و دو جراحی دیگر برای صدمات وارده به آرنج و زانو. اما این پایان جراحت‌های شارلیز ترون نبود، زیرا دنباله آن با نام The Old Guard ۲ نیز برای وی با جراحت همراه بود به طوری که ترون در یکی از سکانس‌های شمشیربازی فیلم دچار حادثه شد و شانه اش را به تیغ جراحان سپرد، در شرایطی که این دنباله قرار است در سال جاری میلادی منتشر شود.

 

۸-هریسون فورد

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

اکثر بازیگران دوران حرفه ایشان بدون بازی در نقشی نمادین مانند هان سولو یا ایندیانا جونز به پایان می‌رسد. از طرف دیگر، هریسون فورد، هر دوی این نقش‌ها را بازی می‌کند، علاوه بر اینکه نقش‌های جک رایان و ریک دکارد را نیز در رزومه خود دارد. این بازیگر افسانه‌ای بسیاری از بدلکاری هایش شخصیتش را در هنگام بازی در نقش این شخصیت انجام داد. تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که جایگاه فورد در میان قهرمانان فیلم‌های اکشن کاملاً تثبیت شده است، اما این جایگاه بدون دست انداز‌های متعدد در راه و آسیب‌های بدنی بدست نیامد. یکی از اولین جراحت‌های مرتبط با فیلم‌های بزرگ فورد در جریان ساخت فیلم Raiders of the Lost Ark رخ داد، جایی که به دلیل رد شدن یک هواپیما از رویش، با پارگی رباط صلیبی مواجه شد. او بعد‌ها در هنگام ساخت فیلم The Fugitive نیز دچار پارگی یک رباط دیگر شد که برای آن زانویش را به تیغ جراحان سپرد.

 

اخیراً نیز هنگام فیلمبرداری Star Wars: The Force Awakens، در جریان حادثه‌ای مرتبط با نقص مکانیکی هیدرولیک‌های در‌های شخصیت میلنیوم فالکون، پای هریسون فورد آسیب دید. این آسیب چنان جدی بود که نیاز به جراحی داشت، اما خبر می‌رسد که این حادثه می‌توانست بسیار بدتر و حتی مرگبار باشد. اما نه صدمه در فیلم The Force Awakens و نه دیگر صدمات وارد شده به بدن هریسون فورد باعث نشد که وی برای آخرین بار در نقش ایندیانا جونز در فیلم اخیر Indiana Jones and the Dial of Destiny بازی نکند. این واقعیت که فورد تا اواخر دهه ۷۰ زندگی اش بدنش را در معرض بازی در چنین بازی‌های اکشن و پرفشاری قرار داد، شاهدی بر عشق او به شخصیت ایندیانا جونز و حرفه او در کلیت آن است.

 

۹- برندن فریزر

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

بعد از تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ در دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ و بازی در سری فیلم‌های محبوب مومیایی، برندن فریزر در دهه ۲۰۱۰ به مقدار قابل توجهی از دنیای بازیگری فاصله گرفت. اگر چه در واقعیت او هرگز دست از بازی در سینما و تلویزیون دست بر نداشت، اما به نظر می‌رسید که فریزر دیگر در نقش‌های بزرگ حضور نمی‌یابد و جایگاه او در هالیوود به شدت نزول کرده است. با بازگشت اخیر او به لطف بازی در فیلم‌های The Whale، No Sudden Move و Doom Patrol، فریزر بیش از پیش در مورد اینکه چرا فاصله اش از اوج هالیوود حفظ کرده را آشکاراتر از قبل گفته است. ظاهراً یکی از دلایل بزرگ وی صدمات قابل توجهی است که فیلم‌های اکشن متعددش به بدون او وارد کرده اند، در شرایطی که بدترین اتفاقات برای او در هنگام ساخت فیلم‌های مومیایی رخ داد.

 

فریزر در مورد تعداد متعدد جراحاتی که در هنگام ساخت این فیلم‌ها متحمل شده و درد‌هایی که کشیده بار‌ها صبحت کرده و از تاثیرات ویرانگر این جراحات بر بدن خود گفته است. بعد از سال‌ها تلاش برای کنار آمدن با این شرایط، بالاخره این جراحات تاثیر خود را بر فریزر گذاشت. او مجبور شد چند جراحی انجام دهد تا این صدمات را ترمیم کند، که یکی از آن‌ها تعویض نسبی زانو بود. این جراحات باعث شد که فریزر از بازی در نقش‌های اکشن کناره گیری کرده و تمرکز خود را روی فیلم‌های شخصیت محور قرار دهد. خوشبختانه، این تغییر رویه در نهایت به تحسین‌های قابل توجه و نامزدی‌های مختلف برای بازی او در نقش چارلی در فیلم The Whale منجر شد.

 

۱۰- جکی چان

جراحات وارده در حین فیلمبرداری به بازیگران،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

می‌توان یک فهرست کامل را تنها به جراحات جکی چان در هنگام ساخت فیلم هایش اختصاص داد، با جراحی‌های متعددی که وی در دوران حرفه ایش به خاطر این جراحات انجام داده است. این جراحات زمانی رخ می‌دهد که حوزه کاری یک بازیگر عمدتاً مرتبط با هنر‌های رزمی باشد و این کار برای شش دهه متوالی ادامه یابد، جایی که شما تمام سکانس‌های مبارزه و بدلکاری هایتان را خودتان انجام می‌دهید. از این رو، برای این فهرست، تنها روی یکی از جراحت‌های بسیار جدی تمرکز می‌کنیم که جکی چان در هنگام ساخت پروژه‌های سینمایی اش متحمل شده و مجبور شد جراحی‌های متعددی روی آن انجام دهد. نکته بسیار جالب در مورد این جراحت جکی چان که در هنگام ساخت فیلم Armour of God رخ داد این بود که این اتفاق در جریان یکی از خطرناک‌ترین بدلکاری هایش رخ نداد.

 

در واقع، بعد از سقوط در جریان یک پرش نسبتاً ساده بین یک درخت و یک دیوار، صدمه‌ای به جمجمه جکی چان وارد شد که برای برداشتن یک تکه از جمجمه شکسته شده اش، مورد جراحی مغز قرار گرفت. در جریان این سکانس، شاخه درختی که جکی چان روی آن بود ناگهان شکسته و وی با سر روی سنگ‌های پایین افتاد. از آنجایی که فیلم Armour of God در سال ۱۹۸۶ ساخته شد- پیش از اینکه چان به اوج شهرت و شناخته شدن در سطح بین المللی برسد- بسیار حیرت انگیز است که این جراحت شدید مغزی باعث نشد که وی از مسیر رو به رشدش خارج شده و کارهایش با افت کیفی و کمی از لحاظ سکانس‌های اکشن و خطرناک مواجه شوند. نکته جالب‌تر اینکه جکی چان این سانحه را به بخشی از خود فیلم نیز تبدیل کرد.

 

روزیاتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------