برنامه پرخرج احسان علی‌خانی/ استعداد رو کن؛ ٥٠٠‌میلیون تومان بگیر!‏



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وقتی اوایل پاییز مدیر جوان شبکه سه روبه‌روی رضا رشیدپور نشست و از یک برنامه استعدادیابی با اجرای احسان ‏علی‌خانی سخن گفت، تصور می‌شد این وعده نیز در میان خیل وعده‌های بی‌فرجام مدیران این مرزوبوم گم خواهد شد یا در ‏بهترین حالت ممکن برنامه‌ای خواهد شد در حوزه اجرا که علی‌خانی در آن تخصص دارد. اما حالا حدود سه ماه پس از آن روز ‏می‌شنویم برنامه علی‌خانی که به‌نوعی استعدادیابی در همه زمینه‌ها و برای همه سنین است، مدام چاق‌ و چاق‌تر می‌شود. برنامه‌ای ‏که از نخستین تیزر منتشرشده‌اش مشخص است استانداردی بالاتر از دیگر برنامه‌های مشابه ایرانی را هدف قرار داده. یک «ایرانین گات تلنت» به‌روایت احسان علی‌خانی که کارنامه‌اش علاقه بی‌اندازه او به هرچه ‏باشکوه‌تر برگزارکردن برنامه‌های حتی معمولی را گواهی می‌دهد و از این روست که می‌توان حدس زد این برنامه که ظاهرا ‏عصر جدید نام دارد، حداقل از نظر دکور و رنگ‌ولعاب ظاهری تفاوت‌های زیادی با خیل دیگر برنامه‌های استعدادیابی خواهد ‏داشت که این روزها در راهند.

 

سیل می‌آید

برنامه‌ استعدادیابی احسان علی‌خانی البته تنها برنامه از این جنس نیست که در راه است. ظاهرا امسال زمستان قرار است تلویزیون ‏به‌سیاق جمله ماندنی «هر ایرانی یک پیکان» شعار «هر ایرانی یک برنامه استعدادیابی» را سرمشق حرکت قرار دهد؛ تا در ‏نهایت از درون هر ایرانی استعدادکی بیرون کشیده شود و نه‌تنها آنتن پر شود، بلکه تنور تلویزیون این‌بار هم از این طریق داغ بماند. ‏به این دلیل هم هست که درحال حاضر، هم‌زمان، چندین و چند برنامه استعدادیابی چهارنعل به‌سوی آنتن می‌تازند.

 

شبکه سه در شرایطی این روزها خود را آماده آغاز پخش عصر جدید احسان علی‌خانی می‌کند که همزمان دیگر شبکه‌های ‏تلویزیون نیز تدارکی از این جنس برای باقی روزهای‌سال دیده‌اند. مثلا شبکه دو که چند وقتی ا‌ست تیزرهایی متوالی از برنامه‌ای ‏در زمینه استعدادیابی فوتبال پخش می‌کند. برنامه‌ای به‌نام فوتبالی‌ها محصول گروه کودک و نوجوان این شبکه که قرار است در ‏ایام دهه فجر روانه آنتن شود و به کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان اختصاص دارد‎.‎‏ این البته تنها برنامه استعدادیابی فوتبالی ‏تلویزیون نیست و شبکه سه نیز برنامه ستاره‌ساز را در دستور کار دارد. برنامه‌ای که بی‌تردید تیزرهایش را با حضور خداداد ‏عزیزی، مجتبی جباری، فیروز کریمی و البته امیرعلی دانایی دیده‌اید.

 

برنامه‌ای به‌نام هنرپیشه دیگر برنامه استعدادیابی تلویزیون است. برنامه‌ای از شبکه نسیم که محمدمهدی عسگرپور  و بیژن ‏میرباقری تهیه‌کننده و کارگردان آن هستند و این روزها در تلاش است رشد و پرورش استعدادهایی را تحت عنوان سوپراستارهای ‏آینده به تصویر بکشد. جالب این‌که در زمینه استعدادیابی سینمایی نیز مثل زمینه فوتبال با دو برنامه همزمان مواجهیم. دومی ‏برنامه‌ای است به‌نام فیلمساز که در آن بهروز افخمی قرار است تا ماه رمضان ۹۸ چند استعداد جدید سینمایی رو کند!‏

 

عصر جدید

اما بی‌تردید مهمترین برنامه در این بین عصر جدید احسان علی‌خانی است. برنامه‌ای که موفقیت ابتدایی‌اش را مرهون سابقه ‏علی‌خانی در تولید برنامه‌های خوش‌آب‌ورنگ است.‏ عصر جدید که از تیزرهایش روشن است استانداردی فراتر از دیگر برنامه‌های استعدادیابی وطنی را دنبال می‌کند، گفته می‌شود ‏‏«آمریکن گات تلنت» را سرمشق قرار داده. یعنی برخلاف برنامه‌هایی که به‌طور ویژه به سینما، فوتبال یا موسیقی می‌پردازند، ‏عصر جدید قرار است استعدادیابی در همه زمینه‌ها و برای همه سنین و اقشار باشد. اتفاقی که البته با اجرای خود علی‌خانی قطعا ‏جذاب‌تر هم می‌شود.‏

 

تاکنون درباره آیتم‌های این مسابقه چیزی منتشر نشده و تنها چیزی که درباره عصر جدید می‌دانیم این است که این برنامه قرار ‏است در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی هنری و سرگرمی شرکت‌کنندگان را به چالش بکشد. شرکت‌کنندگان برای انتخاب در این ‏مسابقه باید ویدیوهایی پنج دقیقه‌ای از خود و توانایی‌هاشان را به این برنامه ارسال کنند. در تیزر منتشرشده نمونه‌هایی از این ‏توانایی‌ها را می‌بینیم. چیزهایی مثل روپایی‌زدن، تیراندازی، نوازندگی با شیشه و لیوان و... و به‌اصطلاح خودمانی انواع ‏ژانگولربازی‌هایی که (بی‌ارتباط با معنا و کاربرد اصلی ژانگولر) بیشتر بر سرگرمی استوار است.

 

میلیاردر شو!‏

مهمتر از همه اما جایزه رویایی این برنامه است. جایزه‌ای که گفته می‌شود بالغ بر پانصد‌میلیون تومان خواهد بود. رقمی استثنایی ‏در تلویزیون ایران که می‌تواند جایزه دویست‌میلیون تومانی برنامه برنده باش را از سکه بیندازد. ‏

 

ستاره‌ها

داوران عصر جدید نیز در زمینه کاری خود چهره‌های نام‌آشنایی هستند. طبق شنیده‌ها تاکنون حضور امین حیایی، رویا نونهالی، ‏آریا عظیمی‌نژاد و سید بشیر حسینی در عصر جدید قطعی شده که این خود جذابیتی مضاعف به برنامه می‌دهد.

 

گفتنی ا‌ست؛ احسان علی‌خانی و تیمش که این روزها عصر جدید را در ورزشگاه آرارات ضبط می‌کنند، در تلاش هستند نخستین قسمت ‏این مسابقه را اوایل بهمن‌ماه، پیش از آغاز ویژه برنامه‌های دهه فجر روی آنتن بفرستند. اتفاقی که اگر هم محقق نشود، بی‌شک ‏یکی دو هفته آن‌سوتر رخ خواهد داد. بله، عصر جدید نهایت تا دوازده بهمن روی آنتن خواهد رفت. این را شنیده‌های خبرنگار «‏شهروند» از استودیوی ضبط برنامه عصر جدید گواهی می‌دهد.

 

روزنامه شهروند

 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------