کمدین‌های مجازی جایگزین تبلیغات سیما شده‌اند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وضعیت تبلیغ فیلم‌های سینمایی حیرت‌آور است. فیلمسازانی که برای آوردن مردم به سینماها یا از این طرف بوم می‌افتند یا از آن طرف بوم. همین چند ماه قبل همزمان با آغاز اکران فیلم به وقت شام، مردان اسب‌سوار با شکل و شمایل داعشی‌ها به طرز عجیبی به مجتمع تجاری کورش رفتند اما تبلیغ آنها برای این فیلم دستمایه وحشت عمومی و ماه‌ها انتقاد شد.

 

در سوی دیگر ماجرا هم زیر سایه نبود روش تبلیغ منصفانه در صداوسیما، ساخت و پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌ها به دست سلبریتی‌های مجازی افتاده است تا شاید با طنزهای نامتعارف پای مردم را به سالن‌های نمایش باز کنند. این اواخر دست‌اندرکاران فیلم کمدی کلمبوس هم دست به دامن چنین روشی شده‌اند و بر روی برادران خداوردی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ گروهی که با ویدیوی شما خونتون مورچه داره معروف شدند و حالا کارشان با تبلیغ برای فیلم‌ها گسترش پیدا کرده است.

 

برادران خداوردی از هفته‌های گذشته تیزر فیلم کلمبوس را با این ورودی «بوس، بوس، کنم بوس بدو بیا برویم کلمبوس» در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده‌اند؛ ویدیویی که بازتاب زیادی در صفحات مجازی دیگر از جمله تلگرام داشت. به نظر می رسد در این آشفته‌بازاری که نهادهای فرهنگی و از جمله صداوسیما از قافله تأثیرگذاری عقب مانده‌اند، فضای مجازی و کمدین‌هایی که از سر و کول آن بالا می روند، جای آن را گرفته‌اند.

 

حالا کمدین‌های اینستاگرامی توانسته‌اند برای خود شغلی دست و پا کنند که در این شرایط نامناسب اقتصادی بدون هیچ نظارتی هر کاری که دلشان خواست را منتشر کنند اما عجیب است که تولیدکنندگان محصولات فرهنگی بدون هیچ توجیهی کار را به دست این گروه‌ها سپرده‌اند؛ البته نمونه‌های بهتر و قابل قبول‌تری هم وجود دارد.

 

پیش از این فرشته طائرپور به علت پخش‌نشدن تیزر فیلم خاله قورباغه از تلویزیون دست به دامن گروه طنزپرداز زودنیوز شد تا تیزر این فیلم را با حضور غزل شاکری بسازند. آنها بعد هم تیزر تبلیغاتی میلیونر میامی را ساختند و در کامنتی نوشتند: «با نهایت احترام به ساحت عمه‌های عزیز.»

 

شاید در این شرایط که امکان نظارت بر این‌گونه تبلیغات از سوی نهادهای فرهنگی وجود ندارد، فیلمسازان باید کمی هم به فکر فرهنگ عمومی کشور باشند و  هر هجوی را به جای تبلیغ تحویل جامعه ندهند.

 

روزنامه شهروند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------