آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

محمد بحرانی: در دوره استراحت «خندوانه» به سر می‌بریم/ حالم با «هیولا» خوب است



اخبار,اخبار فرهنگی,محمد بحرانی

محمد بحرانی تاکید کرد که سرنوشت «خندوانه» مطابق با صحبت تهیه کننده آن خواهد بود ولی فعلا در دوره استراحت به سرمی برند.

به گزارش صبا، مانند بسیاری از هنرمندان ژانر کمدی در کار خود جزو بهترین‌هاست و در «کلاه‌قرمزی»، «خندوانه»، «گلشیفته» و حالا در «هیولا» حضور قابل اعتنایی دارد.

 

به بهانه حضور بحرانی در سریال نمایش خانگی «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری، گپی با او داشته ایم که می خوانید.

 

* چقدر نام مهران مدیری، پیمان قاسم‌خانی و دیگر عوامل این سریال در پذیرفتن نقش «چمچاره، مهرافزون» در «هیولا» تاثیرگذار بوده است؟

-تردید نکنید که صددرصد. برای یک سفر کاری در جنوب کشور بودم که دستیار آقای مدیری با من تماس گرفت و گفت که آقای مدیری اسم شما را در لیست مدعوین بازیگری در این سریال گذاشته است. بدون اغراق می‌گویم که با شنیدن این پیشنهاد خیلی خوشحال شدم و بعد از آن به‌سرعت به تهران آمدم. وقتی به دفترشان رفتم برخورد بسیار گرم و صمیمی با من کردند. دیدار من و آقای مدیری برای اولین بار در «خندوانه» اتفاق افتاد که لطف بسیار زیادی به من و گروه داشتند.

 

پرس‌وجوی زیادی برای این کار نکردم و درواقع با پذیرش قبلی وارد دفترشان شدم. پیشنهاد کار با ترکیب آقایان مدیری و قاسم‌خانی رد کردنی نیست.

 

*«مهر افزون» فارغ از فضای کمدی کار به‌نوعی نماد انسانی تازه به دوران رسیده، شیاد و زبل است. شما به‌عنوان بازیگر چه مولفه‌هایی را به آن اضافه کردید؟

-توصیف درستی از این کاراکتر ارایه کردید. شاید در همین چند واژه کلیت کاراکتر «چمچاره» یا «مهرافزون» خلاصه شود. قرار است که او یک کاراکتر تازه به دوران رسیده باشد. در بستر کارگردانی و متن یک کار کمدی، قاعدتا از عنصر اغراق استفاده خواهد شد؛ ممکن است همه ما کاراکتری مانند «چمچاره» را در نزدیکان خودمان البته شاید با میزان اغراقی کمتر داشته باشیم. دقیقا همین است، «چمچاره» که حتی اسم فامیل خود را هم تغییر داده است، به شکلی ناپاک وارد قصه می‌شود و به همان شکل باقی می‌ماند و در قسمت اخیر حسادت هم به ویژگی‌های او اضافه می‌شود و رفته‌رفته حضورش در قصه پررنگ‌تر خواهد شد.

 

* کمدی مهران مدیری صرفا برای خندیدن نیست. با شناختی که نسبت به ژانر کمدی دارید چقدر فضای فکری و روحی خودتان به کمدی مهران مدیری نزدیک است؟

-اصولا از زمان ورودم به دانشگاه، ژانری که بیشتر با هم‌کلاسی‌ها و هم‌خوابگاهی‌هایم کار کردیم کمدی بود مثلا تئاتر «بهمن کوچیک» که در سالن‌های مختلف روی صحنه رفت و علاقه زیادی به آن داشتم. بعد از آن هم «کلاه‌قرمزی» که به عقیده من در کنار آقای طهماسب بودن یک مدرسه است و یک‌سری رئوس و ایجاد لحظات خنده‌دار را در آن مانند یک آزمایشگاه تجربه کردم و بخش‌هایی از نتیجه آن آزمایشگاه در کاراکتر «جناب‌خان» تجسم پیدا کرد.

 

شاید ژانری که در آنجا کار کردیم خیلی از فضای کاری آقای مدیری در این سال‌ها دور نباشد؛ ما سعی می‌کنیم کمدی که در کاراکتر «جناب‌خان» کار می‌کنیم هم انتقاد داشته باشد، انتقادات اجتماعی، رفتاری و... من هم مانند بسیاری سال‌هاست مخاطب آقای مهران مدیری بوده‌ام، کارهایشان را دیده بودم و لحنشان برایم غریبه نبود؛ کمااین‌که خیلی زود به فهم متقابل رسیدیم.

 

*محمد بحرانی فضای تلویزیون و فعالیت در آن را به‌خوبی می‌شناسد. چطور است که در سریال‌های تلویزیونی حضور ندارید؟

-سیستم کار ما گویی به این شکل است که وقتی برای کاری زمان بیشتری صرف کنید و اشتیاق بیشتری داشته باشید، حوزه ارتباطاتتان هم در همان مسیر شکل می‌گیرند و طبیعتا پیشنهاهایتان هم در همان حوزه خواهند بود. معمولا در حوزه کاری خودم به‌صورت هفتگی یا ماهانه چند پیشنهاد برای صداپیشگی، کارگردانی، مشاوره و... دارم اما شاید بسیاری از دوستان تا یک برهه زمانی اطلاعی نداشتند که من در دانشگاه بازیگری خوانده‌ام که البته به نظر من لازم هم نبود بدانند.

 

سال گذشته برای مدتی طولانی در سریال نمایش خانگی بهروز شعیبی یعنی «گلشیفته» کار کردم که اتفاقا فضایی کمدی داشت، امسال هم این شانس را داشتم که فکر می‌کنم در مهم‌ترین پروژه نمایش خانگی یعنی «هیولا» حضور داشته باشم. از سال گذشته مرتب پیشنهادهای بازیگری برای سریال‌های تلویزیونی داشته‌ام اما همگی با کارهای «گلشیفته» و «هیولا» تداخل داشته‌اند، اما نکته دیگر و نبود پیشنهادهای بازیگری در سال‌های گذشته به‌دلیل این بود که بسیاری از کارهای من در حوزه کودک و کارهای عروسکی بودند.

 

*برخی سریال‌های نمایش خانگی ما با مسایلی از قبیل بحران‌های مالی و... که بعضا منجر به توقف پروژه‌ها می‌شوند رو به رو بوده اند. این اتفاق برای بازیگری که وقت خود را صرف کار می‌کند نوعی ریسک و ضرر محسوب می‌شود. زمانی که پیشنهاد حضور در «هیولا» را دریافت کردید این موضوع به ذهنتان خطور کرد؟

-خداراشکر در دو تجربه سریال نمایش خانگی که داشتم به این مشکلات برنخوردم. اولویت اصلی من در هر دو سریال، اولویت مادی نبود. به هیچ وجه قصد ندارم مهم بودن موضوع مالی را انکار کنم چراکه حتما مهم است و همه ما از طریق شغلمان ارتزاق می‌کنیم ولی به‌دلیل علاقه زیاد به آقایان شعیبی و مدیری به‌طور حتم سر هر دو کار می‌رفتم.

 

*به هر جهت مسیر بازیگری‌تان را در آینده هم ادامه خواهید داد؛ چه اندازه در این فکر هستید تا ژانر کاری خود را تغییر دهید و در کارهایی جز کمدی و طنز حضور داشته باشید؟

-در دانشگاه در حوزه‌های مختلف تئاتر کار کرده‌ام؛ کارهای تاریخی، مذهبی و... تصور من این است که (البته شاید دیگران با آن موافق نباشند) می‌توانم در ژانرهای دیگر هم بازی کنم که افراد با دیدن آن راضی باشند و آن را بپذیرند؛ یک نمونه آن در فیلم «نزدیک‌تر» آقای مصطفی احمدی اتفاق افتاد که فیلم اول او هم بود و در جشنواره فجر هم حضور داشت و من به هیچ عنوان نقد منفی از جانب منتقدانی که در آن دوره از جشنواره فیلم را نقد می‌کردند نگرفتم؛ فیلمی که بازیگران بزرگی مثل پارسا پیروزفر، صابر ابر و بسیاری از بازیگران شناخته‌شده حضور داشتند بازخورد منفی از آن نگرفتم و شاید تا حدی در حال حاضر علاقه خودم بازی در نقش جدی است. طی این سال‌ها کلنجار زیادی با کار کمدی داشته‌ام که زمینه بسیاری از آن‌ها خنده بوده است بنابراین بدم نمی‌آید الان در تلویزیون یا در سینما نقش‌های جدی را تجربه کنم.

 

*میل به ایفای نقش جدی چقدر با جدی گرفتن این نقش‌ها از جانب مخاطب و سازندگان به ویزه در سینما ارتباط مستقیم دارد؟

-فکر می‌کنم حق با شما باشد و این موضوع بی‌تاثیر نباشد. وقتی در سال‌های اخیر فیلم‌های اجتماعی خوبی می‌بینیم که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و با بازی‌های خوبی هم همراه هستند، بازیگر با دیدن آن‌ها اگر احساس توانایی ایفای چنین نقش‌هایی را در خود ببیند ناخودآگاه به آن سمت تمایل خواهد داشت.

 

*با اخباری که در مورد برنامه «خندوانه» شنیده‌ایم گویا قرار نیست از این پس شاهد آن باشیم.

-هیچ اطلاعی ندارم اما در آخرین اطلاعیه‌ای که از تهیه‌کننده برنامه خوانده‌ام این است که برنامه ادامه پیدا خواهد کرد. اگر برنامه ادامه پیدا کند با سبک و سیاق قبلی کار خواهیم کرد، البته اگر مرا دعوت کنند، مخاطبان مطالبه کنند و حرفی برای گفتن داشته باشم، اگرنه که امیدوارم هر چه صلاح است رخ دهد.

 

*ممکن است پای «جناب‌خان» به برنامه‌ای غیر از «خندوانه» باز شود؟

-هیچ اطلاعی از آینده ندارم. الان در دوره استراحت «خندوانه» به سر می‌بریم و هنوز گروه ایده‌پردازی و عروسکی «خندوانه» دور هم جمع نشده است بنابراین صبر می‌کنیم تا ببینیم در آینده چه خواهد شد.

 

*به عنوان سوال پایانی در حال حاضر مشغول چه فعالیت‌هایی هستید؟

-سعی می‌کنم این روزها بیشتر بخوانم. مادامی که از ذهن خرج می‌کنید باید به آن تزریق هم بکنید. یکی دو طرح برنامه‌سازی که از گذشته به تلویزیون داده بودم پیگیری می‌کنم البته مشخص نیست چه نقشی در آن‌ها داشته باشم. ممکن است این برنامه‌ها در حوزه مسابقه و شوهای شبانه باشند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------