آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

«متری شش و نیم» براساس یک دغدغه شکل گرفت



اخبار,اخبار فرهنگی
کارگردان و بازیگران فیلم سینمایی «متری شش و نیم» در حاشیه‌ی نمایش فیلم‌شان در جشنواره‌ی فیلم «ونیز» از دغدغه‌ای که باعث شکل‌گیری این فیلم شد،سخن گفتند.

به گزارش ایسنا، سعید روستایی کارگردان این فیلم به همراه پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، هومن بهمنش و محمد اطبایی پخش‌کننده بین‌المللی فیلم (مستقل‌های ایرانی) عوامل این فیلم در جشنواره ونیز هستند و شامگاه 13 شهریور ماه در نمایش رسمی فیلم حاضر شدند. 

 

پس از نمایش فیلم که با استقبال ویژه مخاطبان همراه شد، کارگردان و بازیگران فیلم به چند پرسش درباره ساخت و نقش‌های خود پاسخ دادند. 

 

سعید روستایی کارگردان فیلم درباره سوژه فیلم که اعتیاد است مورد پرسش قرار گرفت و گفت: کشور ما به خاطر منطقه جغرافیایی که دارد خیلی موقعیت حساسی به لحاظ سیاسی، جغرافیایی و تاریخی و همچنین از لحاظ مواد مخدر دارد و ما همسایگانی داریم که بیشترین مقدار مواد مخدر در جهان را تولید می‌کنند و در چند سال اخیر اعتیاد در کشور ما و سایر مناطق جهان شکل جدیدی به خود گرفته است. ولی این قصه بر اساس یک داستان شکل نگرفته بلکه بر اساس یک دغدغه اجتماعی شکل گرفته است.

 

پیمان معادی هم درباره نقش‌اش در فیلم «متری شش و نیم»یادآور شد: ما پنج ماه فیلمبرداری می‌کردیم و در لوکیشن خیلی سختی بودیم. بعضی روزها در معرض هفتصد، هشتصد معتاد واقعی کارتن‌خواب بودیم که آنها بیماری‌هایی داشتند و ما باید در نزدیکی‌شان کار می‌کردیم. بچه‌های دیگر سختی‌های کار خودشان را داشتند اما فکر می‌کنم سخت‌ترین بخش کاری من این بود که نقشی را بازی می‌کردم که حساسیت‌های خیلی ویژه‌ای بر روی آن بود و هست.

 

او خاطرنشان کرد: این کار خیلی سخت بود و با مشکلات و اصلاحاتی روبرو شدیم به هرحال این بخش سخت‌ترین ویژگی نقشی بود که من بازی می‌کردم.

 

نوید محمدزاده دیگر بازیگر «متری شش و نیم» خطاب به تماشاگران گفت: در واقع همان‌طور که در فیلم دیدیم، نقش من خودش را کشته بود و وقتی لبه استخر او را می‌بینیم، مثل یک بچه توی آب خوابیده است. وقتی دوباره زنده‌اش می‌کنند، یک امیدی به زندگی پیدا می‌کند.

 

او با اشاره به یکی از سکانس های فیلم ادامه داد: در ادامه دست وپاهای آخر رو میزنه و  مثل شیری که در قفس هست همه تلاشش را انجام می‌دهد و وقتی می‌فهمد واقعا نمی‌تواند کاری بکند، هرچه به انتها می‌رسیم انگار پیر شده، انگار آرام شده و در طول یک سال خیلی پیرتر شده و در میان شروع شخصیت او تا پایانش که مرگ است، تلاش و زندگی باید قرار داشته باشد. 

 

فرهاد اصلانی هم خطاب به تماشاگران گفت: ممنون که این فیلم را با ما تماشا کردید. درباره سختی‌های کار باید بگویم که فکر می‌کنم قسمت آسان بازی در این کار، به من افتاد. چون به نظر می‌رسد این روزها قضاوت کردن کار آسانی شده و سختی کار بیشتر بر روی دوش دوستان من بود.

 

هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری «متری شش و نیم» نیز که در جشنواره فیلم ونیز حاضر است، گفت: خیلی خوشحالم که در جمع شما در این کشور زیبا هستم. من از بچگی طرفدار تیم ملی ایتالیا بودم.

 

او در ادامه درباره ویژگی های تصویری فیلم «متری شش و نیم» سخن گفت.

 

«متری شش و نیم» که تاکنون سه نمایش در جشنواره فیلم ونیز داشته است امروز چهارشنبه (۴ سپتامبر، ۱۳ شهریور) نیز برای آخرین بار در این رویداد سینمایی به روی پرده خواهد رفت. 

 

این فیلم در بخش افق‌های جشنواره ونیز با آثاری از کشوری‌های اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، افغانستان، ایرلند، گرجستان، روسیه، آمریکا، چین، هند و لهستان به رقابت می‌پردازد. 

 

«سوزانا نیکیارلی» کارگردان زن ایتالیایی، «مارک آدامز»  مدیر جشنواره فیلم ادینبورگ، «رشید بوشارب» کارگردان الجزایری-فرانسوی، «آلوارو برکنر» کارگردان اهل کشور اروگوئه و «اوا سانجیورجی»  از ایتالیا، داوران بخش رقابتی افق‌های جشنواره ونیز را تشکیل می‌دهند. 

 

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود. 

اخبار,اخبار فرهنگی

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------