واکنش مدیر دفتر موسیقی به حواشی کنسرت‌های آنلاین/ دستمزدهای چندین میلیونی صحت دارد؟



اخبار,اخبار فرهنگی,کنسرت آنلاین
مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پی انتشار برخی حاشیه‌ها و خبرها مبنی‌بر دریافت دستمزدهای میلیونی از سوی خوانندگان برای حضور در پروژه "نوروزخانه" شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه داد.

محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش مهر مبنی‌بر نقش دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد در برگزاری پروژه موسیقایی "نوروز خانه" با محوریت برگزاری کنسرت آنلاین توسط خوانندگان پاپ در برج میلاد، بیان کرد: دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پروژه "نوروزخانه" شهرداری تهران که طی این روزها در قالب کنسرت‌های آنلاین به مخاطبان ارائه می‌شود، فقط در حوزه صدور مجوزها برای نوازندگان، هنرمندان و قطعات ارائه شده برای برگزاری کنسرت‌های بدون تماشاگر، نقش ایفا می‌کند.

 

وی ادامه داد: آنچه در برگزاری پروژه "نوروزخانه" برعهده دفتر موسیقی وزارت ارشاد بوده است، اعطای مجوز روزانه برای خوانندگان و گروه‌هایی بود که اسامی آن‌ها از سوی مسئولان برگزاری این پروژه به دفتر ما ارسال شده بود که همکاران من نیز بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده داشتند نسبت به اعطای مجوز برای قطعات، نوازندگان و هنرمندان اقدامات لازم را انجام دادند. این در حالی است که بنده تاکید می‌کنم در حوزه نحوه انعقاد قراردادهای مالی و میزان مبلغ قراردادها دفتر موسیقی هیچ گونه دخالت و نقشی نداشته است و آنچه در حوزه مباحث مالی مطرح می‌شود به عهده دوستان ما در پروژه "نوروزخانه" بوده است.

 

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: رابطه مالی بین خوانندگان و سیاست‌هایی که در این زمینه برای برگزاری پروژه "نوروزخانه" طراحی شده است، مجموعه نکاتی است که ما از آن بی‌اطلاعیم و فقط در حوزه صدور مجوز با برگزارکنندگان همکاری کرده‌ایم. کما اینکه طی هفته‌های گذشته خوانندگان دیگری از جمله رضا صادقی، روزبه نعمت اللهی، حامد همایون، فرزاد فرخ و تعدادی دیگر نیز برای برگزاری کنسرت‌های مجازی نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کرده بودند و دفتر موسیقی نیز بر اساس ضوابط قانونی این حوزه، همکاری و مساعدت لازم را با دست اندرکاران این پروژه‌ها انجام داده و می‌دهد.

 

اله یاری تصریح کرد: برگزاری کنسرت‌های مجازی در روزهایی که در آن قرار گرفته‌ایم از نظر ما اتفاق خوبی است که می‌تواند به عنوان یکی از وجوهات سرگرم‌کننده برای مردم در روزهایی که باید در خانه بمانند مورد توجه قرار بگیرد اما آنچه در حوزه‌های مالی این پروژه‌ها انجام می‌گیرد، موضوعی است که در حوزه وظایف دفتر موسیقی نیست و من نمی‌توانم در این حوزه اظهارنظری داشته باشم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------