آخرین وضعیت فصل سوم «نون.خ» و سریال جدید «بوقلمون» محمدحسین لطیفی



اخبار,اخبار,اخبار فرهنگی,سریال نون خ
سعید آقاخانی با اشاره به حساسیت‌های پرداخت داستان در فصل دوم سریال «نون.خ» تأکید کرد تلاش داشته‌اند در زمینه طنزپردازی جلوتر از فضای مجازی حرکت کرده و شوخی‌های آن فضا را تکرار نکنند.

سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون.خ» همزمان با روزهای نگارش فصل سوم این مجموعه تلویزیونی در گفتگو با مهر درباره ملاحظات و حساسیت‌هایی که برای طراحی شوخی‌ها در متن این سریال داشته و دارد گفت: تمام تلاش ما این بود که کمدی یا شوخی‌هایی که در داستان و در دیالوگ کاراکترها مطرح می‌شود، همان چیزی نباشد که در فضای مجازی دیده‌ایم. نمی‌خواستیم همان شوخی‌هایی که در ارتباطات مردم در کوچه و خیابان رایج است را تبدیل به طنز سریال‌مان کنیم.

 

وی اضافه کرد: ما از شوخی‌های معمول پرهیز می‌کردیم و حتی تلاش‌مان این بود که از فضای مجازی در طرح شوخی و طنز تازه، جلوتر باشیم. فضای مجازی به نوبه خود شوخی‌های درجه یکی دارد و بامزه است، پس لزومی نداشت ما در سریال‌مان همان‌ها را تکرار کنیم و فکر می‌کنم در سریال «نون.خ» در این زمینه تا حدی موفق هم شدیم.

 

آقاخانی درباره انتخاب بخش زلزله و وارد کردن آن به قصه به جای شوخی‌های معمول سیاسی و اجتماعی و ریسک تلخ شدن سریال نیز اظهار کرد: حواسمان بود چطور از کنار زلزله رد شویم تا هم قسمت غمبارش را نشان ندهیم و مردم اذیت نشوند و هم این قضیه را نمایش دهیم.

 

مهدی فرجی تهیه‌کننده «نون.خ» چندی پیش در نشست تجلیل از عوامل این مجموعه درباره محتوای فصل جدید گفته بود: فصل سوم نون.خ در حال نگارش است در فصل یک با تخمه در فصل دوم با انار آشنا شدیم و در فصل سوم راه سختی در پیش گرفته شده که توجه به معدن و گیاهان دارویی از جمله این‌هاست.

 

آقاخانی درباره سهم این مضامین مطرح‌شده در طراحی داستان فصل جدید اما ترجیح داد توضیح بیشتری ندهد و در پاسخ به خبرنگار مهر با اشاره به اینکه «هنوز محورها قطعی و مشخص نیست» با کنایه و طنز گفت: حتی ممکن است در حوزه کتابخوانی باشد (خندید)!

 

سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی اولین‌بار در نوروز ۹۸ روی آنتن رفت و اقبال مخاطبان نسبت به آن باعث شد که سازندگان در تدارک دومین فصل بربیاند.

 

بر همین اساس فصل دوم این سریال که تولید آن از ابتدا برای رمضان ۹۹ پیش‌بینی شده بود، در پاییز سال گذشته کلید خورد. این فصل با محوریت بیشتر روی بازیگران بومی تولید شد و بیشتر قسمت‌های آن در فضای مناطق کردنشین غرب کشور به تصویربرداری رسید.

 

این فصل که قرار بود در ۲۶ قسمت ضبط و تولید شود در پایان سال با بدشانسی شیوع کرونا همزمان شد و همین باعث شد تصویربرداری سریال از مرحله‌ای به بعد متوقف شود. نقطه‌ای که سریال را تقریباً با پایانی یک باره در هنگام پخش هم مواجه کرد.

 

فصل دوم «نون.خ» به دلیل همزمانی با اعمال قرنطینه پیش از موعد مقرر و در ۱۴ قسمت تولید و روانه آنتن شد و همین باعث شد از کنداکتور رمضانی سیما بازبماند. با این حال همین ۱۴ قسمت هم از ابتدای پخش استقبال و توجه مخاطبان را در پی داشت و موقعیت‌های طنازانه آن توانست مردم عام و خاص را درگیر خود کند. به ویژه که داستان این فصل نسبت به فصل قبل با طراحی ویژه‌تر جزییات و خرده‌داستان‌ها نوشته شده و به تولید رسیده بود و نقاط ضعیف فصل قبل هم در آن برطرف شده بود. تمرکز روی بازیگران بومی و دغدغه‌ها و معضلات بومی مثل زلزله و همچنین زیبایی‌های بصری طبیعت مناطق کردنشین هم تلاشی بود که ماحصل کار را تبدیل به بسته‌ای ویژه برای مخاطبان کرد.

 

پایان فصل دوم اما تا حدود زیادی غیرمنتظره بود و ردپای کات «کرونا» بر آن مشهود! همین وضعیت هم سبب شد عوامل وعده دهند در اولین فرصت باقی داستان را در قالب فصل سوم مقابل دوربین ببرند.

 

فصل سوم «نون.خ» این روزها در حال نگارش است و به گفته مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال عوامل درصدد هستند آن را تابستان امسال کلید بزنند و تا پیش از پایان سال روانه آنتن کنند.

 

سریال جدید «محمدحسین لطیفی» در مرحله نگارش/ «پله پله» به «بوقلمون» تغییر نام داد

نگارش سریال «پله پله» که به تازگی به «بوقلمون» تغییر نام داده است این روزها در مرحله طرح قرار دارد.

 

محمد حسین لطیفی کارگردانی و حسن وارسته و امیرعباس پیام نویسندگی این سریال سی قسمتی را برای شبکه دو به عهده دارند.

 

این سریال از مضمون طنز برخوردار است و با پایان مرحله نگارش وارد پیش تولید و انتخاب بازیگران خواهد شد.

 

لطیفی تا به حال سریال های صاحبدلان، سر دلبران، پادری، تنهایی لیلا، وفا، فرار بزرگ و ... را برای تلویزیون کارگردانی کرده است.

 

نعمت چگینی تهیه کنندگی «بوقلمون» را برای تلویزیون به عهده دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------