قانون اخذ ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها کلا لغو شد



اخبار,اخبار فرهنگی,کنسرت
قانون اخذ ۱۰ درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها که سال گذشته نگرانی هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی را موجب شده بود، با پیگیری‌های صنفی لغو شد.

به گزارش ایسنا، سایت خانه موسیقی با انتشار این خبر اعلام کرد: «دو سال پیش در سکوت خبری قانون «اخذ ۱۰ درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها» به تصویب رسیده بود که بعد از اطلاع‌رسانی، موجب اعتراض و نگرانی شدید خانه موسیقی و همه هنرمندان و فعالان موسیقی شد.

 

متعاقب اعتراض رسمی خانه، اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان، ناشران و همه فعالان این حوزه در بیانیه‌ها و نامه‌نگاری‌های متعدد اعتراض خود را نسبت به این قانون اعلام کردند و مسئولان خانه موسیقی و نمایندگان اهالی موسیقی جلسات متعددی با مسئولان دولتی و مجلس شورای اسلامی برگزار کردند.

 

در نتیجه با موافقت مسئولان وزارت ارشاد، به ویژه همکاری آقای اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی، سال گذشته، به منظور حمایت از هنرمندان و به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی اجرای این قانون در وهله نخست برای موسیقی‌های سنتی، کلاسیک و نواحی لغو شد.

 

خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و اقدامات انجام شده، بالاخره این قانون به طور کلی برای همه انواع موسیقی از بودجه سال جاری حذف شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------