بازیگرانی که در نوجوانی برنده و نامزد اسکار شدند



بازیگران برنده اسکار،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
در این مطلب با بازیگران جوانی آشنا شوید که توانسته اند برنده و نامزد جوایز اسکار شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در فصل جوایز همیشه اتفاقات جذاب و جالبی رخ می‌دهد که خیلی زود به موضوعی داغ تبدیل می‌شوند و توجه را به خود جلب می‌کنند. در فصل جوایز امسال شاید بتوان گفت گریه آلن کیم بازیگر کودک فیلم "میناری" در هنگام دریافت جایزه منتخب منتقدان، از به یادماندنی‌ترین لحظات فصل جوایز بوده است. البته این بازیگر که با نامزدی در جوایز بفتا، فصل موفقی را پشت سر گذاشت نتوانست در اسکار نامزد شود.

 

در سالی که اسکار با نامزد کردن بازیگران متنوع از نظر نژادی تاریخ سازی کرده است، انتخاب کیم می‌توانست این تاریخ سازی را تکمیل کند. در حالی که به مراسم اسکار نزدیک می‌شویم، در اینجا لیستی از بازیگران جوان را می‌بینید که نامزد اسکار شده اند، چیزی که بازیگران زیادی عمر هنری خود را صرف رسیدن به آن می‌کنند.

 

برندگان

تاتوم اونیل، ۱۰ سالگی درفیلم "ماه کاغذی"

بازیگران برنده اسکار،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

اونیل، وقتی که ده ساله بود برای بازی در فیلم کمدی درام "ماه کاغذی" جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد. او در این فیلم در مقابل پدرش رایان اونیل و ادی لاگینز و مدلین کان نقش آفرینی کرد. او با شکست دادن لیندا بلیر برای فیلم "جن گیر"، کندی کلارک برای "گرافیتی آمریکایی" و سیلویا سیدنی برای "آروزی تابستانی، رویای زمستانی" همچنان به عنوان جوان‌ترین شخصی شناخته می‌شود که توانسته در بخش بازیگری جایزه آکادمی را بگیرد.

 

آنا پاکوین، ۱۱ سالگی برای فیلم "پیانو"

بازیگران برنده اسکار،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

در حال که اکنون پاکوین برای بازی در نقش اصلی سریال خون آشامی شبکه HBO به نام خون حقیقی شناخته می‌شود، دهه‌ها قبل با نقش آفرینی خود در فیلم "پیانو" به جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن رسید. این بازیگر کانادایی و نیوزیلند، در سن ۱۱ سالگی در رقابت با کسانی مثل هال هانتر و، اما تامپسون این جایزه را دریافت کرد. پاکوین اخیرا با فیلم "مرد ایرلندی" که ۱۰ نامزدی در اسکار کسب کرد، دوباره به عنوان شخصی که می‌تواند نامزد اسکار شود مطرح شد.

 

پتی دوک، ۱۶ سالگی در فیلم "معجزه گر"

دوک زمانی که در فیلم اقتباسی "معجزه گر" در نقش هلن کلر نقش آفرینی کرد ۱ ساله بود و جایزه اسکار برد. او این نقش را در یک پروژه تئاتر نیز روی صحنه بازی کرد. این بازیگر آمریکایی که سال ۲۰۱۶ و در سن ۶۹ سالگی درگذشت، بعد از این جایزه تاریخ سازش موفقیت‌های بیشتری را رقم زد. او در طی فعالیتش ۱۰ نامزدی و ۳ جایزه امی دریافت کرد.

 

نامزد‌ها

جاستین هنری، ۸ سالگی برای فیلم "کرامر علیه کرامر"

زمانی که هنری در فیلم سینمایی "کرامر علیه کرامر" بازی کرد هفت ساله بود و یکسال بعد او برای بازی در این فیلم نامزدی اسکارش را کسب کرد. او در فیلم نقش بچه زوجی را بازی می‌کرد که داستین هافمن و مریل استریپ بازیگران آن بودند. او نقش بعدی اش را سال ۱۹۸۴ در فیلم "شانزده شمع" بازی کرد.

 

کوونزی والیس، ۹ ساله در فیلم "جانوران حیات وحش جنوب"

والیس زمانی که برای این فیلم تست بازیگری داد ۵ ساله بود و در نهایت توانست در این فیلم در سال ۲۰۱۲ بازی کند. زمانی که او نامزدی اسکار را کسب کرد ۹ ساله داشت. در آن زمان والیس به جوان‌ترین بازیگر تاریخ تبدیل شد که در بخش بهترین بازیگر زن نامزد شده است. او در فیلم‌های "۱۲ سال بردگی" و همینطور "آنی" در کنار جیمی فاکس و کامرون دیاز نقش آفرینی کرده است.

 

هالی جوئل آزمنت، ۱۱ سالگی در فیلم "حس ششم"

بازیگران برنده اسکار،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عده‌ای ممکن است آزمنت را برای نقش آفرینی در فیلم ژانر وحشت ام نایت شیامالان و دیالوگ "من مرده‌ها را می‌بینم" بشناسند، اما نقش آفرینی او بیش از به زبان آوردن این جمله بود. آزمنت ۱۱ ساله جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد را به مایکل کین برای فیلم "قوانین خانه سایدر" واگذار کرد. اکنون این بازیگر را می‌توان در سریال ابرقهرمانی "پسران" دید.

 

مری بدهام، ده سالگی برای فیلم "کشتن مرغ مقلد"

بدهام، در سال ۱۹۶۲ در فیلم "کشتن مرغ مقلد" که از رمانی به همین نام به نوشته هارپر لی اقتباس شده بازی کرد و توانست توجه آکادمی اسکار را برای نامزد شدن در بخش نقش مکمل زن جلب کند.

 

جودی فاستر، ۱۴ سالگی در فیلم "راننده تاکسی"

بازیگران برنده اسکار،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

فاستر اولین نامزدی اسکارش را برای بازی در فیلم سینمایی "راننده تاکسی" ساخته اسکورسیزی در سال ۱۹۷۶ کسب کرد. نقش آفرینی او در این فیلم جنجال آفرین شد، اما باعث شد حضور و نقش آفرینی جودی فاستر ادامه پیدا کند. او تاکنون دو جایزه اسکار برای فیلم‌های "متهم" و "سکوت بره ها" دریافت کرده است.

 

لیندا بلیر، ۱۵ سالگی برای فیلم "جنگیر"

بازیگران برنده اسکار،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کمتر کسی می‌تواند بازی لیندا بلیر در نقش کودکی که به وسیله شیطان تسخیر شده است را فراموش کند. نقشی که او برایش در سن ۱۵ سالگی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل شد. البته بسیاری از دیالوگ‌های او در این فیلم به وسیله مرسدس مک کمبریج دوبله شده بود. مک کبریج خودش نیز سابقه دریافت جایزه اسکاربرای فیلم "همه مردان پادشاه" در سال ۱۹۴۹ را نیز داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------