ونیز برای یک جشنواره کاملا فیزیکی آماده می‌شود



جشنواره فیلم ونیز،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
جشنواره فیلم ونیز آماده می‌شود تا فرش قرمزش را برای برگزاری دوره ۲۰۲۱ به صورت کاملا فیزیکی پهن کند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ونیز آماده می‌شود تا یک جشنواره تمام عیار فیزیکی را در ماه سپتامبر با انتخاب فیلم‌هایی پرمخاطب برگزار کند.

 

در حالی که جشنواره فیلم تورنتو که از ۹ تا ۱۸ سپتامبر (۱۸ تا ۲۷ شهریور) قرار است مانند ساندنس ۲۰۲۲ به صورت ترکیبی از نمایش‌های آنلاین و حضوری برگزار شود، ونیز که از یکم تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود، قصد دارد جشن سینما را با حضور صدها خبرنگار و دوربین از سراسر جهان، در لیدو برگزار کند.

 

این همان سناریویی‌است که برگزار کنندگان بی‌ینال ونیز برای بی‌ینال معماری خود هم در نظر گرفته‌اند و می‌خواهند ۲۲ ماه می این رویداد را با بیش از ۱۰۰ پروژه معماری و با حضور شرکت کنندگانی از ۴۶ کشور برپا کنند. البته برگزار کنندگان این رویداد می گویند با رعایت همه پروتکل‌های کووید این رویداد را در منطقه ونتو که به اصطلاح منطقه زرد خوانده شده و از نظر کرونا کم‌خطر محسوب می‌شود برگزار می‌کنند.

 

ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا نیز به شدت سعی دارد تا صنعت گردشگری را دوباره فعال کند و قصد دارد با ایجاد «گذر سبز» متشکل از افراد واکسینه شده یا بهبود یافته از کووید ۱۹، این کار را جلو ببرد. رییس جامعه هتلداران ایتالیا نیز به تازگی گفته است امیدوار است ۷۰ درصد هتل‌های ونیز تا پایان ماه می بازگشایی شوند.

 

در همین حال اولین سروصداها از فیلم‌هایی که قرار است راهی ونیز شوند دارد بلند می‌شود و بازسازی «تل ماسه» ساخته دنی ویلنوو به شدت به نمایش در لیدو امیدوار است. ویلنوو آخرین بار سال ۲۰۱۶ با فیلم علمی تخیلی «ورود» در ونیز حضور داشت.

 

از دیگر فیلم‌هایی که انتظار حضورشان در لیدو می‌رود می‌توان از درام شخصی «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو یاد کرد. « Freaks Out» ساخته گابریله مانتی کارگردان ایتالیایی درباره چهار آدم عجیب که در یک سیرک کار می‌کنند و شهرشان سال ۱۹۴۳ توسط نیروهای متفقین بمباران می‌شود از دیگر فیلم‌هایی است که انتظار حضورش در لیدو می‌رود.

 

برونو دومون کارگردان فرانسوی با فیلم «در صبحی نیمه روشن» با حضور لیا سدو در نقش یک روزنامه‌نگار سرشناس که زندگی‌اش با یک تصادف اتومبیل عجیب از این رو به آن رو می‌شود و «توهمات از دست رفته» ساخته خاویر جیانولی اقتباسی از رمان بالزاک از دیگر فیلم‌هایی هستند که انتظار می‌رود در ونیز امسال روی پرده بروند.

 

سال پیش ونیز تنها جشنواره درجه یک سینمایی بود که به صورت فیزیکی اما با ستاره‌ها و بازیگرانی به مراتب کمتر از دوره معمولی و با تعداد کمتر میهمانان و روزنامه‌نگاران بین‌المللی برگزار شد.

 

ونیز ۲۰۲۰ با وجود فیلم‌های پرمدعای آمریکایی برای اولین بار «سرزمین آوارگان» کلویی ژائو را وارد فصل جوایز و از آن اقبال کرد.

 

مانند سال پیش برگزاری این جشنواره امسال نیز برای ایتالیا به عنوان نمادی فرهنگی در دوران پسا کرونا مطرح است و از کمک مالی ۱۷۹ میلیون یورویی که برای بازیابی زیرساخت‌های فرهنگی درنظر گرفته شده بهره‌مند می‌شود.

 

همان‌طور که پیشتر اعلام شده بود امسال بونگ جون هو کارگردان «انگل» ریاست بخش رقابتی جشنواره را برعهده دارد و از روبرتو بنینی سازنده و بازیگر «زندگی زیباست» با اهدای جایزه یک عمر تجلیل می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------