جشنواره ترایبکا ۲۰۲۱ برندگانش را شناخت/ یک اثر از ایران جایزه گرفت



جشنواره ترایبکا ۲۰۲۱،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
جشنواره ترایبکا ۲۰۲۱ اسامی کامل برندگانش را برای بخش‌های رقابتی اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، با اعلام اسامی برندگان جشنواره ترایبکای امسال جایزه اول بخش فیلم بلند آمریکایی به «تازه‌کار» ساخته لورن هداوی رسید و لوان کوگواشویلی برای «برایتون چهارم» در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی برنده شد. جسیکا کینگدان هم برای «معراج» در بخش فیلم مستند به عنوان برنده انتخاب شد.

 

جوایز این جشنواره به رسم هر سال در بخش های رقابتی متعددی اهدا شد که شامل فیلم بلند آمریکایی، بلند بین‌المللی، مستند، فیلم کوتاه، جایزه نورا افرون و جوایز جدید پادکست و بازی می‌شد.

 

در بخش بهترین فیلم بلند آمریکایی، جایزه هنری به مگان بودی برای «شب افتتاحیه» اهدا شد و ایزابل فومر برای «تازه‌کار» جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد هم به متیو لئون برای فیلم «اتاق انتظار خدا» ساخته تیلر ریگس اهدا شد.

 

در حالی که «تازه‌کار» جایزه بهترین فیلمبرداری را هم برای تاد مارتین برد، جایزه بهترین فیلمنامه فیلم بلند داستانی آمریکا به هانا مارکس برای «مارک، ماری و آدم‌های دیگر» رسید.

 

در بخش رقابت بین‌المللی با معرفی «برایتون چهارم» به عنوان برنده اصلی، جایزه هنری به فیلم «شیطان در جهنم» ساخته گاس ون سن اهدا شد و باسانت احمد و بسمالا الگیش برای فیلم «سوآد» از مصر برنده جایزه بهترین بازیگر زن شدند. جایزه بهترین بازیگر مرد هم به لوان تادیاشویلی برای «برایتون چهارم» رسید.

 

الیزابت ووگلر برای «غرش دهه ۲۰» جایزه بهترین فیلمبرداری را برد و جایزه بهترین فیلمنامه به بوریس فرومین برای «برایتون چهارم» رسید.

 

جایزه بهترین کارگردان اول به نانا منسا برای «ملکه پیروزی» اهدا شد و جایزه هنری این بخش به ویل ریمن برای «پرچم» اهدا شد.

 

در بخش رقابتی مستند «معراج» ساخته جیسکا کینگدان برنده شد و جایزه هنری به کلیفورد راس برای «واترلاین ششم» رسید.

 

جایزه بهترین تدوین به «بچه‌ها» ساخته شانون سوان اهدا شد و جایزه بهترین فیلمبرداری به «بینگ لیو و جاشوا التمن» برای «همه این پسران» تعلق گرفت.

 

جایزه آلبرت میسلس برای بهترین کارگردان مستند تازه کار هم به «معراج» ساخته جسیکا کینگدان اهدا شد.

 

جایزه نورا افرون امسال هم به «چنل جیمز و تیلور گارون، از همان زمان» ساخته چنل جیمز و تیلور گارون رسید.

 

در بخش بهترین فیلم کوتاه جایزه به رانگفی گائو برای «دختری با اسلحه گرمایی» اهدا شد و جایزه هنری به استیون هناک برای «موزه‌های هنری نفس می‌کشند» رسید.

 

رضا ریاحی برای «نوازنده، موسیقیدان» برنده بهترین فیلم کوتاه انیمیشن شد و جایزه هنری به کورتیس کالیگ برای «دشمن سختگیر دزدکی» رسید.

 

جایزه مستند کوتاه هم به رایان وایت برای «کدگذاری شده» اهدا شد و جایزه هنری این بخش به لوری سیمون برای «چطور می‌بینیم» رسید.

 

جایزه دیدگاه دانشجویی به رابرت براگدن برای «شش شب» اهدا و جایزه هنری این بخش نصیب دبورا کاس برای «زنده بودن» شد.

 

در بخش پادکست جایزه غیرداستانی به «خانه پاد و بنیاد پرندگان وحشی، محافظان رودخانه» رسید و جایزه پادکست داستانی به جیمز کیم و بروک ایسکرا برای «خیابان ورمونت» اهدا شد.

 

جایزه ایکس ترایبکا برای بهترین فیلم داستانی به «سانتای عزیز» ساخته دانا ناخمن اهدا شد و «متعلق به سیاه» جایزه بهترین فیلم اپیزودی را برد و به عنوان بهترین فیلم کوتاه این بخش هم «سال نوی چینی-نیان» ساخته لولو وانگ انتخاب شد.

 

در بخش بازی هم «نارکو» به عنوان بهترین بازی ۲۰۲۱ انتخاب شد.

 

در بخش رقابتی دربرگیرندگی نیز جایزه داستانی به میشل استفنسون و جو بروستر برای «عوض شدن» اهدا شد و جایزه نویسندگی غیرداستانی خلاق هم به آنی ساندرس برای «فعلی» به عنوان برنده اهدا شد.

 

جشنواره ترایبکای امسال که از ۹ ژوئن شروع شده تا ۲۰ ژوئن ادامه دارد و جایزه منتخب تماشاگران هنوز برنده‌اش را نشناخته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------