آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

«صادق صفایی» بازیگر و استاد دانشگاه تهران درگذشت



صادق صفایی،اخبار امروز،خبرهای فرهنگی
صادق صفایی، بازیگر و استاد دانشگاه تهران درگذشت.

به گزارش رکنا، صادق وفایی، هنرمند تئاتر و عضو هیات علمی گروه هنر‌های نمایشی دانشگاه تهران دارفانی را وداع گفت. صفایی سال ۱۳۷۱ با فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» به کارگردانی ابراهیم حاتمی جلوی دوربین رفت.

 

بیوگرافی صادق صفایی

صادق صفایی (۲۶ آبان ۱۳۴۰ – ۵ شهریور ۱۴۰۰) کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و همچنین عضو هیئت علمی دپارتمان نمایش دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران بود. او دو بار در جشنواره فیلم فجر برای بازیگری جایزه دریافت کرده‌ بود.

 

صادق صفایی از دوران تحصیل گرایش شدیدی به هنر نمایش داشت، اما پس از اخذ دیپلم متوسطه بعلت تعطیلی دانشگاه هنر به مرکز تربیت معلم رفت و در سال ۱۳۶۲ از آنجا فارغ‌التحصیل شده بود. به دلیل علاقه فراوان به هنر یکسال بعد با شرکت و قبولی در کنکور سراسری به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۶۸ در رشته کارگردانی تئاتر فارغ‌التحصیل گردیده بود.

 

صفایی در مسیر ادامه تحصیلات به دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس رفت و در سال ۱۳۷۳ موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی و بازیگری شده بود.

 

صادق صفایی نزدیک به سی سال سابقه تدریس در مراکز علمی و هنری مختلف را داشت که به عنوان نمونه می‌توان از دانشگاه سوره، دانشکده هنر دانشگاه آزاد تهران، مرکز آموزش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه آموزش عالی سوره اصفهان، دانشگاه آزاد اراک نام برد.

 

وی در سال ۱۳۷۹ رسماً به عضویت هیئت علمی دپارتمان نمایش دانشکده هنرهای نمایشی وموسیقی دانشگاه تهران درآمده بود و به تدریس در آنجا مشغول بود. صفایی در سال ۱۳۸۲ به عنوان استاد مهمان به دانشگاه ایالتی وارونژ روسیه دعوت شده بود و یکسال در آنجا تدریس کرده بود.

 

صادق صفایی،اخبار امروز،خبرهای فرهنگی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------