مکبث و فرزند جعفر پناهی در فستیوال نیویورک/ شانس‌های اسکار به صف شدند



مکبث و فرزند جعفر پناهی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
برگزاری این جشنواره درشهر نیویورک نشانه بازگشت دوباره این شهر به زندگی پس از دوره‌ای طولانی از شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش همشهری، پنجاه و نهمین دوره جشنواره نیویورک که از 2 تا 18 مهر (24 سپتامبر تا 10 اکتبر) برگزار ‌می‌شود، دیروز با نمایش فیلم «تراژدی مکبث» به کارگردانی جوئل کوئن افتتاح شد. فیلم «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی از ایران نیز در این دوره از جشنواره نیویورک به نمایش درخواهد آمد.

 

به نوشته ورایتی، برگزاری این جشنواره درشهر نیویورک نشانه بازگشت دوباره این شهر به زندگی پس از دوره‌ای طولانی از شیوع ویروس کرونا است.

 

اوژن هرناندز، مدیر جشنواره نیویورک در این‌باره می‌گوید: مردم نیویورک پس از دوره‌ای طولانی از انزوای خانگی و کاری، اکنون بی‌صبرانه در انتظار تجربه دوباره برقراری روابط اجتماعی در محیط‌های فرهنگی هستند. چندی است فعالیت‌های هنری در شهر از سر گرفته شده و مردم تصاویری از حضور تماشاگران در سالن‌های نمایش برادوی را  در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. ما هم‌اکنون از این شانس برخورداریم که بتوانیم در زمینه بازگشت فرهنگ به شهر نیویورک مشارکت داشته باشیم.

 

رویداد 17روزه جشنواره فیلم نیویورک این بار، میزبان فیلم‌های مهمی از سال نظیر «مادران موازی» ساخته پدرو المودوار، تراژدی مکبث به کارگردانی جوئل کوئن و «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون، «زانوی احد» به کارگردانی ناداو لپید، «بندتا» ساخته پل ورهوفن، «جزیره برگمان» به کارگردانی میا هانسن-لاو، «ماشین من را بران» ساخته ریوسوکه هاماگوچی، «فرانسه» به کارگردانی برونو دومون، «مموریا» ساخته آپیچاتپونگ ویراستاکول، «تیتان» به کارگردانی جولیا دوکورنو و «بدترین آدم دنیا» از یواخیم تریه، خواهد بود. این آثار سینمایی در واقع از مطرح‌ترین فیلم‌هایی هستند که در این دوره از جشنواره نیویورک به نمایش در خواهند آمد و اغلب نیز می‌توانند از نامزدهای بالقوه برای کسب جایزه اسکار سال2022 باشند. همانگونه که از این فهرست نیز مشخص است، در این دوره اعضای جشنواره نیویورک توجه ویژه‌ای به فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره کن2021 داشته‌اند.

 

جشنواره فیلم نیویورک که در سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا به‌صورت کاملا مجازی برگزار شده بود، امسال به‌دلیل تسریع در روند واکسیناسیون، به‌صورت فیزیکی اما به‌دلیل تداوم شیوع کرونا با لحاظ تغییراتی نسبت به دوران پیشاکرونا برگزار خواهد شد. در این دوره نمایش فیلم‌ها صرفا محدود به مرکز لینکلن نخواهد بود. به همین منظور و به‌منظور رعایت تدابیری برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید-19 سالن‌های منتخبی در بخش غربی شهر نیویورک برای نمایش فیلم‌های این دوره از جشنواره اختصاص داده شده‌است. در منطقه‌ای از شهر موسوم به «ایست ویلیج آنتولوژی فیلم آرشیوز» هم فیلم‌های این دوره از جشنواره نیویورک نمایش داده خواهد شد، آکادمی موسیقی بروکلین و مرکز مستند هارلم نیز از دیگر مراکز اصلی اختصاص داده‌شده برای نمایش فیلم در شهر نیویورک هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------